Dagje nummer 4!

Ja het is alweer woensdag avond! Zulk mooi weer kan je niet links laten liggen! Dat is al wel dag 4 dat ik ga vissen. Dus ik vraag ik Robert en Ton mee, maar die zijn allebei druk 's avonds. Ook Dennis heeft geen tijd.
Ik neem nog contact op met Mike, Tom en Dimitri, maar tevergeefs. Niemand heeft tijd. Alleen Ruud, maar die zit in Groningen!

Maar goed, het is zulk mooi weer, gaan met die hengel.

Ik stap de auto in, waar alle spullen van gisteren nog in lagen, en dan begon de twijfel... Waar moet ik gaan vissen? Ga ik naar de lange poldersloot met die dikke 90'er? Naar het gemaal voor de baars waar ik gister ook was? Ga ik op groot water, nee. Sowieso polderwater. Maar er is zoveel water. Nieuwe wateren, oude wateren, zoveel keuze! Dan schiet ineens weer een ander watertje binnen. Ofwegen! Dat gaat hem worden!

Als ik daar aankom staat ook nog is het gemaal aan. Beweging in het water is altijd goed. Ik zie ook dat er een hoop gejaagd word, en al gauw heb ik me eerste lossertje! Onverwacht knalt er een snoekje op, en schiet ook zo weer los. Goed begin?

Nou bij het gemaal zie ik een hoop zie ik zo veel actie, maar altijd ver van me plug af. Gewoon telkens een verkeerde plek waar ik de plug naar gooi! Maar de snoek zit er wel!


Op de plek van waar het water vandaan gepompt word, stroomt het water ook goed rond. De kanten staan aardig vol met riet en ander groen, dus baan me een weg naar een logische stek om een paar worpen te doen. Dit betaald zich uit! Een mooie snoek van 57 cm pakt de jerkbait op het moment dat hij stil hangt en langzaam naar beneden zakt.


Dan komt er nog iemand langs fietsen die wel interesse heeft om even te blijven kijken. Hij verteld wat over vroeger wanneer hij nog viste. Ik krijg nog complimenten over de controle die ik over de hengel heb! Je zag aan de man dat hij het vissen miste, en ik hoopte zo dat in de tijd dat hij er bij stond te kijken, dat ik nog zo wat zou vangen. Maar helaas. Niks meer. Nog steeds een hoop actie overal, alleen niet bij mij plug. Helaas.

Morgen misschien beter! Als Mike tenminste op zijn whatsapp reageert! Morgen misschien meer dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews