Lekker avondje.

Na zo een lekker zomerse dag, voelde ik de zin weer op komen om te gaan vissen. Dus had even contact met vrienden, maar die bleken dus niet te kunnen. Helaas. Toch besloot ik om te gaan. Het is dan wel stuk stiller en saaier in je eentje, maar vis is vis! Of je die nou alleen of met ze 2en vangt.

Dus om een uur of 8 stond ik langs de waterkant. Ik had deze plek paar dagen geleden ontdekt en had er 1 baars gevangen maar zeker een paar volgers gehad. Dus het was te hopen dat er weer baars zat.

De vorige sessie had ik het alleen met een blinkertje geprobeerd. Nu probeerde ik het met, in mijn ogen, een echte 'baars-killer'. Ja die zelfde plug die ik vorige keer kapot had gegooid had ik 2 maal nieuw gekocht. De Spro Pikefighter Jr Jointed. Een mond vol. De naam zegt dan welles waar 'pikefighter' maar had er tot nu toe alleen baars mee gevangen.

Dus met goeie moed begon ik. De eerste baarsjes zaten er al achteraan. Deze waren allemaal wat te klein om gehaakt te worden. Maar ze probeerde het wel!
Stukje bij beetje wierp ik het water af. Tot ik bij een klein zij slootje kwam. Hier en daar voelde ik weer wat tegen de plug aan tikken. Maar het is lastig aan te voelen met deze plug. De achterkant gaat zo hard heen en weer.
Tot ineens vlak voor de kant de eerste wat grotere baars achter de plug aan kwam. Ik besloot de plug te laten liggen en te kijken wat de baars zou doen. Naar mijn verbazing hapte hij lekker toe en met een klein tikje zat de baars gehaakt.
De eerste was binnen en met 23 cm geen verkeerd formaat. Erg wild was deze wel, aangezien hij direct na het haken op de kant lag. Dus geen foto en snel terug.

Vorige keer bleef het hier ook bij, dus heel veel meer verwachte ik eigenlijk niet. Tot ik na zeker 20 keer keer langs het zij slootje geworpen te hebben ineens wat groters beet had. Een snoek was er ook ingetrapt! Ik helemaal blij, tot ik hem er uit moest halen. Wat een gekloot in je eentje zonder schepnet! Eerst de vis redelijk uitgedrilt en langzaam langs de kant gelegd. Maar toen besloot hij toch geen zin te hebben. Snel weer me hengel pakken voordat deze ook in het water ligt. Zo ging het nog 3 keer waarbij de lijn 1 keer zeer vervelend langs de betonnen rand ging.
Bij een vorige sessie snee zo een zelfde betonnen rand meteen mijn lijn door. Sinds de Visma ben ik over op Power pro, en kon het gelijk merken want dit keer bleef het dus gewoon heel. Wat een goeie lijn!
Maar terug bij de vis, deze bleef vrolijk naar beneden duiken. Eerst zat de plug zo gehaakt dat zijn bek niet eens open kon maar inmiddels was er 1 dreg los.
Ik kreeg de snoek weer langs de kant. Het was nu of nooit. Ik MOEST de kieuwgreep doen. De snoek was net te groot en te druk voor de nek greep (die had ik al geprobeerd). Zo heel veel ervaring heb ik nog niet met de kieuwgreep, (heb me ook al paar keer opengehaald) dus was het best wel even spannend. Ik schoof me vingers door z'n kieuw, voel de kieuwbogen en ga daar langs (haal me gelukkig niet open). Ik pak de snoek beet en til hem in 1 keer het water uit. Gelukt! De snoek bleef mooi rustig. Eenmaal op de kant geeft de snoek nog 1 klap en de plug vliegt eruit. Snel meten, foto en terug!


60 cm! Een hele mooi puntgave snoek!
Mijn avond was weer helemaal goed! En na deze snoek blijf ik zeker nog een kwartiertje werpen op deze plek. Er is genoeg water omheen waar er misschien nog wel 1 kan zitten. Op een gegeven moment voor de kant weer een flinke klap erop. Dit keer is het weer een baars! Maar deze is wel iets groter! Hopelijk blijf deze hangen want het is misschien wel een PR voor mij!
Weer zonder schepnet moet ik hem er uit zien te krijgen. Vlak voor de kant schiet weer 1 dreg los. Hij moet nu de kant op. Ik pak me onderlijntje en til hem in 1 keer de kant op. Hier ontdoet hij zichzelf al snel van de haak en spartelt terug richting de water kant. Ik moet moeite doen om hem op de kant te houden!
Snel meten, helaas geen PR, maar zeker wel een mooie.


35 Cm! Hierdoor besluit ik dat ik op mijn blog ook maar vermelding moet doen hoeveel baars ik vang. Maar het is bijna onmogelijk om ook al die kleintjes mee te tellen. Dus vanaf nu staan alle 30+ baarzen op het blog vermeld.

Vol enthousiasme werp ik nog wat verder. Maar na een uur moet ik het toch echt op geven. Ik had nog gehoopt op een snoekbaars, maar ik mag mezelf al gelukkig prijzen met deze vangsten!

Nu alweer zin in de volgende vis sessie. En woensdag me molentje voor me nieuwe hengel ophalen! Zodat die ook uitgetest kan worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews