3 Verschillende.

Na zo een avond als gister zat de moed er weer goed in. De nieuwe plek bracht ook weer nieuw vertrouwen. Gister gelijk besloten om vanavond weer te gaan vissen. Dimitri kon alweer niet. Hij wou wel overdag vissen, maar toen vond ik het met 27 graden toch te heet.

En aangezien ik gisteravond een redelijk goeie vangst had, besloot ik dus de zelfde plek weer 's avonds te proberen. Dit keer kon Marco gelukkig wel mee. Het was gelijk een stuk gezelliger met z'n 2en. Alleen nu nog maar wat zien te vangen!

Ik begon met dezelfde plug als gister. Weer een beetje de kanten af werpen. Alleen aanbeten bleven helaas uit.

Wel zag ik ze er achter aan zitten. Maar ze zaten ook op de wartel van me staaldraadje te bijten. Zo ging het nog een half uurtje door. Ik besloot dus toch maar om wat kleiner kunstaas te gebruiken. Keek even in me koffertje voor een blinkertje toen ik ook de Illex Chubby zag liggen.
Deze had zich al eerder bewezen maar had ook deze kapot gegooid toen. Dus snel aan het staal draadje bevestigen en werpen maar. Helaas had ik me kleine hengel in de auto laten liggen, maar Marco ging hem wel even halen. Ik merkte namelijk dat dit plugje toch wel te klein was voor me hengel van 2.40 met een werp gewicht van 10-30 gram. Opzich ging het werpen wel, maar ik voelde de aanbeten niet goed genoeg.

Toen Marco met de hengel terug was en ik met deze inwierp was het al gauw raak. Het eerste baarsje was binnen. Snel op de foto en film en weer terug. Ik gokte hem zo rond de 20 cm.


Toen bleef het helaas weer even stil. Tot we bij het volgende bruggetje kwamen. Hier bleef ook een leuk baarsje hangen. Iets kleiner dan de eerste.


Hierna nog een eind doorgelopen langs het water. Al 'slepend/trollend' liepen we de kanten af. Oftewel de plug in het water en lopen maar. Dit leverde hier niks op.
We liepen nog verder naar een volgende bruggetje, want hier was ik ook nog niet geweest, maar helaas zat hier óók niks wat wou bijten.
Het werd al iets donkerder want er kwam wat bewolking aan. En om kwart over 9 liepen we terug richting de auto. Wel uiteraard met het kunstaas in het water.
Nog steeds met de kleine Illex Chubby. Vlak langs de kanten. De auto kwam al in zicht tot ik plotseling ergens aan vast zat wat van de kant weg zwom. Ja hoor, vis! Hij bleef erg naar beneden zwemmen, maar het kopstoten van de vis deed flink vermoeden dat het om een snoek ging.
En dit op mijn lichte hengeltje was in 1 woord super! De snoek deed z'n uiterste best. Maar na een paar mooie runs van de snoek moest hij het toch op geven en schepte ik hem met het schepnet uit het water. Hier ontdeed hij zichzelf van de plug, iets dat mij de laatste tijd iedere keer gebeurt tijdens het landen.

Dat scheelt kloten om te onthaken, maar maakt het iedere keer weer extra spannend of ik de vis wel geland krijg. De snoek probeert nog richting het water te schuiven maar dat laat ik nog niet toe. Eerst even meten... 65 cm! En dan op de foto!


Helaas niet zo een puntgave snoek als gister, maar dat maakte het er niet minder op! We besluiten toch nog maar verder te lopen langs de kant. En even verderop is het weer beet. Weer een mooi baarsje van rond de 20-25 cm blijft hangen.


Zou het dan nu toch helemaal los komen? Het begint inmiddels lichtjes te regen. Een echt zomer avond regen. Gelukkig regent het niet hard door dus kunnen we nog even door lopen. Inmiddels loopt Marco nu ook achter me aan met een hengel. Je weet maar nooit! We bepalen een punt tot waar we lopen en eenmaal daar aangekomen keren we gauw weer om. Het gaat al iets harder regenen.
Snel komen we weer dichterbij de auto. Vlak bij de auto heb ik het idee dat er wat planten aan mijn plug blijven hangen. Ik haal binnen en voel een vreemd tikje, toch een vis? Zo voelt het niet. Maar vlak voor de kant zien we toch dat het vis is. Ik moest goed kijken wat het nou was, want het was wel het laatste dat ik eigenlijk verwachten. Een klein snoekbaarsje! Zo rond de 20-25 cm schatte we hem. Hij had weinig zin om op de foto te komen, dus snel een foto en weer terug.


Zo eindig ik de avond met de 3 rovers waar ik op vis! Super! Ik wacht nog op de dag dat ik in 1 dag een dikke snoek, snoekbaars en baars vang, maar dit is wel een goed begin! De eerste keer dat ik ze alle 3 op 1 avond vang.

Hierna begint het toch aardig door te regen en besluiten we te stoppen. Weer een mooi avondje vis plezier! En gelukkig was Marco er dit keer gewoon om de foto's te maken! Bedankt weer!

Zo en dan morgen me nieuwe molentje halen! En dat ik er maar snel mee kan gaan vissen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews