Woerden 2011

Het was weer zo ver, het uitje naar Woerden. Nou ja, uitje. Gewoon een mooi vis plekje in Woerden waar we vorig jaar wel leuk hadden gevangen. Toen hadden we al besloten dat we volgend jaar weer terug zouden komen. En dat werd dus deze vrijdag. Samen met Marco, Dimitri, Jessica en Natasja. De weersvoorspelling voor vrijdag waren het begin van de week niet zo heel best. Maar uiteindelijk werd het toch een hele mooie dag met een hoop zon.

Dus op naar Woerden. Gelukkig heb ik woensdag me nieuwe molentje op gehaald en had me nieuwe hengel klaar om te proberen! Eenmaal daar aangekomen zag het water er niet geweldig uit, maar dit bleek gelukkig alleen in het eerste slootje. Het volgende watertje zaten zwanen in die ons daar niet zo graag wouden. Dit was de plek waar Dimitri vorig jaar een hoop baarsjes achter elkaar ving. Jammer maar helaas, op naar het volgende stekje.

Alles ligt op loop afstand uit elkaar, eigenlijk is het gewoon 1 groot park met allemaal slootjes en plasjes wat met elkaar in verbinding staat. 

Dimitri liep snel van plek naar plek. Ik liep hem een beetje achterna en pakte wat andere plekjes. Na een 10 minuten vissen was de het eerste baarsje alweer binnen.


Ik besloot voor de gein de stand maar gelijk bij te houden. 1-0 voor mij!
Al gauw volgde nummertje 2,


3, 4, en 5 zich. Dimitri daar in tegen stond nog steeds op 0. Qua vis tenminste. Takken, planten en andere dingen was hij erg goed in. Verbazingwekkend dat we deze dag geen kunstaas verloren zijn!

Opeens zag ik in het water een schim bewegen. Ja hoor, een snoekje was tussen de planten vandaan gekomen en lag nu recht voor de kant in de hoek. Het was een lastig plekje met een hoop overhangende bomen waar de draad tussen kon gaan zitten en planten onderwater waar de snoek naar toe kon gaan. We besloten deze maar lekker te laten liggen waar die lag.

Toen was het weer een tijdje stil. Inmiddels waren we aangekomen bij de vijver waar we vorig jaar zo veel vingen. En dit jaar dus bijna niks. Maar zowaar, Dimitri heeft een baarsje beet die er voor de kant nog af valt. Maar om het te troosten tellen we hem mee. 5-1. En nadat Dimitri weer eens vast zat in een boom en we deze (wonderbaarlijk genoeg) wisten los te krijgen na wat acrobatiek, had Dimitri nog een baars. Gelijk de grootste van de dag (om maar even aan te geven wat het gemiddelde formaat was).


5-2! Ja ja, Dimitri begon aan een inhaalstrijd, die tevens niet lang duurde. Op 1 of andere manier hadden de baarsjes meer trek in mijn blinkertje. We visten namelijk nagenoeg met het zelfde kunstaas. Nummertje 6 melde zich nog even en we vertrokken richting de volgende vijver.

Daar ving ik er al gauw 2 achter elkaar.


Dat maakte het dus 8-2. Na het vangen van deze vissen wou Jessica (vriendin van Dimitri) het ook eens proberen. Blijkbaar passen die 2 perfect bij elkaar want de eerste worp ging gelijk de boom in. Na dit besloot ze het toch maar niet nog eens te proberen. We liepen de laatste slootjes/plasjes af en zowaar had Dimitri er weer 1tje waarna ik er ook nog 2 wist te vangen. Met een eindstand van 10-3 hielden we het hier voor gezien.

Inmiddels had ik in 1 van de plassen weer een klein snoekje gezien. Die schoot even snel voorbij, hoogstens een centimeter of 10-15.
We liepen terug naar de auto en zag nog 1 open plekje. Wou het toch nog even proberen. Plots zag ik ook daar een snoekje liggen tussen de planten. Deze was al gauw 35-40 centimeter. De moeite waard. Alleen het aasje langs de snoek krijgen werd lastig aangezien hij met ze neus in de planten lag. Een open kans deed zich voor toen de snoek langzaam bij draaide. Ik wierp uit en ging direct langs de snoek. De snoek ziet hem iets later maar schiet er op af. Helaas was mijn blinkertje alweer tussen de planten beland. De snoek hapt, mis! Vol in de planten. We zien hem achteruit drijven en de stukken plant uitspugen.
Snel werp ik nog een paar keer. Maar echt zin heeft hij niet meer. Toch besluit hij er weer achter aan te gaan. Hij zwemt zo 5-10 meter achter mijn blinker aan. Maar toe happen doet hij niet. Daarna verdwijnt hij en kunnen we hem niet meer zien.

Teleur gesteld lopen we terug naar de auto. Onderweg zie ik in een slootje weer een snoekje van rond de 20 centimeter liggen. Deze schrikt helaas alleen al van de plons van het kunstaas. Helaas.

We proberen het nog elders in de buurt maar houden het maar voor gezien. Het is mooi geweest. We hebben toch zeker wel 3-4 uur gevist en wat leuke baarsjes gevangen met een heerlijk zonnetje erbij! De hengel was ook super goed bevallen!
We gaan naar huis en maken er nog een erg gezellige avond van! Weer een mooie dag in deze vakantie.
En met deze foto wil ik dan nog even afsluiten. Wat kan de natuur ook mooi zijn!


Ik zeg, volgend jaar weer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews