HET Park!

Ook vandaag had ik weer een uurtje om even te gaan werpen! Er is genoeg water hier in de buurt om even een uurtje te vissen, maar als je een park heb liggen op 1 min loop afstand is de keuze gauw gemaakt! Zeker als je weet dat hier vis te vangen is.

Zoals gister te zien was. Toen had ik hier in het park een mooie vis van 77 centimeter te pakken! Dus ja, ze zitten er sowieso, alleen nu nog vangen!

Dus ja, op de kant kun je ze niet vangen dus hup, die plug het water in! Helaas sta ik een tijd op een plek te werpen waar ik nog nooit een aanbeet heb gehad, maar die het wel uitschreeuwt. Er moet hier gewoon snoek zitten, alleen hier wil het gewoon niet. Op zo een moment kan ik er niet tegen. Alles klopt op zo een moment, de plek ziet er goed uit, begroeiing, witvis enz enz. Alles om een snoek te vangen is aanwezig, maar het wil gewoon niet.

Dan maar een stek verderop. Hier al wel een paar keer wat gevangen en gister een kleine misser gehad. Dan ineens uit het niets gaat me plug een andere kant op dat ik verwacht had. Dat betekend dus vis! Zo agressief als dat de plug gister gepakt werd, zo rustig ging het nu. Geen golfje in het water gezien!

Eenmaal in het net zie ik dat dit gelijk de grootste is die IK hier ooit gevangen heb. Uiteraard heeft Mike het Record hier met zijn 102 centimeters! Maar deze 81 centimeter misstaat niet!


Er waren nog een paar toeschouwers die eerst enthousiast riepen hoe groot de vis wel niet was! Om vervolgens angstig te vragen wat ik er mee ging doen! Gelukkig waren ze duidelijk blij om te horen dat ik de vis alleen zou opmeten en terug zou zetten.

Hier na nog wat geworpen maar het bleef hierbij. En geheel tevreden ging ik naar huis! Zo een park, vol met vis. Al genoeg snoek mogen vangen hier, en iedere snoek is tot nu toe weer nieuw voor mij! Wauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews