Zweden Special '16

Speciaal voor de vakantie in Zweden, een speciale pagina!
Want deze visvakantie is ook iets speciaals! Ik heb al lang gedroomd over een visvakantie in Zweden. Het word je toch een beetje voorgeschoteld als hét snoekwalhalla, dé plek waar je moet zijn als het om snoekvissen gaat. Buiten het feit om dat je ook daar gewoon keihard voor je vis moet werken, zoeken zoeken en nog is zoeken, is het gewoon een prachtige locatie om dat te doen!
Uiteindelijk in maart/april van 2015, na het kijken van een mooi filmpje over vissen in Zweden, is gaan kijken naar de prijzen en mogelijkheden. Nadat ik dat uitgezocht had, moest ik nog een paar slachtoffers vinden om mee te gaan! Als eerste dacht ik aan Ruud, aangezien dit ook al heel erg lang op zijn verlanglijstje stond. Hij zei dan ook eigenlijk direct 'ja!'. Daarna reageerde Dimitri ook zeer enthousiast en na wat wikken en wegen besloot ook Mike om mee te gaan! Zo kon ik uiteindelijk in April een prachtige vakantie boeken bij Dalsland Fishing. Een mooi huisje aan het grootste meer van Zweden: het Vänern meer!

Ik zal op de gewone pagina proberen elke dag of om de 2 dagen een blog te schrijven. Hier komt dan uiteindelijk het hele verslag te staan, zodat het makkelijk terug te lezen is!

Teller:

Mike:
Snoek: 7 Waarvan 2metersnoeken

Verslag:

Dag 1:

De reis:

Vrijdags liep de spanning al hoog op. Ruud was er om 2 uur, en de laatste dingen waren ingepakt! Kijkend naar al die spullen vreesde ik voor het ergste... Dat gaat nooit passen in de auto.. Maar nadat Ruud en ik de meeste spullen er in hadden gezet viel het me allemaal mee!
Ik stapte om 4 uur nog even me bed in en sliep tot half 6 om daarna even te eten met Ruud en Maayke bij de italiaan!
Hierna kwam Dimitri om een uur of 7 en Mike uiteindelijk om 8 uur aan! Nog even langs de winkel voor de laatste spullen, auto verder inladen en afscheid nemen! Om 9 uur begon dus de grote reis!

En wat voor reis! Bijna 1300 km. In 1 keer, de nacht in rijden en maar zien hoe we eruit komen! Het begon al gelijk gezellig en de sfeer zat er goed in! Maar de eerste oogjes gingen ook alweer gauw dicht! De reis verloopt verder prima en halverwege stappen we op het pont bij Puttgarden.

Perfect getimed, lekker even pauze en daarna weer door knallen! Hierna rijden we naar het volgende pontje. We dachten met de brug over te gaan, maar de navigatie had dus nog een pontje gevonden! Prima! Na deze overtoch zijn we dan eindelijk in Zweden! Maar dan krijg ik het zwaar en met nog 3,5 uur op de klok neemt Mike het stuur over. Even een power nap van een uur, en nog even uitrusten neem ik het stuur een uur voor het einde weer over.
De laatste kilometer naar het huis van Andy van Dalsland Sportfishing was even lastig te vinden, maar na wat gegoogle komen we er toch achter!
Vanuit hem rijden we naar het huisje, een prachtig gelegen huisje aan het water, met een steiger aan het water.

Er missen alleen nog 2 bootjes, maar die kunnen we mooi ophalen bij een haventje verderop! Andy besluit even mee te varen met zijn boot omdat het nogal een ruig water kan zijn. Ondertussen rij ik de auto weer terug naar het huisje. Uiteindelijk valt het mee met de weersomstandigheden en na het installeren van de fishfinders en GPS navigatie mogen we nog even mee varen op de prachtige Lund van Andy. Wat een geweld, wat een kracht als dat over het water heen scheert! Geweldig, nu al genieten! Hij laat alvast wat stekken zien en legt het een en ander uit over het water en zijn gevaarlijke rotspartijen. Top advies en service!

Hierna is het tijd om terug te gaan. We doen wat boodschappen en maken daarna het eten klaar. Ruud Dimi en Mike willen toch wel erg graag vissen, maar ik had nog amper wat klaar staan. Snel maak ik dus de hengel klaar en we gaan nog even de baai uit vissen waar we met het huisje aan liggen. Geen verkeerde keuze zo blijkt achteraf!

Het vissen:

Vol goede moed beginnen we met werpen. Als we maar wat vis zien en actie hebben. Na een kwartiertje vissen krijg ik beet! Een leuk snoekje van 65 cm eindigt in het net! De euforie van het vangen van dit snoekje is onbeschrijfelijk. Een jaar lang wacht je er op, en dan eindelijk sta je er te vissen en vang je je eerste snoek op de manier zoals je er al die tijd over na gedacht heb, ge-wel-dig!

Hierna gaat het wat meer los, Mike lost en vangt een snoek die helaas snel terug moest omdat hij rot gehaakt zat, Dimitri lost 3 snoeken, Ruud vangt een leuk snoekje en lost er nog 1, inmiddels heeft Mike ook nog wat snoeken gelost en vang ik nog een kleintje, en los ik nog een kleinere... Heerlijk, dat in 2 uur tijd, nu al genieten!!

Dan varen we de bootjes terug en sluiten we alles aan om op te laden, en besluiten naar binnen te gaan voor een lekker biertje! Maar het blijft er bij 1tje... Iedereen is moe en op en besluiten naar bed te gaan. Dit was het dan, de eerste dag van de vakantie, en er is vis gevangen. Morgen een hele dag na het uitslapen, en dan dinsdag met Andy mee als visgids. Ik kijk er nu al naar uit. Maar eerst nog 2 dagen zelf klote!

Dag 2:

Wat een dag... Met ups and downs! Eerst maar de ups want daar begon de dag ook mee!
Eerst even lekker uitgeslapen. Het was een lange dag en we waren helemaal gesloopt. Om half 9 stond de wekker, even ontbeten en rustig alle spullen gepakt en nadat Ruud nog even ze knie verdraaide tijdens het aantrekken van de motor, voeren we rond 10 uur richting de eerste vis stek. Aangezien we eigenlijk weinig ervaring hebben met deze soort visserij, ga je maar gewoon doen wat je verteld word en je geleerd heb van andere verhalen. Er staat een redelijk windje en de driften gaan ook erg hard, maar we maken er maar het beste van!
Aan het einde van de eerste drift horen Ruud en ik een hoop geschreeuw vanuit de andere boot! Dimitri heeft beet, een hele mooie vis! Als de vis in de boot ligt wachten Ruud en ik gespannen de maat af... Dan horen we Dimitri 98 cm schreeuwen! Wauw. Ze eerste vis hier, en gelijk zo een mooie grote vis! Tevens ook zijn PR! Heel gaaf!

De vis word weer terug gezet en werpen nog even om de drift weer opnieuw te beginnen. Omdat de boot mooi in de wind ligt, leg ik een bijhengel in de hengel steun met daar aan de Pig Shad. Gewoon rustig mee drijvend, je weet maar nooit! En inderdaad, even later staat die hengel te stuiteren! Ik geef mijn hand hengel aan Ruud en pak snel die hengel. De vis gaat er goed en lekker vandoor!! Eenmaal bij de boot gaat het met scheppen net goed en is de vis aan boord! Weer is die spanning daar, is dit wel de eerste meter?... Nee, maar wel een dikke snoek van 96 centimeter!! Hoppa! Ook mijn eerste grote vis is binnen!

Na deze vis proberen we nog even 2 stekken andere stekken! Maar helaas, de wind gooit roet in het eten en besluiten terug te varen naar het huisje om even te lunchen.

We bespreken nog wat na en gaan dan weer een nieuw stuk proberen. Ook hier gaat het wat lastig met de wind, maar door de wind schuiven we zo weer de baai in waar we als eerste zijn begonnen. Halverwege wissel ik om naar de grote Pig Shad... Na 3 worpen is het raak, bam! Hangen. De vis laat zich even meeslepen en lijkt even niks bijzonders te zijn. Maar dan ineens lijkt het alsof de vis door heeft dat hij gehaakt zit en gaat er als een speer vandoor. Een lekker gevecht met meerdere runs, wat een heerlijk gevoel!! Gelukkig eindigt de vis netjes in het net naast de boot! Ik wil stiekem al een vreugde dansje doen maar wacht nog even tot de vis gemeten is... We trekken het meetlint strak en lezen dan de maat af... 109 cm!!! De eerste meter vis, en gelijk me PR verbroken! Wauw! Wat een vis en wat een dril! Weer een geweldige ervaring!

Na nog 3 drifts over dit stuk gaan we toch even ergens anders heen. We varen naar de overkant. De wind is daar wederom ongunstig hard, maar ik besluit gewoon maar de boot te besturen en Ruud een hopelijk een vis te laten vangen. Mike en Dimitri gaan gewoon samen staan vissen en lukt hun aardig de boot goed onder controle te houden, zo goed dat Dimitri wederom nog 2 mooie vissen uit het riet weet te halen! Een mooie van 87 en 1 van 83!

Zo word het nog leuk en hebben we er vertrouwen in dat er nog wat meer vissen gevangen gaan worden! Maar het word al wat later en denken er aan om toch maar de stoppen en 's avonds nog even te gaan. Maar op dat moment weer geschreeuw vanuit de boot van Dimitri en Mike, alleen dit keer geen vis... Mike heeft zichzelf op 1 of andere manier gehaakt in zijn vinger!

Let even op, de volgende foto's kunnen wat vervelend zijn om naar te kijken.

We varen na wat geknoei terug naar het huisje en kijken nog even verder maar besluiten toch maar te bellen met Andy van Sportfishing Dalsland voor wat hulp. Die geeft ons het adres van het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Ik breng Mike er naar toe en Dimitri en Ruud blijven bij het huisje. Na een uur rijden worden we goed geholpen en ondergaat Mike een helse pijn als de dokter, na een paar pijnlijke prikken van de verdoving, direct de haak begon door te duwen. Uiteindelijk krijgt hij hem eruit en lijkt Mike even opgelucht. Maar uiteraard blijft het zeer doen.

Bij thuis komst blijkt dat Ruud en Dimitri nog even zijn wezen vissen! Gelukkig wist Ruud van de 0 af te komen door een mooi snoekje, en Dimitri wist er nog 2 snoeken er bij te vangen, zelfs nog 1 van 98 cm!! Uit de baai voor het huisje gewoon! Super vet!

Morgen dus weer een nieuwe dag en nieuwe kansen. Hopen dat Mike niet veel last heeft van zijn vinger, dan kunnen we er weer lekker tegen aan!

Dag 3:

De dag begon met weer met uitslapen... De wekker van half 8 was niet afgegaan en half 9 werden we dus weer wakker! Even ontbijten en weer om 10 uur uitvaren!

Helaas stond er weer veel wind. We maken de keuze weer de drift te maken die we gisteren een aantal keer gemaakt hadden. Het ligt redelijk in de luwte en zo kunnen we mooi het talud af vissen.
Na een half uurtje vissen krijg ik een aanbeet. Helaas maar een zachte. Een paar worpen daarna weer een aanbeet, en laat de PigShad weer even afzinken, met als gevolg een harde aanbeet op de PigShad!! Ja hoor! Beet!! De vis gaat er hard vandoor en wederom heb ik weinig in te brengen... Bizar hoe sterk de vis is hier! Na een super mooie dril landen we de vis en is de vis snel onthaakt. Even meten... En ja hoor... PR wéér verbroken. Met 1 cm naar 1 meter 10. De vis is wel een stuk slanker dan de 1.09 maar wat een vis weer!! De haak zat in de kieuwboog dus daarom bloed de vis wel wat, maar na een minuutje zwemt de vis netjes weg!

Hierna gaan we naar de volgende stek toe. De wind neemt wat toe en varen een heel stuk op zoek naar een plek uit de wind. Dit is lastig te vinden, en als Dimitri en Mike het voor elkaar hebben gekregen Dimitri zijn lijn in in de elektro motor te krijgen houden we even pauze om dit uit elkaar te halen. Na een heerlijke pauze, paar knak worsten op brood op een plek heerlijk uit de wind en een prachtige plek in het algemeen, gaan we toch verder. Om een schier eiland heen, compleet uit de wind.
Als we hier een uurtje gevist hebben, valt het ons op dat hier ineens toch meer wind staat dan dat we aankwamen en bedachten we ons geen seconde. We moeten terug voordat de wind nóg sterker word. De terug reis gaat in principe zonder problemen, maar de wind had niet veel harder moeten zijn! Onderschat nooit zulk groot water met zulk weer! We voeren dus met wind mee naar de stekken, maar terug is het een ander verhaal met wind tegen!

Inmiddels veilig aangekomen thuis besluiten we eerst wat boodschappen te doen, vroeg te eten, en dan in de avond wat baaitjes uit te vissen opzoek naar de wat kleinere vis om aantallen te scoren.
We trollen naar de eerst stek toe. Vlak voordat we daar zijn krijgt Mike een mooie aanbeet die in het begin wat zwaar aanvoelt maar niet echt als vis. Als het dan toch begint te zwemmen dan blijkt het ook nog is een super mooie vis te zijn! Eenmaal in het net kan het onthaken beginnen! Hij zit lastig gehaakt, en ik stap bij hun aan boord om even te helpen. We krijgen de vis onthaakt en gaat snel op de foto en word ook snel gemeten. 102 centimeter! Een evenaring van zijn PR! Hierna moeten we de vis echt even een paar minuten heen en weer halen, maar uiteindelijk zwemt de vis naar de diepte!

We varen de baai in, waar ik in korte tijd 2 vissen weet te vangen. De eerste op de roze busterjerk. Het was een redelijk klein visje, waardoor ik dacht aan het mooie aasje wat ik van Natasja had gekregen. Een mooi klein roze jerkbaitje. Gaat mooi kort om van links naar rechts. Daar vang ik dus de 2e vis op! Een snoekje van een cm of 40-50. Maar ook deze snoekjes zijn verschrikkelijk wild hier! Super leuk.

Dan varen we weer terug naar het huisje. We besluiten de baai voor het huisje uit te vissen. Wederom vis ik met het kleine jerkbaitje, en krijg al snel de eerste misser en aanbeet. Niet veel later til ik een mooi snoekje van 60-70 cm aan boord. Super mooie vis! Dimitri besluit zijn Fat Izzy te proberen en weet ook een leuke snoek van 60-70 cm te haken! Ook die is dus binnen! Daarna vang ik nog 2 zulke kleine vissen... Maar wel super leuk! Ik geniet er volop van!

We zien achter de bomen de zon onder gaan en besluiten nog even een snel rondje te varen. Ik word vaag aangekeken, maar achteraf was het het helemaal waard! Een water, zo strak als een spiegel, een ondergaande zon en rood/roze/oranje wolken... Geweldig!! Prachtige foto's worden er gemaakt en we genieten er van!

Weer een dag voorbij... Jammer genoeg gaat het zo snel voorbij, maar wat een ervaring en een vakantie. Nu al... Morgen met Andy mee op zijn boot en kijken wat dat gaat worden!

Dag 4:

Zo, maar bij het begin beginnen! Om half 9 stond de afspraak met Andy van sportfishing Dalsland, voor de visgids dag! Om 8 uur zien we hem met zijn boot de baai voor ons huisje in varen. We wassen de borden e.d. nog even snel af en pakken dan onze spullen en stappen aan boord bij Andy, op zijn mooie Lund. Wat een vismachines zijn dat zeg! Heerlijk, alles er op en er aan. Geweldig.

We varen naar de eerste stek toe. Het is een aardig stukje varen, en eenmaal op de stek aangekomen, kijk je om je heen en denk je 'is dit het?'. Maar dan kijk je op de waterkaart en diepte meter, en dan snap je het! Mooie taluds moet toch vis op gaan leveren! We gaan veel leren vandaag over het bevissen van de taluds. Andy stuurt ons er prachtig overheen en normaal gesproken neemt hij hooguit 2/3 man mee op zijn boot maar wij wouden het toch met 4 man proberen. Het was af en toe wel goed opletten hoe je in wierp maar het gaat gelukkig allemaal goed!

Na een kwartiertje vissen krijg ik de eerste aanbeet en ram hard aan! De vis komt snel mee, en denk nog even van, is dit het? Zijn dit die grote vissen hier? Maar eenmaal in zicht en bij de boot is de vis een cm of 60! Oftewel, snel onthaken en weer verder vissen! Niet veel later krijg ik weer beet... En dit keer voelt het aan als een betere vis!! De vis gaat er als een gek van door, nergens mee te vergelijken, met geen vis die ik ooit in Nederland heb gevangen. Na een tijdje voel ik gewoon me arm spieren. Of ik train te weinig, of deze vis is gewoon erg sterk!! Nou, de vis is sowieso sterk! Wat een kracht en geweld. Meerdere keren vol door de slip, en rem alles af met me duim, maar af en toe moet ik hem toch echt lijn geven!
Dan komt dat moment dat je de vis gaat landen. Geweldig hoe Andy iedereen lekker ze gang laat gaan en zich er niet te veel mee bemoeit! Ik neem de vis in de kieuwgreep en til hem op. Wat een bakbeest, wat een vis! Heerlijk dit! Na het onthaken even meten, en hoppa, de 3e metervis van de vakantie voor mij is een feit! 105 centimeters!! Geweldig!!

Zoals gewoonlijk na zo een vis, ga ik gewoon even zitten. Even bij komen, genieten... Heerlijk dit. Een zonnetje, een kabeltje over het water en zojuist een meter vis in me handen gehad... Wauw...

Op deze stek verder is het niet heel veel en Andy besluit naar de volgende stek te varen. Als we hier een tijdje vissen krijgt Mike een harde aanbeet en slaat ook hard aan! Hangen! Vis voor Mike! Een mooie dril volgt wederom, niet normaal hoe deze vissen vechten! En mooie vis word de boot in gehaald! 89 hele centimeters! Geweldige visserij! Zo hard als deze gaan!

Daarna is het raak voor Dimitri. Vlak voor de boot knalt de snoek uit de diepte tussen de rotsen vandaan en pakt het aas van Dimitri kneiterhard! En weer volgt er een dril waarvan de snoek in Nederland nog wat van kan leren, prachtig! Kromme hengels, en gierende reeltjes! Ook deze word strak geland en snel onthaakt! Niet gemeten, maar zeker een mooie 75-80 cm snoek!

We vissen weer verder. Het blijft even stil tot ik weer een tik krijg op me PigShad.. Even wacht ik en voel daarna nog een harde tik en sla hard aan! "Ja, visss!!" schreeuw ik! En weer een vis die er hartstikke hard vandoor gaat! Run na run, en de vis heeft nog geen zin! Wederom mooi gehaakt waardoor ik ook echt niet bang hoef te zijn de vis te lossen. Eenmaal in de boot en onthaakt komt het meet momentje weer!..... 103 cm.... Me stoutste dromen worden waarheid, me 2e meter vis vandaag!! Geweldig!!

Inmiddels hangen er allemaal Pigshads aan de hengels. Behalve bij Ruud. Eigenwijs? Of gewoon vol vertrouwen in ze eigen kunstaas? Zeker dat laatste, en dat word beloond door wederom een mooie aanbeet op zijn Real Eal! De vis zorgt er weer voor dat hij even niks te vertellen heeft en heen en weer moeten lopen over die boot om de vis te drillen! Een mooie 83 cm vis ligt in zijn handen, te shinen in het zonnetje!

Op een volgende stek wat iets ondiepere stukken heeft weet Ruud zelfs nog een mooie 73 cm snoek te vangen op een spinnerbait, ook weer een geweldige dril en eenmaal op de boot is het weer genieten van een mooie vis!

Hierna blijft het erg stil. De wind gaat wat liggen, draait iets, en temperatuur neemt iets toe. De snoeken besluiten hun kaken stijf op elkaar te houden en niet meer te happen. We gaan daarom maar even lunchen. Heerlijk genieten op 1 van de eilandjes waar wat bankjes staan enzovoorts. Na de worsten broodjes springen we weer in de boot en knallen we naar de volgende stekken.. Maar op wat voorzichtige aanbeten na krijgen we niks meer verzilverd. Toch maar naar de baaien toe om te kijken of we daar nog een vis kunnen vangen! Een mooie ondiepe baai voldoet prima aan de eisen die we hebben, en beginnen die dan ook helemaal uit te werpen.

Dan zit ik ineens vast... Aan iets dat beweegt... Toch vis dus! Het voelde alsof het niks was maar de vis gaat er weer lekker vandoor en word lekker wild! Eenmaal naast de boot valt wel op de de vis toch wel erg aan de maat is! En ja hoor, even aan boord tillen en onthaken met wat hulp, en we kunnen meten! 106,5 centimeters... Het is niet te geloven... 3 metersnoeken op 1 dag!

Ik durf bijna niet meer te gaan vissen om de andere ook wat te laten vangen.. Toch werp ik na de vis terug gezet te hebben weer door, en gelijk de eerste worp na de meter vis heb ik weer beet. Een snoekje van 40 cm... De haak moet wel even doorgeknipt worden maar kan daarna lekker verder zwemmen!

5e vis van de dag... wauw.. Hierna krijgt iedereen wel wat actie en aanbeten! Ruud weet er ook nog een klein snoekje te haken van ongeveer 35 centimeter!

Hierna gaan we nog half uurtje naar de diepe stekken, maar het is niks meer... Hier houd het op voor de visgids dag. Een geweldige dag gehad, genieten, hoop geleerd en veel ervaring op gedaan over stekken. Deze dag heeft me vakantie compleet gemaakt kan ik wel zeggen!

Maar als ze het einde van de middag nog niet echt willen eten, dan zullen ze vast 's avonds nog wel willen! Dus snel word er eten gemaakt en ook nog even naar de viswinkel gegaan om even wat Pigshads te kopen!
Hierna is het snel eten en het water weer op! Snel naar de eerste baai. Helaas trekt eenmaal daar de wind alweer aan en is ook nog is gedraaid. Maar wel actie in deze baai. Mike lost een vis en ik weet nog een kleintje te vangen op het jerkbaitje van Natasja!

Na nog een drift wat geen vis op levert op een andere stek gaan we toch maar weer voor het huisje vissen! Dimitri vangt al snel een mooie snoekje van 45 cm, en later op de avond nog een kleiner snoekje. Ruud weet hier een vis van +- 40 cm te lossen. Daarna krijg ik een mooie aanbeet op het aasje van Natasja weer. Eenmaal in de boot is de vis toch groter dan we dachten! 83 centimeters!!

Wauw, en dat hier in deze baai, hartstikke leuke visserij! Daarna weet Ruud nog zijn 4e vis te vangen! Een snoekje van 45 cm die naast de boot word los getikt!
Hierna gaan we weer lekker naar het huisje om even na te genieten van de dag! 14 vissen gevangen in totaal! Heerlijk, en deze dag was een super mooie aanvulling op de rest van de week! Top! Op naar de volgende dag!

Dag 5:

Een dag die weer met veel wind begon. Toch staat hij nu redelijk gunstig waardoor we het in de ochtend toch buiten de baaien kunnen proberen, waar we met de visgids dag ook gevist hebben. Als we bezig zijn en we boven een mooi talud hangen laat ik mijn pig shad zakken naar een meter of 6 diep. Ik zie de pig shad op de fishfinder op en neer dansen. Daarna ineens een keihard aanbeet!! Maar helaas niet goed genoeg want ik mis de vis. Wel blijft de vis naast mijn pig shad te zien op de fishfinder.. Ik probeer nog van alles maar helaas.. De vis zakt weer weg. Balen!

Verderop vangt Dimitri een leuk visje van een cm of 65/70! Even een foto en dan maar weer zwemmen!

De wind trekt meer aan en besluiten weer binnen in de rustigere gedeeltes te gaan vissen. De baaitjes die we vissen zijn leuk en ondiep maar we weten helaas geen monsters te vangen. Ruud weet een leuk visje te vangen van rond de 50-55 cm en ik ook nog een kleine van rond de 40 cm die zich naast de boot onthaakt.

In de volgende baai is het dan eindelijk prijs voor Mike. Hij weet in 20 minuten tijd 2 vissen te vangen van een cm of 50 en 65! Top visjes!

In deze baai vangt ook Dimitri nog een mooie vis van rond de 50 centimeter.
Inmiddels is de accu van de boot van Ruud en Dimitri helemaal leeg. Niet goed opgeladen o.i.d.... Maar hij is in ieder geval leeg. We gaan terug naar het huisje om de boot aan de lader te leggen en dan maar even eten te halen en te maken om 's avonds weer te vissen!

Maar ook 's avonds is de accu nog leeg, waarschijnlijk een verkeerde stand op de oplader geselecteerd. Hopelijk is hij morgen wel vol!
Maar er kan nog wel gevist worden 's avonds in de baai! Dimitri weet hier in deze baai nog 2 vissen te vangen van 50 en 65 cm ongeveer. Ik vang nog een mooi visje van 50 en 60 cm. Een leuke bezigheid zo in de avond.

Maar voor Ruud en Mike valt het weer niet meer met geen vissen hier.  Maar goed, ook die kleine vissen zwemmen hier, het is niet alleen maar grote vis hier, maar het is te hopen dat we morgen echt weer wat mooie monsters gaan vangen, het moet gewoon!!

Dag 6:

Alweer donderdag! Morgen nog maar 1 dag om in de ochtend en middag te vissen en dan is het alweer inpakken geblazen! Maar goed, eerst het verslag van vandaag! Daar kan ik erg kort over zijn, het was weer niet veel.

In de ochtend was het helemaal niks. Je merkt gewoon dat we misschien in het begin wel geluk hebben gehad met de stekken, dat we die op het goede moment bevist hebben! Maar nu in de ochtend, nergens een stootje. Tja. Dat hoort ook bij het vissen!
Daarna in de middag besluiten we de compleet andere kant op te gaan! De stek die we uitgekozen hebben is toch wel erg lastig te bevissen vanwege de wind die toch om het eiland draait. Maar goed. We maken er het beste van en ik en Ruud besturen de boot met in de hand een hengel die we verticalend gebruiken. Mike en Dimitri staan te werpen naar de kant als Ruud zegt tegen Mike: 'Zal ik even laten zien hoe het moet?'. Hij werpt uit en vangt op zijn eerste worp daar gelijk een mooie vis!! Iet wat lastig gehaakt, maar de vis mag daarna weer lekker weg zwemmen! Een mooie 70'er!

Daarna is het zoeken zoeken zoeken. De wind is hard en is weer lastig terug varen. We varen nog een baai in waar ik nog een aanbeet en volger heb, maar helaas. We varen terug en gaan maar is even lekker een uurtje uitrusten en daarna maar eten maken om de avond weer in de baai voor het huisje te vissen!

Na het eten in de baai is het lange tijd niks, tot Dimitri een kleine snoek van 40 cm vangt! Ook hij is van de 0 af! Het visje is erg druk in de boot en gaat zonder foto weer over boord.

Dan horen we ineens een hoop gemompel op de andere boot, en zien beweging. Mike heeft vis! Een mooie vis horen we tot 4 keer aan toe! Als ik ze zo bezig zie en over de boot heen en weer zie lopen met de hengel besluit ik er toch maar even naar toe te varen, dit moet grote vis zijn. De vis is geschept en als we dichterbij komen zien we dat de vis redelijke vervelend gehaakt is. De vis word aan boord geschept, en dan pas valt op hoe groot de vis is! Dit is een meter vis!! Na het onthaken gaat de vis nog even snel op de foto en word gemeten! En ja hoor, bijna op de valreep vangt Mike nog even een PR vis!! 103 cm!! Wauw, dat uit deze baai! Echt geweldig.

Na deze vis kloten we nog wat aan en varen nog 1 keer het grote water op, maar ook daar is het niks meer! Helaas dit keer geen vis voor mij! Maar wel een super mooie vis gezien! Weer een meter op de teller erbij voor Mike! Top gedaan! En we hebben weer een prachtig uitzicht in de avond gehad, een mooie bijna volle maan en strak water, geweldig!

Dag 7:

Ja ja, nu echt de laatste dag. Met in de voorspelling, regen. Het water is vlak als we wakker worden maar na het eten staan er al wat meer golven. We hopen dat het buiten de eilanden beter te doen is, maar helaas, wederom moeten we de binnenbaaien induiken want de golven zijn erg hoog. Helaas is het erg taai. Ik had er niet aan moeten denken dat dit vanaf het begin van de vakantie was geweest, zulke visserij. We hebben gelukkig toen leuke en mooie vissen kunnen vangen.

Maar goed, vandaag weinig dus. Mike weet langs een riet kraag een leuke 50'er te vangen!

En als we oversteken naar een andere mooie baai hebben Mike en Dimitri even tijdelijk wat actie achter elkaar wat resulteerde in een misser voor Mike en voor Dimitri 2 vissen en een misser.

Ruud en ik eindigen helaas zonder vis. Tijdens de middag lunch zien we wel in de verte wat buien hangen maar tot nu toe is het de hele tijd goed gegaan met het weer. Eenmaal klaar met lunchen varen we naar een mooie stek, maar dan zien we ineens dat het erg donker word. We twijfelen even, maar geven dan toch maar vol gas naar huis! En dat was maar goed ook! Bijna thuis barst het los, en met uitladen van de boot krijgen we gelijk een klap onweer om onze oren.

We gaan lekker onze spullen inpakken, schoonmaken en klaar maken om ingepakt te worden voor het inladen van de auto. Ook maken we de boten nog even schoon want die moeten ook weer ingeleverd worden! We schrikken van het aantal liter benzine dat er nog maar in de tankjes zit maar als het goed is moeten we het redden naar het af geef punt!
Mike Ruud en Dimitri varen er naar toe en ik rij er met de auto heen. Andy staat ons al op te wachten en we traileren het bootje en leggen het andere bootje vast in de haven. We bedanken Andy voor de gastvrijheid en alle tips trucs en de mooie visgids dag. Het was echt een top ervaring!

We besluiten nog even naar de kebab zaak te gaan voor het avond eten. Ook een tip van Andy, en wat voor tip! We hebben alle 4 onze lekkerste broodje kebab (Mexicaans) ooit gegeten!

Een prachtige afsluiter! Nu lekker een avond na genieten, en morgen terug rijden!! De vakantie zit er op, maar nogmaals, we hebben genoten! Even een weekje rust, en volgende week mogen we weer in Nederland achter de rovers aan! En nogmaals, Andy, van Sportfishing Dalsland, bedankt voor alles!!

1. Ha Kevin en vrienden. Mooie verhalen. Prachtige belevenissen. Beterschap voor duim en knie. Nog veel plezier, ben benieuwd naar de verhalen en foto's van vandaag