Zweden Special '22

Ja! Ja! Jaaaaa! Eindelijk!

Wat een rare periode hebben we toch achter de rug. Althans, achter de rug... Het lijkt erop dat dat hele corona gebeuren voorlopig nog niet voorbij is, maar het ergste lijkt wel achter de rug.

Uiteraard heeft iedereen er op zijn of haar manier last van gehad. Bij mij viel het redelijk mee, enkel last van de gebruikelijke dingen. Het gooide alleen flink roet in het eten voor de planning van de visvakantie.

Samen met Ruud had ik besproken wanneer de volgende vakantie zou zijn. Lang twijfelde of we weer een keer in het najaar zouden gaan, of toch het voorjaar. Wel waren we eruit, het koppel van voorjaar 2019 was zo gezellig, dat we er weer voor wilde gaan om met ditzelfde koppel de volgende visvakantie te gaan doen. Ruud, Dimitri, Dennis, Ton en Christian... En ik uiteraard.
In het begin van 2020 neem ik contact op met Andy. In diezelfde periode stromen de eerste nieuwsberichten binnen van lock-downs en maatregelen. Andy heeft dan ook geen goed nieuws voor ons. 2021 zit al helemaal vol, omdat alle vakanties van 2020 naar 2021 verplaatst worden. Ik spreek met Andy af om in het voorjaar van 2021 weer contact op te nemen.

In februari 2021 stuur ik Andy weer een berichtje. Weer lijkt het erop dat corona alles gaat verpesten. Dit keer stelt Andy mij gerust door te zeggen dat hij dit keer de vakanties niet gaat verplaatsen. Dit betekend dus als je op tijd bent met boeken, je gewoon een plekje hebt. Dus zo gezegd zo gedaan. We gaan in discussie welk huisje we willen en zo staat de vakantie voor 2022 vast!

Op het moment van betalen besluit helaas 1 van de vakantiegangers, Ton, om toch niet mee te gaan om allerlei redenen. Hij heeft al een eventuele opvolger klaar staan. Joram wordt zijn vervanger!
Een zeer enthousiaste snoekvisser, die er vanaf de eerste minuut heel veel zin in heeft. Zeker door alle verhalen die hij door de tijd hoort van ons.
Halverwege richting de vakantie krijgen we weer een vervelend bericht van 1 van de vakantiegangers, Dennis. Door privé omstandigheden kan ook hij niet meer mee. Ik moet opzoek naar een vervanger. Met de gedachte dat ik veel visvrienden heb horen zeggen dat ze het ook wel is mee willen maken, maak ik me geen zorgen met het vinden van een vervanger.
Maar helaas. Ik begin boven aan het lijstje met mensen die er nog nooit zijn geweest maar het wel is mee wilde maken. Maar uiteindelijk krijg ik van iedereen een nee te horen, ieder met zijn eigen redenen. Na 12 mensen sta ik op het punt het op te geven en weer een oproep te doen op facebook.
Maar dan ineens bedenken we dat er iemand is, die voor 99% zeker ja zou zeggen als ik hem zou vragen. Iemand die al is mee is geweest. Vincent! in 2017 is hij mee geweest met de trip in oktober.
Als ik hem dan vraag, zegt hij ook naar verwachting direct JA. We zijn weer rond met 6 man! En, Vincent heeft nog niet in Zweden gevist in het voorjaar, de hele week werpend, dus ook weer wat nieuws voor hem!

Het moment dat ik dit schrijf hebben we nog een kleine 3 maanden te gaan. De app groep stroomt over van de berichten, het enthousiasme straalt er weer van af en we gaan weer voor een onvergetelijke vakantie. En dan vooral onvergetelijk in de zin van het avontuur en de grootste lol die we gaan hebben. Die vissen, ach, dat zien we wel weer!

Teller:

Vincent:
           Snoek:7Waarvan0metersnoeken

Verslag:

Dag 1:

De trip begon zoals elke trip! Er werd afgesproken bij mij thuis, pizza eten, inladen, boodschappen doen en wegwezen! Dit keer duurde het allemaal iets langer wegens het feit dat ik inmiddels in de tussentijd 2 kinderen rijker ben die ook nog even naar bed moeten.
Dus dit keer even iets later weg dan normaal. De bus volladen en naar de supermarkt!

Om half 10 reden we weg bij de supermarkt. Beginnende aan de lange, lange reis naar Zweden! Voor Joram de eerste keer, de rest weet in ieder geval hoe de reis gaat verlopen. Dit keer hadden we het pontje en de brug van te voren geboekt. Scheelde toch weer wat centjes. We hadden gegokt op het pontje van 4:15. Als je geboekt hebt kan je in ieder geval de hele dag het pontje op als er plek is, en met zekerheid op de tijd dat je geboekt hebt. Bij toeval kwam dit ook nog is uit omdat we wat later vertrokken waren. Helaas vertrok de boot pas om 4:45, maar dat mag de pret niet drukken! We wachten geduldig en varen om 4:45 de haven uit!

Op naar Denemarken. We vliegen daar door heen, de tijd lijkt even snel te gaan. We ontbijten daar nog even, gooien de tank vol en vliegen door naar Zweden. Eenmaal in Zweden slaat de klad erin. De meeste hebben nog niet geslapen en het is tijd voor een power nap.

Lang duurt deze niet. Na 30-60 min is iedereen weer wakker. Het zwaarste stuk blijft het laatste stuk, en als we dan ook nog is om moeten rijden wegens een ongeluk, wat een hele ervaring blijkt te zijn, zijn we pas om half 2 in Amal. Even boodschappen doen en dan naar Andy, de sleutels voor de boten halen. Deze liggen gelukkig al bij het huisje! We drinken even gezellig een bakje koffie en kletsen even bij! Maar dan is het tijd om richting het huisje te gaan en alles te instaleren!

Eenmaal daar aangekomen is het uitpakken, spullen klaar maken, eten en tijd voor nog een paar uurtjes vissen.

De bootjes liggen er weer prachtig bij, het weer zit mee vanavond en vol goede moed gaan we van start. Wel weer even wennen. Het is lang geleden dat ik gevist had. Uiteindelijk weet Dimitri er toch nog een mooi visje uit te halen. Voor de rest voornamelijk wat volgertjes en missers. Maar er zit vis en we hebben wat actie!

We komen terug bij het huisje, en de ene na de andere gaat douche en 'stort in elkaar', oftewel, gaan lekker vroeg naar bed! Ik schrijf nog even dit verhaaltje en dan is het ook voor mij tijd om lekker onder de wol te kruipen. De week is net begonnen en we hebben er enorm veel zin in! Maar wel eerst even een goede nachtrust! Tot morgen!

Dag 2:

Zo, de eerste volle dag vissen! Het weertje is prachtig, iets te mooi misschien! Het is wel half bewolkt maar nagenoeg wind stil. We starten de dag weer met een lekker ontbijtje en beginnen langzaam aan onze spulletje te pakken en naar de boten te gaan.

We hebben er super veel zin in en zitten vol ideeën. We besluiten het eerst wat dieper op te zoeken.
We werpen ons een breuk maar helaas, de vis laat zich niet zien, of we zitten gewoon verkeerd. Het is wel weer prachtig om in deze omgeving te staan!

We gaan even lekker broodje worst eten op 1 van de eilandjes. Hier merk ik aan mezelf dat ik me niet helemaal lekker voel, iets waar ik niet echt op zit te wachten.

Na de lunch gaan we dan toch maar even wat baaien opzoeken. Hier krijgen we een beetje actie met her en der wat aanbeten, maar er blijft niks hangen. Tot we uiteindelijk aan het einde van de middag in een baai komen waar Joram en Dimitri het toch voor elkaar krijgen een visje te vangen! We zijn er nog geen 5 min bezig of Joram vangt de eerste al. Nog een 10 minuten later de 2e.

Dimitri vangt dan ook in de hoek van de baai vanuit het riet een mooi visje.

Ik ben dan niet meer bezig met vissen. Ik bestuur enkel de boot een beetje. Het lijkt erop dat het enige wat ik tot nu toe gevangen heb iets van een griepje is.

Na het eten ga ik dan ook niet meer mee vissen. Ik ga douchen en duik me bed lekker even in. Ook Christian gaat niet mee.

De rest gaat nog wel even trollen en zo weet Ruud ook zijn eerste van de vakantie te vangen!

Ik heb even kunnen slapen en duik straks ook weer lekker onder de wol, hopelijk voel ik mij morgen beter.

Dag 3:

Helaas, weer niet heel fris wakker geworden. Al gaat het voor mijn gevoel wel wat beter dan de eerste dag. Christian geeft ook aan echt niet lekker te zijn maar hij gaat het toch proberen. We starten iets later, zo rond een uur of 9.

De wind die er staat is flink, we hebben een mooie stek in gedachten die we als eerste gaan proberen!
We varen uit en gaan naar de stek. We beginnen te werpen en het lijkt weer even helemaal niks te worden. Als je je niet lekker voelt komt dat gevoel al snel op.

Dan toch is er actie! En hoe! Joram haakt een vis, de eerste van de dag. En wat voor 1. Na wat geknoei ligt de vis in de boot en kan het meten beginnen. 108!! Prachtige vis en voor Joram een Zweedse meter!

Ruud probeert het al een tijdje, een Zweedse meter te vangen, maar tot nu toe niet met veel geluk. Hij werpt uit met z'n nieuwe handgemaakte aasje van Smikkemans. En terwijl Joram nog met het net aan het knoeien is om zijn aasje eruit te halen heeft Ruud ook beet!
Ja hoor, ik zie de vis de boot in gaan en ik zie de lengte al! Wat een vis! 106 voor Ruud, ook zijn eerste Zweedse meter!

We vissen vol enthousiasme door. Nu moet het toch los gaan? Maar niks is minder waar. Het valt weer stil en welke plek we ook proberen er gebeurd niks meer.

Na de lunch gaat Christian ze nest in. Die is er klaar mee. Wij proberen het nog even. Op de plek waar we het proberen krijg ik nog een erg mooie volger maar helaas wilt die niet happen tot 2 keer toe.
Dan houd de elektro motor van Ruud zijn boot er mee op. Achteraf blijkt niet goed opgeladen, maar Andy komt even een nieuwe accu brengen voor de avond!

Na het eten gaan we diezelfde stek van de ochtend nog een keer bevissen! En dit keer is het raak voor Dimitri. Een slappe aanbeet doet denken dat het een kleinere vis is maar eenmaal in het net zien we dat hij best serieus is! Ook een 106 voor Dimitri!

We vissen weer vol goede moed verder maar ook hier houd het op. In een kleine baai krijg ik nog een aanbeet en op het laatst vangt Dimitri nog een klein snoekje.

Ook Ruud heeft nog een missertje. Nu snel douchen en weer naar bed met een paar paracetamolletjes in. Fingers crossed voor morgen!

Dag 4:

Na een verschrikkelijke nacht sta ik op met het gevoel dat het hem niet gaat worden vandaag. Snel gooi ik wat vitamines m'n lichaam in, in de hoop dat ik me wat beter ga voelen.
Iedereen is aardig op tijd wakker en we zitten dan ook om een best schappelijke tijd in de boot. Dit keer stapt Ruud bij mij in de boot, samen met Dimitri. In de andere boot dus Joram, Christian en Vincent.

Omdat we gisteren best een succesvolle stek hadden gevonden, was het idee om daar gelijk maar even te starten.

Het duurde niet lang, maar wederom Dimitri stond snel met een kromme hengel! De vis geeft een goed gevecht en na een paar minuten ligt er een prachtige vis in het net!!

110 hele centimeters! Een prachtige vis! De sfeer zit er gelijk goed in! Dit smaakt naar meer zeg maar. Het duurt opzich ook niet heel lang voordat er weer in de boot geschreeuwd word. Weer beet, weer Dimitri. De dril begint en af en toe heeft Dimitri niks te vertellen, de reel blijft maar gaan! Eenmaal bij de boot zien we dat het wéér om een serieuze vis gaat.

Je gelooft het of niet, maar weer 110 centimeter! Dit begint er echt op te lijken!

Na de drift nog een keer gemaakt te hebben blijft het een beetje stil. Maar op de andere boot is wel actie!
Christian heeft zijn eerste vis van de vakantie beet die hem ook even laat zien dat die metersnoeken hier best sterk zijn! Een prachtige 108 centimeter lange vis mag even op de foto!

Ruud, Dimitri en ik gaan even het grote water op, terwijl de andere boot even de baai in gaan. We spreken voor de lunch af bij een eilandje.

Op het wijd krijg ik nog 1 volger voordat het pauze is, maar daar blijft het bij. Voor mij is het nu nog steeds maar enkel volgers. Het begint lichtelijk frustrerend te worden.

We lunchen even lekker en krijgen daar te horen dat Joram 2 vissen heeft gevangen in de baai.

Maar dat lunchen hier op die eilandjes is ook wel genieten hoor! Even genieten van het uitzicht en van alle rust!

Na de lunch gaan we weer snel van start. Wij gaan weer het grote water op, en de andere boot weer terug de baaien in.

Helaas levert het voor ons niks op. De andere boot is best druk in de baai. We krijgen tussen door wat foto's van Joram met een vissie.

Wij duiken ook maar naar een rietkraag toe voor het laatste uurtje. Ik besluit om te gaan vissen met het kleine jerkbaitje dat ik van mijn vrouw heb gekregen, de eerste keer dat ik naar Zweden ging. Ruud vangt al snel een mooi visje die zich helemaal oprolt om z'n lijn. Helaas moeten we dus even knippen, maar belangrijker dat de vis weer gezond terug gaat. Even een snelle foto en zwemmen maar weer!

Even verderop krijg ik dan eindelijk een aanbeet, maar de vis laat al snel weer los. Ruud had net ingeworpen, we zien de vis draaien en duikt vol op het aasje van Ruud. Het mocht gewoon niet zo zijn! Maar Ruud heeft weer een mooi visje erbij. Ook deze had zich weer helemaal vast gerold.

Nu is het tijd om terug te gaan naar het huisje. We horen daar dat Vincent eindelijk ook van de 0 af is, die heeft 2 vissen weten te vangen! 1 Mooie van 88 centimeter! En daar was hij maar wat blij mee! Maar dat kun je vast niet zien.

We gaan even lekker eten en maken weer een plan voor de avond. Christian blijft thuis. Vincent en Joram gaan trollen en wij pakken wederom de 'metervissen' stek.

En de naam doet het nu al eer aan, want we zijn weer nog geen half uurtje bezig of Dimitri staat alweer met een kromme hengel. Weer een mooie vis, even twijfelen we nog of het de meter gaat halen, maar eenmaal in de boot zien we het al snel.
Het meetlint stopt dit keer bij 104 centimeter!

Wat een vis weer, de 3e metersnoek voor Dimitri, de 4e van de vakantie al voor hem!
Ruud krijgt nog een mooie volger maar we gaan daarna toch maar de baai in. Hopelijk krijgen we het nog voor elkaar om voor mij een visje in de boot te krijgen!

Wederom hang ik het aasje van mijn vrouw er aan! Deze moet het gewoon gaan doen. En ja hoor, ik kom iedere keer dicht in de buurt maar ze willen niet blijven hangen. Één misser en 2 lossers... Daarna nog een misser. Ik sta op het punt om op te geven, maar we zetten nog even door en dan ja hoor, uiteindelijk is hij daar dan toch! Mijn eerste vis van de vakantie!

Ik kijk niet heel blij maar ik was het wel!
We proberen nog 1 keer die ene stek maar het is klaar. We horen dat de andere boot met trollen geen actie hebben gehad.

Een prachtige dag, 12 vissen in totaal, 4 metersnoeken en in ieder geval iedereen een vis! Dat we de laatste dagen nog maar zulke cijfers mogen vangen!

Owja, na de lunch begon ik me weer beter te voelen en nu voel ik me weer aardig het mannetje, hopelijk morgen weer 100%!

Dag 5:

Het was ook te mooi om waar te zijn, dat de dag van gister zich zou herhalen. Dat is dus ook echt niet gebeurd. Het was zoeken zoeken zoeken en niet echt kunnen vinden helaas.
Weer gestart op de bekende stek, maar die bleek erg stil. We proberen nog een andere stek met een mooi taluud, maar daar is het ook stil. We vissen nog even een rietkraag af en daar pak ik weer het kleine roze jerkbaitje van mijn vrouw. Hier krijg ik wel wat aanbeten en volgers op maar nog steeds zet het niet door.

De andere boot zien we weer met de lunch bij een eilandje. Daar horen we dat Joram en Vincent allebei in ieder geval een leuke vis gevangen hebben.

Na het eten gaan beide boten weer hun eigen weg. Wij gaan naar het open water, we proberen een paar stekken maar zien geen actie en de golven zijn best pittig. Toch maar weer kijken of we wat vissen uit het riet kunnen krijgen. Ik krijg weer snel een volger en kort daarna blijft er eindelijk weer 1 hangen.

Met 84 centimeter een hele mooie vis! Het kleine roze jerkbaitje doet zijn werk weer prima! Nog wat volgertjes verder en het is alweer tijd om weer naar het huisje te gaan. Op de andere boot hebben Christian en Vincent weer een visje gevangen.

Maar de boodschapjes moeten ook weer gedaan worden! Als die weer binnen zijn gaan we het in de avond wéér maar is proberen. Je bent hier immers toch om te vissen!

We komen uiteindelijk weer in de baai om toch maar te kijken om een visje te vangen voor Ruud en Dimitri. Maar het kleine roze jerkbaitje blijkt toch het meeste in trek en ik krijg toch her en der weer wat aanbeten, volgers, missers en lossers. Er blijft er gelukkig 1 hangen nog!

Dimitri heeft uiteindelijk nog 1 missertje maar dan is het wel klaar. We houden er weer meer op voor vandaag. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen!

Dag 6:

Vandaag stonden we op en leek het weer wel wat slechter dan de andere dagen. Het waaide best wel, maar het was nog wel goed te doen.

We besloten het over een hele andere boeg te gooien, we gingen dit keer even een stukje verder varen, een mooie baai met rondom wat rietkragen. Hopelijk even wat visjes vangen want op het wijd zou het wel lastig gaan worden met die wind.

Het blijkt een gouden keuze te zijn want we hebben een heleboel actie. Lang niet alles blijft hangen helaas! Maar voor de pauze zijn er een paar mooie vissen gevangen! Helaas los ik nog de, tot nu toe, dikste vis van de vakantie voor mij.

We gaan lunchen op een eilandje. We hadden hamburgers mee om even te gaan barbecueën! Het eilandje dat we in gedachten hadden om dat te doen, was blijkbaar bezet. Nooit komen we andere mensen tegen, alleen precies op het moment dat we een bepaalde plek nodig hebben natuurlijk wel.

Gelukkig vinden we even verderop nog een eilandje waar we na wat geknoei ook een vuurtje aankrijgen! Lekker aan de broodje hamburger dus! Die kunnen we ook weer afvinken!

Na de lunch gauw weer vissen! Er worden weer her en der wat visjes gevangen, lang niet alles op de foto, maar wij zijn op een gegeven moment ook wel weer klaar met die visserij. Toch even opzoek naar de grotere vis.

We zoeken wat mooie taluuds op waar we aasvis zien op de fishfinder. Op een mooie stek een beetje in de luwte werpt Ruud richting de kant en na 2 slagen heeft hij beet! Een hele mooie dikke vis ligt na een mooie dril naast de boot. Het onthaken verloopt soepel en de vis mag even op de foto!

Van de andere boot krijgen we ook foto's binnen!

Hierna houd het op! We gaan naar huis om te eten en proberen het in de avond weer, maar dit levert helaas niks meer op! De andere boot komt zelfs zonder benzine te zitten, maar gelukkig waren ze op dat moment net dichtbij het huisje omdat ze al geen stroom meer hadden voor de elektro motor en ze wilde gaan trollen.
Wij hebben ook niet veel brandstof meer dus we stoppen ermee en gaan de boel weer even aftanken. Onderweg komen we nog een vos tegen!

Morgen alweer de laatste dag helaas! Maar opzich ook wel weer lekker om naar huis te gaan!

Dag 7:

De laatste dag, er ging in onze boot ingezet worden op groot. Ik wilde zoveel mogelijk kans maken om misschien nog die ene metersnoek kon strikken.

Eerst maar weer even ontbijten en genieten van het uitzicht. Wat een plekje weer voor zo een huisje, echt geweldig! Met zo een uitzicht over het water is het altijd heerlijk wakker worden.

We stappen na het ontbijt de boten weer in. Vol goede moed gaan we weer van start. De andere boot gaat richting de baai van gister om daar hun geluk te beproeven.
Wij gaan naar de 'meterstek'. We blijven het daar toch iedere keer weer even proberen. Hopend op die ene dikke vis, die aanbeet, die schim die dan verschijnt terwijl je hengel helemaal krom staat, of in ieder geval een poging doet. Die vis die weer de diepte in duikt en dan uiteindelijk in het net mag bij komen. De opluchting dan bij degene die haar gevangen heeft. Het hele plaatje maakt zo een ervaring geweldig.

We beginnen met werpen en het heeft weer geen uren nodig in ieder geval. Ruud werpt naar een rotspartij en na een paar slagen heeft hij die kromme hengel waar je dan op staat te hopen.
De vis neemt een paar mooie runs maar mag dan toch echt even op het meetplankje komen liggen! 111 cm. Niet te geloven. De grootste van de vakantie en Ruud zijn 2e metersnoek! Geweldig!

Met z'n alle genieten we even na, maar vissen daarna weer snel verder. We driften over die stek heen en zien het vol liggen met aasvis en grote signalen. Hier zit dus meer vis.

We blijven het maar proberen, werpen, werpen, en nog is werpen.

Ik blijf maar hopen op dat ene moment dat je kunstaas niet de gewone beweging maakt en je even het idee hebt dat je vast loopt.
Ik probeer mijn aasje te volgen vanaf de inworp maar al snel duikt deze naar beneden. Dan ineens is hij daar. De aanbeet! Ik geef me hengel een ruk en voel de weerstand van de vis. Ik zie een glinstering en schim van de vis in de verte. Mijn hart slaat even een slag over. Dit is het moment, niet de focus verliezen. Maar het is helaas van veelste korte duur. Het duurde welgeteld 2 hele secondes. Ik voel de spanning van de lijn weg vallen. Mijn aasje zinkt af, de vis is weg.... Direct als de spanning weg valt, schieten er allerlei emoties door mij heen....

Ik mep met m'n hengel keihard in het water, flikker deze in de boot en ga even zitten met me handen in het haar.... De hele boot is stil. Even geen vliegende stukken kunstaas en gierende reeltjes, alleen even dat moment dat de andere 2 snappen waar ik even doorheen ga. Van binnen schiet er alles door me heen maar ik kan er niks aan veranderen. Voor mijn gevoel heb ik mijn enige kans op die ene dikke vis compleet verspeeld.

Na een paar minuten zetten we maar weer door waarmee we bezig waren, maar helaas krijgen we geen actie meer.

Als we gaan lunchen, wachten wij voor de steiger op de andere gasten. We werpen nog even wat af. Hier vang ik een klein snoekje die geen zin had in een foto. Met scheppen lukt het niet helemaal, en als de vis dan spartelt is deze onthaakt. Wel lekker zo een auto-release. Maar hij telt wel. Dimitri krijgt nog een mooie volger.

Dan komen de andere gasten aan. Die wisten in ieder geval een paar visjes te vangen.

Dan is het tijd voor lunch, broodloze knakworsten, de broodjes liggen nog in het huisje, foutje!

Na de lunch weer vol gas opzoek naar die grote snoeken. Maar helaas. Het zit er niet meer in voor ons. De wind trekt flink aan en maakt het vissen echt lastig.

Op de andere boot weet Vincent nog een paar vissen te vangen.

Dan is het echt klaar. De boten worden worden schoongemaakt en klaargemaakt om weer terug gebracht te worden naar de haven, naar Andy.
De spullen worden weer ingepakt en zo zit de vakantie er weer op. Het is niet te geloven maar die week is echt voorbij gevlogen.
Een prachtige vakantie, veel gelachen, veel lol gehad. Hoogte punten (8 metersnoeken!) en diepte punten (ziek ziek en nog is ziek). Maar we hebben het weer overleefd!
Baal enorm dat het weer niet gelukt is om een knappe vis te vangen, maar wat was het gaaf om bij die andere dikke meterbakken te kunnen helpen en er een onvergetelijk plaatje van te schieten.

Iedereen bedankt voor het lezen en Ruud, Dimitri, Joram, Vincent en Christian bedankt voor de vakantie! Nog even een paar uur bij elkaar op de lip maar dan zit het er wel op en kunnen we afscheid nemen van elkaar!

1. Nee dat is balen Kevin. Hopelijk knap je snel op. Succes.

1. Dank je wel! Het was uiteindelijk prima geslaagd!

Verwijderen
  2. Sterkte Kevin … hoop dat de griep niet doorzet …een paracetamol doet hopelijk zijn werk

1. Dank je wel! Het was helaas niet anders, volgende keer beter!

3. Beterschap Kevin! Leuk jullie verhalen te lezen 😄

1. Hey! Late reactie, maar dank je wel! Ik ben nog steeds niet helemaal hersteld! Wat leuk dat je het blog hebt gelezen!

Verwijderen
  4. Leuk en mooi verslag Kevin. Ik volg jullie trip omdat ik het leuk vind en wij de week voor jullie in hetzelfde huis zaten. Wij hebben echter heel slecht gevangen en hoop hier wat van te leren. Veel succes nog en geniet ervan. Groet Martien

1. Wat leuk dat je dit dan leest! De vangsten waren ook bij ons niet om over naar huis te schrijven maar het was wel weer vol op genieten!

Je vist maar 1 weekje. In 1 weekje tijd heb je echt de stekken nog niet duidelijk. Je zal echt nog wel een keer of 5 a 6 moeten gaan wil je echt stekken hebben en herkennen wat je keuzes dan wat makkelijke maakt en je hoogstwaarschijnlijk wat meer gaat vangen.

Succes voor de volgende keer in ieder geval!