Het kon slechter!

Het zou een avond met z'n 3en vissen worden. Maar helaas moest Dimitri het laten schieten omdat hij toch moest werken. Er zou later nog een collega komen maar ook hij kon het niet halen.
Dus waren Marco en ik degene die langs de waterkant stonden. Het weer was helaas niet al te best. Je kunt gerust 'slecht' zeggen.

Ik had thuis nog gekeken en het zou droog blijven. Maar ja, het is Nederland, dus verwachtte ik toch wel regen. Maar toen we weg gingen was het in ieder geval droog.

Ik besloot ondanks de harde wind toch naar de Oude Rijn te gaan, naar de nieuwe stek waar ik tot nu toe altijd wat ving.

Ik wou weten met wat voor weertypes je daar het beste kon gaan staan. Dus ondanks de harde wind die daar dan zeker merkbaar zou zijn, dacht ik een grootte kans te maken. Na een slechte en warme start van het visseizoen was het weer nu aardig omgeslagen, met positieve gevolgen voor het vissen. Misschien dat de vis met dit weer helemaal los kwam.

Ook had ik hier nog alleen maar s avonds gevist, daarom nu dus ook. Hierdoor kon ik dan goed vergelijken, mits er verschil was.
Eenmaal daar aangekomen stond er inderdaad veel wind. Een jas had wat warmer geweest, maar had geen zin om terug te rijden. Vanwege de wind pakte ik maar wat groter kunstaas. Als ze willen, pakken ze deze zeker weten wel. De Spro Pike Fighter kwam weer tevoorschijn.

Na 5 รก 10 minuten was het al raak! Helemaal tot mijn verbazing had een snoek hem al te pakken! Ik roep gelijk naar Marco dat ik beet heb. Camera word gereed gemaakt en aangezet. Mensen stoppen op het fietspad om te kijken, maar helaas moet ik iedereen teleurstellen. De snoek komt vrij snel boven en gooit gelijk al zijn agressie eruit. Waar de snoek meestal naar beneden duikt blijft deze snoek kopstotend aan het oppervlakte. Hij gaat net zo lang door met die stoten dat het kunstaas los komt. Helaas dus!

Gelijk werp ik in de buurt van de plek. Als hij zo agressief was pakt hij vast nog wel een keer! Maar na een flink aantal keer werpen schuiven we toch maar een stukje op.
Toch blijf ik richting die plek gooien waar ik de snoek loste. En niet zonder resultaat! Na een worp naar die plek komt de plug voor mijn voeten langzaam omhoog. Ik weet dat hier nog wel eens baarsjes achter de plug aan zwemmen naar het water oppervlak om daar toe te happen als de plug stil ligt.

Ik haal de plug omhoog en laat hem stil liggen aan het water oppervlak. Nog voor de plug stil ligt zie ik ineens een snoek van onderen komen die bij de plug gaat liggen. Van schrik wil ik bijna de plug uit het water liggen maar bedenk me op tijd. Ik zie op dat moment niet goed of de snoek nou hapt of gewoon dichter bij wil gaan liggen. Maar ik sla wel aan waardoor de achterste dreg onder in de kaak van de snoek komt!
Ja hoor! Hangen! De snoek neemt paar keer een sprint naar beneden. Dit keer wel. Snel pakt Marco het schepnet. Deze moet ik gewoon op de kant krijgen. Even scheppen, en de kant op! De eerste is binnen! Inmiddels is er weer een fietser gestopt die even toe kijkt. Even de snoek onthaken, wat gelukkig makkelijk gaat. Meten.... 59 cm! Als ik de snoek zo zie lijkt hij wel erg veel op de eerste die ik beet had. Maar toch had ik het idee dat die andere groter was. Maar dat maakt niet uit. Snel op de foto en terug zetten maar.


Dit beloofd wat te worden! Maar het tegendeel is helaas waar. Hier hield het gewoon mee op voor de rest van de avond. We besluiten nog een stuk te gaan 'slepend lopen' om het zo maar te noemen. Maar ook dit helaas zonder resultaat. Hier nog wat foto's van mijn werp kunsten.


En iedere visser kent het. De plug vliegt richting de boom en je weet dat je kansloos bent. Dan kijk ik dus blijkbaar zo.


Al met al krijg ik steeds meer vertrouwen in de Oude Rijn. Zeker op dit stuk en de stukken er om heen. Ik denk dat ik hier nog wel eens een paar mooie vissen uit ga halen!

Als het dan begint te regenen stoppen we er maar mee en lopen terug naar de auto. Gelukkig wel vis gevangen! Jammer dat het bij 1 in het begin bleef. Maar ja het kon slechter, namelijk als we helemaal niks hadden gevangen. Toch had ik meer verwacht, en zeker meer baars! Maar nu weet ik dus dat ik met dit weer geen baars hoef te verwachten. Volgende keer weer met wind stil en iets warmer weer! De vakantie zit er voor mij helaas ook weer op! Nu zal het vissen dus sowieso wat minder gaan worden. Maar ondanks alles is het met vissen redelijk gelukt deze vakantie. Volgend jaar hopelijk meer en beter weer!

2 opmerkingen:

  1. Lekker bekkie trok je. Wat vervelend dat dat dan net op foto staat haha.

    Twas nat, winderig, slechte visopkomst maar wel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha inderdaad! Maar er was vis! :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews