Buurt verkennen

Al een tijdje liep ik met het idee gewoon hier in Leiderdorp de buurt slootjes te verkennen. Deze avond had ik er dan toch even tijd en zin in. Alleen viel het allemaal toch een beetje tegen.

Het water was erg helder en daardoor kon ik alles goed zien. Helaas scheen er geen zonnetje, maar was het zwaar bewolkt en waaide het flink. Hierdoor kon ik niet heel goed in het water kijken. Maar goed genoeg om te zien dat er op de meeste plekken niet heel veel zwom.

Toch zag ik op een gegeven moment een klein snoekje in de kant liggen. Ik denk zo rond de 20 cm.

Ik deed er een klein shadje aan. De eerste keer dat ik er langs ging leek het geïnteresseerd. Maar de 2e keer schoot hij weg. Wel ving ik nog een paar baarsjes. Zo ging ik ieder slootje hier af. Alles staat immers in verbinding met elkaar dus overal zou wel wat te vangen moeten zijn. Maar zoals ik al zei viel het tegen.
Een paar mooie grotere watertjes lagen helemaal volgroeid moet waterplanten. De snoek moest hier ergens gewoon tussen liggen maar zelfs als je die te pakken zou krijgen schiet het de planten in en zit je binnen de kortste keren vast.

Bij een ander groot watertje die tevens ook helemaal begroeit was liep ik de kanten een beetje af. Gewoon een beetje kijken. Tot ik ineens een snoek van zeker 60 cm zie liggen. Ik besluit het niet te proberen vanwege de vele water planten. Al gauw schiet hij er ook vandoor en gaat direct de water planten in. Het zit er dus in ieder geval wel.

Na een goeie 4 km gelopen te hebben besluit ik naar een oude vertrouwde plek te gaan. Het park hier in Leiderdorp. Al een paar keer wat baarsjes gevangen en 1 snoekje. Ook 2 keer snoek beet gehad van rond de 60 cm. Gelukkig vang ik hier weer in ieder geval wat baarsjes. Ik had niet echt zin om een foto te maken van al die baarsjes aangezien ik alleen was. Tot ik wat beet had wat ik wel foto waardig vond.

Een bewijs dat het in ieder geval goed gaat met de snoeken hier in dit water. Ik vang namelijk een snoekje van 10-12 cm. Snel maak ik wat foto's en zet hem gauw terug. En dan maar hopen dat 'Jong geleerd, oud gedaan' van toepassing gaat worden. Zodat ik hem later als het groter is ik het weer mag vangen!


Toch wel een grappige vangst en zeker een +1 op de teller waard, aangezien je ze zo klein ook niet vaak vangt! Ik loop hierna nog wat door en vang nog wat baarsjes. Maar dan begint het donker te worden en harder te waaien en besluit naar huis te gaan. Ik ben nog geen 5 minuten binnen en het begint keihard te regen. Goeie timing dus!

1 opmerking:

Totaal aantal pageviews