Wie had dat gedacht

 Ja, een pakkende veel zeggende titel. 'Wie had dat gedacht'

Wie had dat gedacht dat ik nog is op dit blog zou schrijven? Naast de geweldige vakantie die we gehad hebben waarmee ik dit blog weer aardig aangevuld heb met tekst en foto's. Het was een geweldige vakantie. Maar het is maar een weekje.... Helaas is het ook zo voorbij! Maar dat betekende ook dat de seizoens opening hier er ook aan zat te komen! Er waren een hoop plannen waar helaas niet veel van overbleef, maar uiteindelijk bleef er voor mij 1 dagje over om te vissen!

Eerst hadden Robert en ik nog even geklust aan de boot. Even wat verlichting gemonteerd. Daarna is Robert nog druk bezig geweest met het klaar maken van onze nieuwe visstoeltjes! Die moesten dan ook goed getest worden. Uiteraard komen hier nog wat foto's en tekst en uitleg op de bootproject pagina. Maar daar later meer.

Terug naar het vissen. Robert ging op donderdag al samen met een collega, Ton. Erwin, een andere collega, ging met zijn boot en samen met zijn buurman op pad. De hele dag zijn er maar 2 vissen gevangen door Erwin en zijn buurman. Een matige dag dus. Dat voorspelde niet heel veel goeds voor de vrijdag.

We hadden tussen half 7 en 7 afgesproken. De boot lag nog in het water, dus dat scheelde veel tijd. Zo voeren we dus rond half 8 het Braassemermeer op. 



Het zou in ieder geval een zeer zonnige dag worden, maar met een fris windje.
Op het meer was het al snel tijd om de hengels uit te zetten. We hadden er veel zin in. De wind was even lastig en het was allemaal weer even wennen maar het verliep allemaal weer soepeltjes!
Het bleef alleen wel wat lang stil. Maar we hadden ook niet anders verwacht. 

Toch krijg ik na een uurtje een aanbeet. Ik heb er nog geen 5 min de Salmo Fatso aan hangen als ik de hengel zie stuiteren in de steun. Ik pak de hengel, hangen! Ik voel de kop schudden wat me het idee geeft dat het een flinke vis kan zijn. Maar halverwege de dril lijkt het toch kleiner dan eerst verwacht. Ik sleep het meer mee dan dat ik de vis dril. Dan zie ik een schim, nee, zeker geen hele grote vis, gewoon een mooi formaatje. Iets dichter bij de boot zie ik weer een schim. Nee, geen snoek! Meerval! Eenmaal bij de boot gaat de vis er toch aardig van door, maar dan is het tijd om te scheppen en zo ligt mijn eerste meerval ooit in het schepnet!

Met een 80 cm een mooie eerste meerval! Genoeg ruimte voor verbetering nog!

De kop is er af! Niet de vis waar we voor gingen, maar zeker geen klagen!

Erwin en Ton zouden deze dag ook samen gaan vissen. Die zien we rond een uurtje of half 10 ook voorbij varen. We zeggen elkaar gedag en vissen verder. Dan zien we dat Erwin beet krijgt. We draaien rustig om met alle hengels uit om te kijken of we wat leuke foto's op afstand kunnen maken. Maar dan gaat de hengel van Robert af. Een korte dril en er ligt een mooie vis van een cm of 75 in het net!

Eenmaal bij de boot van Erwin bleek het daar om een visje van ongeveer 60 cm te zijn gegaan. 

We vissen met z'n alle weer vrolijk verder. Dan krijgt Erwin niet heel veel verder weer beet, dit keer ook een 70'er. Zou het dan zijn dat ze wat los komen? Maar helaas, ze komen niet meer los. We krijgen wel wat aanbeten, maar helaas zetten ze niet door. We lunchen even wat met z'n alle maar gaan het dan nog even proberen. Helaas moeten we stoppen om een uur of 3, maar toch, we hebben dus nog even te gaan!

Op de andere boot word er beter gevangen dan bij ons. Erwin weet nog een mooie 102 cm te vangen, en Ton ook een meerval van ongeveer 60 cm! Het is niet te geloven dat het dus lijkt dat mijn meerval geen toeval meer is. Vorige jaar had Erwin ook al 1 van +- 100 cm. Wederom blijft het bij ons bij wat aanbeten en besluiten we er mee te stoppen. Op naar de trailer plek en tijd om de spullen weer op te bergen.

Later krijgen we nog foto's van Erwin en Ton dat er nóg een meerval is gevangen en nog 2 snoeken. Voor hun dus een prima dagje, voor ons ook overigens, maar aangezien er zoveel meervallen gevangen worden (33% van de vangst van de dag bestaat uit meerval) zet ik deze maar ook gewoon in het rijtje van de tellers! Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet de laatste zal zijn die we vangen!

Op naar nog een paar mooie visdagen, hopelijk wat meer dan vorig jaar!

1 opmerking:

Totaal aantal pageviews