Weekendje vissen!

Lang, lang geleden, in oktober van 2013, was er is iemand waarmee ik ook viste. Hij heette Ruud. Ik had hem nog langer geleden ooit is aangestoken met het vis virus, waarna hij er verder mee was gegaan dan mij. Zo af en toe zien we elkaar dus nog wel is, en gaan we nog is vissen, net als dit weekend!

Okee, nu een beetje zonder dollen. Ruud en ze vriendin Maayke kwamen weer gezellig langs! Het was dus alweer even geleden, maar des te gezelliger! We hadden elkaar dus weer een hoop te vertellen! Zaterdag avond lekker wezen bowlen, en zondags zouden Ruud en ik gaan vissen!

Lang getwijfeld of het met de boot of vanaf de kant zou worden. Maar de voorspellingen waren goed en besloten we het toch te proberen met de boot.

Maar aangezien we zaterdag avond laat in bed lagen, besloten we maar even om half 7 op te staan. Dan maar iets later het water op! Het werd ook gelijk een test om te kijken of de boot niet meer lek was na de laatste reparatie. Ook werd dit voor mij de eerste keer met deze trailer, die inmiddels ook wat verbeterd is door een nieuwe lier en wat andere aanpassingen!

Rond kwart over 7 haalde we de boot op en een half uur later lag deze in het water. Spulletjes op ze plek, hengels klaar, en gaan!

We gingen naar dezelfde vaart als de visdag op 25 maart (Onvergetelijke dag), toen vielen de vangsten wel mee, maar er was toen wel actie. Even kijken of dit dus ook in de zomer zo is!
Na een tijdje in deze vaart 0 actie gehad te hebben kwamen we bij de eerste brug aan. 100 Meter voor de brug had Ruud de eerste aanbeet op ze Shadclone! Een snoekje van ongeveer 60 cm had zich vastgebeten in deze grote plug! Helaas lost de vis al vrij gauw. Snel terug gevaren en nog een keer eroverheen. Anders hadden we ook te weinig aanloop om de pluggen goed onder de brug door te trollen.

Eenmaal onder de brug door kreeg Ruud weer een aanbeet, dit keer van een snoek die veel groter is! Een mooie 80-90'er ook deze pakt de Shadclone, maar blijft ook niet hangen! We balen nog niet heel erg, er is actie en dat voorspeld misschien meer actie. Maar het duurt lang, en halverwege zien we achter ons in eens gitzwarte lucht. We besluiten terug te gaan naar een brug om daar te schuilen. We komen daar precies op tijd aan. 5 min later regent het hard genoeg om zeiknat van te worden!

Na deze bui varen we gauw weer verder. Dan duurt het nog even voordat er weer actie is. Ruud haakt weer een vis. Deze vis blijft tot bij de boot gehaakt, maar is nog erg wild. Helaas loste ook deze vis, aangezien hij te licht gehaakt was. Ik probeerde hem nog met het schepnet te scheppen maar kreeg hem op de rand, en viel helaas de verkeerde kant op.
Dan komen we aan het einde van het water, waar het zo vol ligt met kroost en waterplanten, dat we vroegtijdig om keren. Ook stopt de motor ineens met draaien, even de motor optillen om te kijken wat er aan de hand is, gaf gauw duidelijkheid!

Gelukkig was er dus voor de rest niks aan de hand! Dan is het uiteindelijk toch wéér raak voor Ruud, maar deze keer heeft de snoek het stuk aas goed te pakken!

63 centimeters!

Daarna is er niet heel veel actie meer, aan het einde mag ik nog 2 keer een (voor mijn gevoel) dikke vis lossen. Ook in het water dat we na deze sloot door trollen, missen we hier en daar vissen. Ruud vangt nog wat baarsjes, allemaal niet zo bijzonder groot, maar wel grappig!

Maar ook deze blijven niet bij mij hangen.

Op het laatste stuk krijgt Ruud 2 keer kort op elkaar beet. 2 Keer een klein snoekje.

De kleinste rond de 40 cm, de grootste zal tegen de 50 aangezeten hebben. Allebei naast de boot onthaakt. Dan houd het wel op voor deze dag. Het was een taaie dag. Veel actie, maar de snoek was gewoon té voorzichtig. Bijna alle vissen klapte op de hengels in de steunen, waardoor ze zichzelf toch een beetje moeten haken. Maar dit keer gebeurde dit gewoon niet vaak genoeg. In totaal 7 lossers, 3 gevangen, en een groot aantal aanbeten/missers. Maar gelukkig hadden we maandag ook nog!

Maandag zouden de vrouwen s middags lekker naar de stad gaan, dus vanaf een uurtje of 12 konden we gaan vissen, tot een uurtje of 4. Ook Tom kwam nog even mee vissen! Gezellig was het zeker, maar de actie was ver te zoeken!

Op de eerste stek was het wel gelijk raak voor mij. De vis klapte er met zo een kracht op, dat ik even aan een beste vis dacht, maar na 10 seconden vechten, stopte de vis er mee, en liet zich bijna naar de kant slepen. Hier zagen we weer het geen wat we nooit willen zien, weer een haak in het oog. Dit keer zelfs met 1 hele dreg.
We schepte de vis, en knipte de dreg af, omdat het bijna niet te onthaken was. Uit eindelijk de rest van de haak ook eruit gekregen en de vis terug gegooid. Deze had geen zin in de kieuwgreep dus dan maar even zo op de foto.

Ook deze vis niet gemeten, maar zal wel rond de 60-65 cm geweest zijn. Gauw verder gevist, maar het bleef erg rustig en stil. Tom haakt nog een baarsje, maar meer zit er echt niet in.

Jammer maar helaas. Het was wel weer super gezellig, en gaan we zeker snel een keer overdoen! Voor de volgende keer met Ruud staat een dagje doodazen op snoek vanaf de kant in de planning. Nu al zin in!