Weekje repareren/vissen

Inmiddels ben ik alweer een paar keer wezen vissen. Helaas is het de laatste paar keer wat minder met de vangsten! Ook ben ik begonnen aan het repareren van de boot. We hadden met de eerste visdag van het seizoen op 1 of andere manier water in de boot gekregen. Later bleek dus dat er een scheur zat. Nog 1 รก 2 avondjes klussen, en hij kan er voorlopig weer tegenaan als het goed is gegaan!

Dan kunnen alle visplannen weer door gaan!

Uiteraard werd er na het klussen wel gevist! Maar zoals ik al zei, viel het allemaal wat tegen.

Maar eerst was ik nog met Dennis en Robert wezen vissen op 26 juni.

In het begin waren Dennis en ik nog alleen. We liepen op een stek waar Dennis al vaker wat had gevangen de kanten af, en wierpen af en toe naar de overkant met jerkbaits. Er stond een hoop stroming, tot we bij een T-kruising kwamen en daar een hoop verschillende stroming door elkaar zagen. Sowieso een hotspot voor de roofvis dan! Ook zag je een hoop vissen springen.

Niet veel later was het weer eens raak voor Dennis! Een mooie dril van de andere kant van het kanaal naar de kant toe, en voor ons ligt een mooie snoek langs de kant. Even scheppen, meten en een foto!


Daarna mag deze mooie snoek van 80 cm weer gauw zwemmen! Later op de avond krijg ik nog een berichtje van Dennis dat hij die snoek die zondag er voor ook al gevangen had, op ongeveer het zelfde punt!

Na deze vis gevangen te hebben komt Robert ons ook nog vergezellen, maar helaas word er niks meer gevangen! Helaas, volgende keer weer beter!

Die zaterdag daarna, hebben we op werk sloepentocht. Na een mooie tocht gevaren te hebben, heb ik er ook gelijk weer wat vis stekken bij, die ik de dinsdag daarop gelijk ga proberen! Samen met Dennis gaan we naar een mooi gemaal toe. Ondanks dat het er veel belovend uit ziet, vangen we helemaal niks. Daarna nog maar even naar ene brug toe die daar in de buurt zit, en daar heb ik gelukkig wel wat actie!

Een leuk snoekje van 60 cm heeft mijn aruku gegrepen!


Zo langzamerhand ga ook ik richting de 10 snoeken, het gaat dit jaar wel wat harder dan andere jaren, maar ik denk ook dat dat komt omdat ik meer vis!

Hierna vangen we ook niks meer en houd het weer op.

De dag erna vis ik alleen. Ik besluit om maar eens de verticaal set te proberen die ik gekocht had op Visma. Helaas kan ik maar 3 kwartier vissen, en levert het ook geen vis op, maar wat een gevoel zit er in de hengel!

Nog een dag later ga ik weer vissen met Dennis. Nadat ik aan het bootje geklust heb, haal ik Dennis op. Dit keer gaan we voor ons werk staan. Het ziet er zo mooi uit, zoveel hotspots, maar het lukt gewoon niet om wat te vangen. Weer sta ik met me verticaal set, weer voel ik alles, ook de kleine baars aanbeten, maar niks blijft hangen. Misschien binnenkort maar even wat meer informatie opzoeken over het verticalen!

En dat moet voor zondag de 13e, dan komt Mike langs om samen bruggen af te lopen met de verticaal hengel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews