Mike wil van de 0!

Gister kon Mike tot grote teleurstelling van hem ook, niet vissen. Dus gelukkig konden we vandaag wel. Ik had gister speciaal gedacht om de stek bij Zoetermeer in de buurt niet te bevissen zodat we daar vandaag konden vissen.

Dus Mike at gezellig even mee en om kwart over 7 stonden we op de plek van bestemming! Voor Mike was het belangrijk dat hij nu eindelijk eens van de 0 af kwam!

Voor Mike was het weer even wennen, en voor mij was het al dag 5 achter elkaar met de jerkbait hengel in me hand. Met de eerste worp die ik doe klapt er gelijk voor de kant een snoekje op! Even scheppen en onthaken, dan mag deze mooie snoek weer zwemmen!


Na nog wat meters water afgestruind te hebben, krijgt Mike weer eens een verassing. Onder het bruggetje waar hij op staat knalt een snoek op zijn kunstaas die hij er net uit tilt. Het zit hem ook niet mee met het jerkbaiten op snoek. Inmiddels heeft hij ongeveer 10 snoeken gemist. Ligt het aan hem? Is het gewoon telkens de situatie waarin hij terecht komt waardoor hij er gewoon niks aan kan doen? Ik denk een beetje van allebei!

Verderop krijgt hij het voor elkaar om een volger te krijgen die tot de kant volgt en dan ook nog is in een stil hangend stukje kunstaas bijt. Maar helaas veel te voorzichtig dus de vis hangt 2 tellen aan en laat dan weer los. Dan heb ik aan het einde nog 1 missertje, en daar blijft het gewoon bij.

Wat zo goed begon, eindigt zo stil. Helaas! De afspraak voor een zaterdag/zondag ochtendje gaat in ieder geval gemaakt worden! Dan gaat Mike zeker weten van die 0 af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews