Eenmalige vangst.

Gister kon ik onverwachts toch even vissen. Dimitri kon dit keer zowaar wel! Dus snel Marco gebeld, maar helaas. Hij kon helaas niet. Dus ik ging er op uit met Dimitri.

We besloten alle plekjes af te gaan waar ik de laatste tijd wel wat actie had.

Maar helaas. Het heeft weinig nut om te vertellen hoe we niks vingen. Wel had ik nog even een snoekje beet alleen deze loste voor de kant. Zo rond de 50 cm gokte ik. Vervolgens ving Dimi op de plek waar ik de laatste tijd wel aardig wat actie had gehad een baars van zo een 25 cm. Maar daarmee hield het echt op

We gingen het laatste half uurtje naar de plek waar we eerst altijd wel wat vingen. Of in ieder geval altijd wel wat gebeurde.
Zo ook hier. We zijn nog geen 5 minuten bezig of Dimitri zit alweer vast vlak voor de kant. Met trekken komt hij niet los. Dat schiet dus niet op. Dan de kunstaas redder er maar bij.

Het word langzamerhand ook nog wat donkerder en kunnen al niet ver meer het water in kijken.

Na wat gekloot hebben we met de kunstaasredder hetgeen vast waar De plug aan zit. Het komt heel langzaam omhoog maar blijft dan ineens hangen. Het beweegt wel maar stopt gewoon op een bepaald punt. We komen er net niet bij. Dimitri kan net het staal draadje vast pakken. Als hij daaraan trekt en ik aan de kunstaas redder komt er langzaam een zak te voorschijn. Deze krijgen we te pakken en trekken er met ze 2en aan.
Wat een gewicht! Dan komt er ineens iets anders boven. Een stuur? Een hele fiets! Maar zo zwaar is alleen een fiets toch niet? Met de fiets half uit het water blijft er iets onder de kant haken. Ik dacht dat het het achterwiel is en zeg tegen Dimi dat hij die moet pakken. Alleen blijkt het niet het achter wiel te zijn. En dan denk je, kan het nog gekker dan de fiets? Opzich, een plastic zak is niet vreemd, een fiets die daar aan vast zit word al vreemder. Maar daarna kwam een waar drang hek naar boven!

We keken onze ogen uit. Hoe kregen we dat in godsnaam omhoog? Het is hooguit 2 - 2,5 meter diep voor de kant. Dat we die nog niet eerder tegen gekomen zijn. We trekken alles op de kant maar het is te laat voor foto's.

Ik besluit de volgende dag maar even terug te gaan. En bij deze dus de foto's, want zonder de foto's is dit blog niet veel waard!


De zak.


De fiets.


Het hek!


Met het verkeersbord er nog aan!

Op zich geen slechte vangst dus qua gewicht! En dit lag er duidelijk al langer! De krassen op het bord komen van het de kant op slepen. Het hele hek zat onder de schelpen en stonk verschrikkelijk. Ook bewogen er allemaal beestjes. Die bij deze foto er onder te zien zijn als witte puntjes onder het hek. Het zat er vol van.

Weer een heel avontuur dus! Alleen vang ik toch liever vis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews