Avondje bij het gemaal

Afgelopen maandag was Dennis wezen vissen bij het gemaal waar hij een paar mooie vissen had gevangen! Dus, gauw de volgende dag daar weer vissen, alleen ging ik dus even mee. Me vrouw ging ook gezellig mee, dus nu alleen nog een paar vissen en het feest is compleet.

Maar het ging niet zo makkelijk als de dag ervoor, het was echt zoeken naar vis!

De grote baarzen waren ver te zoeken. Worp na worp, en geen volgertje. Dennis staat een x aantal meter verderop en vangt toch nog een klein baarsje! Maar voor mij helemaal niks. Jerkbait, klein aas, groter aas, helemaal niks werkt.


Dan werpt Dennis voorbij een paaltje waar we al tig keer voorbij geworpen hebben. Dan krijgt hij ineens iets beet, het voelt als vuil. Ook ze hengel doet niet veel, maar dichterbij de kant gaat de vis toch helemaal los! Ja, zeker, vis! Eindelijk. En wat voor 1! Een dikke 90'er zag de pike-fighter jr. aan voor een mooi snackje! Even lijkt het erop dat het met scheppen toch mis gaat.
Ik schep de vis en zie de hengel van Dennis zo ver krom staan dat ik het idee heb dat hij op het punt van breken staat. Ik wijs hem daar op en let daarom niet op het schepnet waar de vis in zit (stom). De vis zwemt er weer uit maar nog met het kunstaas in het net. Het duurt even voordat ik de vis weer te pakken krijg, maar dan ligt hij gelukkig toch nog op de kant!

Dan is het wel leuk dat er tussendoor wat foto's worden gemaakt!


Snoek even rustig maken door een doekje over de ogen. De dreg moest even geknipt worden, zodat het onthaken niet te lang zou duren.


Deze tanden zijn best groot! Wat een monsters zijn het toch! Hier zijn we druk bezig de lastig gehaakte dreg los te wurmen! Gelukkig was hij afgeknipt!


En daarna netjes op de foto! Super gaaf beest, van 92 cm!

Na de release zwemt ze rustig de kant in! Hierna proberen we het nog tot het te donker word om goed te werpen. Helaas weer niks voor mij. Het wil de laatste paar keer niet echt meer lukken, hopelijk is het volgende week vrijdag wel beter, dan is de jaarlijkse visdag op werk weer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews