Dagje verticalen

2 Weken terug al besproken met Mike, we moesten en zouden een keer onze nieuwe hengels een dag uit moeten testen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Het zou een dag worden waarbij we dus alleen met de verticaal hengel zouden gaan vissen. De avond er voor nog even wat informatie erover opgezocht, aangezien ik er nog niet heel bekend mee ben.

Het weer zag er wat regenachtig uit, maar blijkt toch een droge half bewolkte dag te worden. Ziet er dus goed uit!

Helaas verslaap ik me een beetje, maar gelukkig is Mike ook wat later. Eerst drinken we een bakje koffie en gaan dan naar de eerste visstek.

Hier aan gekomen, moeten we eerst even wat lijntjes knopen. Hier gaat wat tijd overheen. Ik ben niet gewend om 2 lijnen aan elkaar te knopen, dus zoeken we even wat knopen op en uiteindelijk zit alles vast.

Vissen maar. Maar het is allemaal erg taai. Krijgen weinig tot geen aanbeten, maar merken zo wel dat de hengels heerlijk vissen.

Na een tijdje vissen, appt Dennis dat hij ook even langskomt. Met het moment dat hij aankomt, sta ik net met Mike 2 fietsen van de bodem te trekken. We horen geschreeuw vanaf de andere kant, en zien dat Dennis de eerste snoek al gevangen heeft. Hij vist gewoon met kunstaas.


Het snoekje is 54 centimeter! Op de achtergrond staan wij nog die fietsen eruit te trekken.


Dan houden we het na lang proberen voor gezien op deze plek.
Op de volgende plek aan de rand van Leiden, vissen we mooi de kantjes af, waar Dennis een losser heeft, en ik eindelijk me eerste baars van 24 cm vang op deze hengel! Mooi langs het kantje.

Niet veel later lost Mike een hele mooie vis!

We lopen nog wat verder maar het blijft lang stil, tot Dennis er weer een vangt!


Niet gemeten, maar ook rond de 50 cm!

Ze zijn niet groot, maar tellen wel! We zien nog een dode snoekbaars drijven van een cm of 65, helaas. Die had ik graag aan me haakje gehad!
We vertrekken weer even naar huis voor een hapje en een drankje, om daarna er weer vol tegenaan te gaan.

Nog steeds verticalend vang ik dan me 2e baars!


27 cm. Helaas geen punt op de teller! We blijven lopen en proberen maar het is taai, als Dennis dan ook nog eens de grootste baars met een plug vangt, blijkt het toch wel dat ik dat verticalen nog goed moet leren!


29 cm! Ook net niet 1 voor de teller.

Dan houd Dennis er mee op en gaan Mike en ik nog even verder, zonder veel resultaat. Ik probeer allemaal nieuwe plekken, maar nee hoor, het mag echt niet. Als ik dan ook nog eens op een bekende plek wel een snoekje van ongeveer 40 cm vang, gaat het ook nog eens mis. De snoek word naar gehaakt, onderwater al tijdens het haken van de vis. De haak zit net achter de bek in zijn buik en heeft een grote snee gemaakt, waar een deel van zijn ingewanden uitkomt. Dit ziet er slecht uit, maar snel duw ik het zooitje terug, en zie dat het netjes terug schiet en blijft zitten. Gauw gaat de vis terug. Niet gemeten of een foto, gelijk terug!

Na deze domper missen we nog wat baarzen en aanbeten, en op een laatste plek los ik vlak voor de kant nog een snoekje. Het is goed, en genoeg geweest. De verticaal hengel komt voorlopig pas weer te voorschijn als ik met de boot ga vissen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews