Daar zijn we weer!

 Ja, waar is de tijd gebleven!

23 November was de laatste post. We zijn nu alweer in juni beland. Al die tijd geen zin meer gehad om wat te posten? Nee hoor, gewoon al die tijd niet gevist. 1 maal in februari, maar toen was er niks gevangen. We waren hier erg druk met de aanloop naar en de geboorte van onze dochter. Ja, nummer 2 alweer. Hierdoor was er echt even geen tijd om te vissen. 

Nu begint dat langzaam aan weer te komen. 31 Mei in de avond al even een keer kunnen vissen waarbij ik 1 mooie snoekbaars wist te vangen en 3 baarzen, overigens niet boven de 30 cm, dus tellen niet mee voor de teller.

Was overigens wel een prachtige snoekbaars. Mooie avond vissen, met veel actie maar weinig bleef echt goed hangen.


Maar goed, nu op naar deze dag, 3 juni 2021. Een dag die mijn maat en ik niet snel gaan vergeten. Wat zeg ik, die we nooit gaan vergeten.

Het begon met het plannen van de dag. We wilde zo snel mogelijk na het gesloten seizoen gaan vissen. Ik zou nog vrij zijn doordeweeks tot half juni, dus we besloten het op donderdag 3 juni te doen. Nu nog maar af te wachten wat voor weer het daadwerkelijk zou zijn.
Tot het laatste weekend van mei was het weer bar en boos. Gelukkig hadden de weergoden een dealtje gesloten met de visgoden. Het werd prachtig weer met de opening van het seizoen. Misschien wel iets te mooi?
Ik zag de voorspellingen. Temperaturen richting de 25-28 graden. Ik had al gesproken met Robert dat we er maar van moesten gaan genieten, van het weer dan, want de vissen konden het wel eens af laten weten.
Gelukkig veranderde het weer lichtjes waardoor het iets koeler werd en licht bewolkt. De dag was aangebroken, en de voorspellingen gaven kans op onweer, iets om even in de gaten te houden dus, gelukkig geen last van gehad.
Tussen 8 en 9 afgesproken bij de boot. Die lag er weer netjes bij.

Spulletjes inladen en gaan. Wat was het weer heerlijk in ons bootje. Het plan werd gemaakt. We zouden voornamelijk gaan slepen en kijken of we nog wat stukken uit konden werpen voordat de wind aan zou trekken.

Na wat trollen en wat werpen leek onze voorspelling uit te komen, maar wat waren we aan het genieten. We besloten maar gewoon in te zetten op trollen, lekker varen en we zien het wel.

Uiteraard met een goed oog gericht op de fishfinder en opzoek naar de mooie plekjes. Dan ineens, na ruim 2 uur vissen, gaat de ratel van mijn reel af. Een flinke beuker op de Line Thru Roach had het planerboard er af geslagen en ik kon aan de bak met het binnen halen van de vis. Ik voelde duidelijk op afstand dat dit best een mooie vis kon zijn!
Eenmaal dichterbij gokte we op een goeie 90er. Maar eenmaal in het net werd het wat spannender. Deze kon de meter wel eens voorbij gaan.
En ja hoor. Die ging er voorbij, en hoe! 105 cm! Een prachtige buffel van een snoek!



Als 2 blije kinderen die net een lolly hebben gekregen staan we te stuiteren in de boot. Zo een grote vis hadden we nog niet gevangen met de boot. Heerlijke eerste vis, en wat ons betreft is de dag al perfect zo.

We trollen vrolijk verder en zoeken nog wat mooie plekjes uit om langs te varen. Ondertussen heeft Robert zijn nieuw gekochte aasje, de Burbot 50 cm versie, aan zijn speld gedaan. Maar het is wel een heel geknoei. Het aasje weegt ongeveer 480 gram. Het is de Fast Sinking versie en we vissen op 2-3 meter water, over de planten. Hij haakt veel vuil en is veel bezig met inhalen om het te ontdoen van troep. Net op het moment dat we het er over hebben dat het eigenlijk wel een aasje is voor het echt wat diepere water zonder al die planten, gaat zijn hengel weer krom. Weer vuil.... Denken we. Ik stop de boot en haal de andere lijnen in. Ineens gaat de Burbot tóch de andere kant op. Wel vis? Ja! Dikke ook! Meerdere runs, dwars door de slip. De vis wil echt het net niet in. Maar dan uiteindelijk toch, weten we de vis te scheppen. Hoppa die is binnen! En wat een buffel, alweer. Die rug van die vis, niet normaal.
Snel in de boot even meten en wat foto's maken. De vis is gigantisch zwaar. En met een lengte van 115 cm is dat niet zo gek!! 115 cm, een nieuw PR voor Robert! Zo wordt zijn oude record van 107 cm verpulverd! 




115 cm... niet normaal. Echt de grootste vis die ik in levende lijven heb mogen aanschouwen, wat een ding. Het zal wel even duren voordat we vissen gaan vangen die groter zijn dan deze!

Prachtige vangst en vol goede moed gaan we verder! We varen uiteindelijk weer terug naar de plek waar ik mijn 105 cm had gevangen. Na wat rond gevaren te hebben daar heb ik weer beet. Dit keer op de Line Thru Trout! Een mooie vis die een mooie dril geeft, maar we hebben al snel door dat dit in ieder geval geen meter is. Een mooie 88 cm! Prachtige vis!


En snel weer door. We genieten vol op. Zo een goede dag als nu hebben we nog nooit gehad. Heerlijk om een keer succesvol het water af te komen zo. Maar het is nog niet klaar. Wederom op de Trout krijg ik weer beet!

Dit keer een prachtige vis van 95 cm! Deze vis gaf het ook wederom niet snel op. Heerlijke dril, maar dan mag deze toch ook echt even op de foto!



Wat een plaatje weer! We maken ons weer klaar om alle aasjes weer te water te laten gaan. Als we dan weer een paar min onderweg zijn, gebeurd er iets wat minder leuk is. De motor valt uit. Opzich geen probleem. We komen er al snel achter dat de tankdop ontluchter niet ver genoeg open stond. Na deze open gedraaid te hebben probeer ik weer te starten. Dit werkt niet helemaal mee, waardoor ik uit automatisme de choke gebruik om de motor te willen starten. Dit is niet best aangezien ik zojuist de motor heb verzopen. De wind duwt ons over de vaargeul naar de kant toe. We roeien ons zelf naar een rustige luwe hoek om daar even goed te kijken. Maar na een hoop aantrekken gaat de motor gelukkig toch weer aan.

Het is wel gelijk het einde van de dag. Om nu alles weer uit te gooien voor het laatste half uurtje vinden we niet meer nodig. We hebben een paar prachtige vissen gevangen, PR's verbroken en één van onze beste visdag ooit gehad. Wat wil je nog meer??

Hier kunnen we weer even op vooruit! Helemaal top! Op naar de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews