Pracht avond.

Wat een avond. Wind stil. Graadje of 18 en aflopend. Ik was blij dat ik aan de waterkant kon staan met dit weer!

'S middags was ik al even wezen kijken op een paar plekjes. Daar was het helaas niet zo veel. Toen bedacht ik me ineens dat een collega over bepaalde plekken had verteld waar hij vroeger goed ving. 1 van die plekken had ik goed onthouden en besloot er te gaan kijken.


Daar aangekomen is het inderdaad heel mooi. Niet groot maar dat geeft niet. Helaas ligt er hier en daar wat van die dikke kroost maar er is goed te werpen. Bij de eerste inworp hangt er al een baarsje aan die er af valt. Dat belooft wat. Ik probeer het aan de overkant van het water en na 5 minuten vissen heb ik de eerste snoek beet. Hij duikt direct de kant in maar weet hem uit de lelies te houden. Helaas komt hij toch los. Denk toch wel dat deze snoek een goeie 55-60 centimeter was.


Het ging ook allemaal erg snel. Ik ging snel naar huis om eten te maken om 's avonds dan weer even terug te gaan. En om 8 uur stond ik er weer. Dit keer alleen zonder resultaat. Maar onder aan het dijkje zat een gigantische polder met een redelijk goed bereikbare sloot met een fiets pad er langs. Dit kon nog wel eens mooi worden. Struinend door de kant voorzichtig lopen. Beetje hier werpen, beetje daar werpen. Het verliep allemaal lekker.

Al vrij snel had ik een klein snoekje beet. Ik gok zo een 20-25 centimeter. Maar ook deze valt er net voor de kant vanaf. Jammer genoeg. Maar het bewijst toch weer dat er snoek zit en bijt!
Vol goeie moed loop ik het watertje af. Halverwege vang ik nog een mooie baars. De eerste van de avond. 21 centimeter! En dat voor een polder slootje. Een prachtige bruine/gouden gloed er over heen. Fel rooie vinnen! Veel mooier kan een baars niet worden.


Snel terug zetten en verder werpen. Hier en daar vang ik nog is een baarsje. De dauw begint al langzaam over het water te zweven. Wat een prachtig gezicht. En dan ineens iets anders aan mijn blinkertje. Of de vis zich nou vergiste of dat het toeval was. Misschien wél bewust. In ieder geval had ik dus aan mijn blinkertje een voorntje gevangen.


Op zich wel grappig!

Toen de zon aan het ondergaan was besloot ik terug te gaan naar de begin plek. Vlak voordat ik naar de auto loop probeer ik nog even de plek waar ik die snoek van een centimeter of 20-25 beet had. En niet zonder resultaat! Ik werp vlak voor een plek waar nog geen 30 seconde geleden allemaal visjes weg schoten. Na 2 meter in draaien heb ik beet! De snoek snapt nog niet helemaal wat er aan de hand is volgens mij en schiet recht naar de kant toe. Als ik de snoek er van weerhoud om nog verder de kant in te gaan snapt hij het ineens wel en begint als een gek met ze kop te schudden! Ik gokte op 60 centimeter. De snoek weet ook niet echt van op geven.
De kant is helaas vrij hoog. Ik sta wat te kloten met me schepnet als de snoek besluit nog een paar runs te doen! Hij weet niet van op geven! Maar dan toch is het zover. Een vrij dikke snoek til ik met me schepnet uit het water.
Even onthaken en op de foto er mee!


Helaas de enige goeie foto die gelukt was. Het meetlint geeft 65 centimeter aan. Ik til de snoek met schepnet en al het water weer in. De snoek had alleen wel wat moeite met weg komen. Zodra het schepnet om hem weg was bleef hij onderste boven drijven. Even een zetje geven en hij begreep hem. Hij mocht weer weg zwemmen! Met een mooie duik ging hij snel de planten in.

Ik probeer het nog even 10 minuten maar dan hou ik het toch voor gezien.

Het gaat wel lekker op zich zo! Meeste keren als ik weg ga vang ik toch wel snoek. Misschien een heel goed vis najaar in aantocht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews