Wat een regen.....

We weten allemaal dat er heel veel regen gevallen is op maandag 28 juli. En als er heel veel regen valt dan moet er water uit de polder worden gepompt.
En waar doen ze dat..... bij het gemaal natuurlijk. Ik kreeg al een appie van Robert of er nog gevist ging worden bij het gemaal want die staan volle bak te draaien.

En ik was zeker van plan om daar even te gaan proberen. Eenmaal aangekomen zag ik dat er ook een trekker stond met een grote pomp die ook water uit de polder aan het pompen was.
Dus er was een gemaal die aan stond en die grote pomp dus er was genoeg stroming waardoor roofvissen aardig kans hadden om wat vis te kunnen pakken.

Na een minuut of 10 pakte een baars van 29 cm mijn Pike Fighter jr en was een leuk maatje om mee te beginnen.


Ik was nog even blijven werpen en tot mijn verbazing had ik daar waar ik veel actie had verwacht geen tikkie gevoeld. Dus ik besloot naar de overkant te gaan verhuizen. Ik kwam onderweg Robert tegen en die was ook meegereden.

Dacht als het aan de kant van het gemaal niet lukt zullen ze aan deze kant wel liggen rustig wachtend op wat witvis dat door het gemaal is mee geslokt. En het klopte ook een meter of 4 voor de kant klapte er op me nieuwe Rapala plug een 70cm snoek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews