Vakantie!

Eindelijk is het zo ver, na een 11 maanden hard werken, is het weer vakantie! Zoals ieder jaar word het afgesloten met een heerlijke barbecue. Het weer zit ons super mee, maar had van te voren ook al gezegd dat ik ook gelijk ging vissen zodra het vakantie was. Dus na de barbecue worden direct de hengels gepakt.

Samen met Robert sta ik dus in de hitte te werpen. Dennis feest nog even verder bij de barbecue, en ik sta al de eerste baarsjes te vangen!

Het schiet alleen nog niet echt op. Ik vang er 3 van 17 18 en 20 cm, Robert lukt het helaas nog niet om een baarsje te vangen.

Na een tijdje krijg ik het zelfs voor elkaar om een snoekbaarsje te vangen!!


35 centimeters! Niet groot, maar mij hoor je niet klagen!
Na dit bericht aan Dennis verteld te hebben, duurt het niet lang voordat hij zich bij ons voegt!

Maar hierna blijft het na wat aanbeetjes lang rustig. Totdat Dennis toch weer beet heeft! Hij staat op een drijfsteiger, waar de snoek dan ook gebruik van maakt. De snoek duikt onder te steiger, en Dennis steekt gauw ze hengel onderwater, maar houd hem toch iets te hoog waardoor de lijn door gesneden door de drijfsteiger. Balen! Was een mooie snoek geweest!

Hierna gaat Robert naar huis, en proberen Dennis en ik nog wat stekkies. We besluiten naar DE zomeravond stek te gaan. Hier vang ik altijd wel wat op zulke warme avondjes. Maar zelfs nu is het daar stil. Tot ik na een tijdje wel beet heb, op een plek waar ik al een paar andere vissessies daarvoor wel een aanbeet had gehad maar nooit heb kunnen verzilveren. Na een mooie korte dril zie ik dat hij licht gehaakt zit. Snel scheppen dus! Dennis komt net aanlopen als ik de vis schep.

Een prachtig mooie 52 centimeter!


Na deze vis lopen we weer verder, waar Dennis nog even snel van hengel wisselt. Terwijl ik sta te wachten komt tot 2 keer aan toe een klein snoekje bij me plug kijken, maar wil niet bijten. We lopen verder slepend met de plug in het water. Maar er gebeurt op een paar baarsjes voor Dennis na helemaal niks.

Dan komen we bij een bruggetje waar we achter elkaar een paar mooie baarzen vangen. Van 20-27 centimeter. Dat was wel even heel leuk! Maar zo snel als dat ze er waren, zijn ze ook weer weg!

Helaas vangen we op de terug weg weer helemaal niks! Jammer maar helaas! Volgende avond weer beter op deze stek, misschien begint de snoek de Pike Fighter Jr te herkennen. Volgende keer dus een andere plug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews