Weer lekker vissen!

Na 2 weken Duitsland, was het weer tijd om de hengel weer eens uit te werpen! De dinsdag avond dus afgesproken met Robert en Dennis om weer wat punten op de tellers te zetten! Maar ik kon me 's middags niet inhouden, en was alvast begonnen.

Om 4 uur stond ik na bijna 3 weken eindelijk weer eens te werpen! Heerlijk! Ik was maar simpel even naar het park gelopen, oftewel, ik verwachtte er dus niet veel van aangezien het hier vol staat met planten, waardoor er bijna niet te werpen is. Ook stond er een hoop wind.

Maar na de 4e worp is het al raak! Denk ik, of niet? Jawel! Nee toch niet, he wat is dit?! Even een korte samenvatting wat ik dacht. Maar wat gebeurde er nou? Na de inworp tik ik de jerkbait binnen. Na de 3e of 4e tik voel ik iets op de jerkbait 'klappen'. Maar de reactie daarna voelt vreemd aan! Maar er is daadwerkelijk druk en iets dat zwemt. Als dan de lijn ineens compleet slap valt en ik een aantal meters moet binnen draaien voor ik weer contact heb, krijg ik het vermoeden dat dit geen snoek is.

Zeker als de vis daarna met hoge snelheid de lelies in duikt. Eenmaal aan de kant word mijn vermoeden bevestigd, een vals gehaakte brasem die niet rustig wil worden.


En nog een beste ook!

Maar die beesten raken mijn schepnet niet aan! Dus in het water die haken er uit getikt en daar zwom hij weer!

Gauw naar een andere plek. Hier was ik al een aantal keer langs gelopen dat ik had gezien dat er eindelijk ruimte was gekomen om in ieder geval te kunnen werpen, dus dat werd de volgende stek. Na een paar mooie worpen werd het iets rustiger met de wind, waardoor ik mooi mijn jerkbait heen en weer kan zien gaan. Hierdoor kan ik er goed mee spelen. En dan volgt er een aanbeet die lang in mijn geheugen zal staan.

De bewolking trekt weg, de zon breekt door en schijnt mooi op het water. De wind die al minder was geworden, gaat helemaal liggen. Het water word zo vlak als een spiegel, en ik kan mijn plug nu nog mooier door het water zien glijden. Bij een mooie worp tussen de lelie bladen, laat ik de plug heel even hangen alvorens deze met en paar felle korte tikken in beweging te brengen. De plug glijd prachtig mooi van links naar rechts. Als ik dan even stop, en de plug weer een tik geef zie ik de snoek al aankomen en er direct opklappen. Heel even wacht ik voor ik hard aan sla, en ja hoor, hangen! Wauw, wat een aanbeet en wat kon ik dat allemaal mooi volgen, zelfs op deze afstand van 20 meter!
Rustig dril ik de snoek naar de kant, waar deze nog even helemaal door het lint gaat. Deze heeft echt geen zin!

Ik besluit de snoek gewoon te scheppen omdat deze prachtig gehaakt zit en er geen haken uitsteken.
Nadat deze geschept is onthaak ik de vis snel, om hem even op te meten! 77 Centimeter! Dat had ik niet verwacht, maar wat een prachtige snoek!


Helaas is er niemand in de buurt om een mooie foto te maken. Maar dat maakt niet uit. Deze vis zal ik altijd blijven herinneren. Prachtige aanbeet van een puntgave super mooi getekende snoek. Wauw!


Dan word het avond, en proberen we er bij Dennis en Robert in de buurt nog een visje uit te peuteren. Op 1 plek waar we die avond ook staan gaat ook het gerucht dat er meerval zit. Dit is gewoon een simpele wijk sloot. Niks bijzonders. Hier en daar wat meertjes en vijvertjes waar alles mee in verbinding staat. Zelf had ik de meerval(len) nog nooit gezien, alleen op wat foto's en van verhalen.
Dan zien Robert en ik tijdens het vissen wat eenden in de verte. 1 eend valt nogal op, deze is spier wit, dus logisch dat hij op valt. De hele tijd kibbelen de eenden al wat met elkaar, met wat geplons tot gevolg. Dan ineens zien we de witte eend een beweging maken, op het eerste oog een simpele was beweging waarna hij/zij zich dan weer uitschud. Maar tot onze verbazing is de eend ineens verdwenen!! Wat er voor ons uitzag als geruzie tussen 2 eenden of het 'wassen' van zichzelf, bleek dus gewoon een meerval te zijn geweest die deze grote eend naar binnen werkte!

We hebben nog wat in de buurt gekeken of we wat zagen liggen of zwemmen maar er was niks meer te zien. Verder op krijg ik nog wel een aanbeet van een snoekje, en Dennis ook maar we weten hem allebei niet te verzilveren.

Dan proberen we het op verschillende stekjes, maar wou ik het ook nog proberen bij het gemaal van de molen waar Dennis zijn PR Baars heeft gevangen. Daar aangekomen is het al erg donker. Ik vang een klein baarsje, als niet veel later Dennis weer eens een mooie aan de haak heeft zitten!


Een prachtig mooie 37 centimeters! Mijn PR maat! Wat een pracht van een baars!

We vissen nog even verder, maar dan word het toch echt te donker, helaas! Deze visdag ook alweer ten einde! Maar niet 1 die ik gauw zal vergeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews