Oude, en nieuwe planning.

Vorig jaar februari had ik een planning gemaakt voor 2011 van dingen die ik nog wou doen! Helaas is van een aantal dingen niks gekomen. Maar van andere dingen weer wel. Ook zijn er weer dingen tussen gekomen die ik dus niet gepland had.

Ook dit jaar ga ik weer even een planning maken. Je moet toch wat doen in de gesloten tijd! Want het kriebelt wel heel erg allemaal. Daardoor denk ik er ook meer over na, en dus ook wat ik allemaal van plan ben dit jaar!

Dus eerst even de kijken wat er van de planning is geworden van vorig jaar.
Allereerst even een linkje naar het blog van de planning: Planning voor 2011
Als eerste word genoemd het vissen met Ruud in Enkhuizen, helaas is daar dus niks van gekomen! Wel 2 andere keren met Ruud kunnen vissen, wat ons toch wel erg was bevallen!
Hier de 2 blogs: Leiderdorp vs Julianadorp en Eerste visdag 2012. Het is iedere keer weer gezellig, en die dag is dan echt veelste kort.

En als volgende punt word het vissen in Woerden genoemd. Ook dit is weer gelukt. Het was prachtig weer, en we hadden weer een paar baarsjes gevangen. De snoeken hadden geen zin. Hier het blog met het hele verhaal: Woerden 2011.

Daarna was het forel vissen. Altijd leuk en gezellig, en met goed weer. Maar dit jaar dus niet. Geen zon gezien! De vangsten vielen ook iet wat tegen. Maar desondanks een super gezellige dag gehad. Want het draait niet alleen om het vissen, maar ook om het barbecueën erna en de gezellige avond. Hier helaas geen blog van.

Ook stonden nieuwe plekken in de picture, een beetje de oude plekken los laten en juist andere plekken proberen. Hierbij heb ik mijn stekken bestand aardig uitgebreid! De ene wat beter dan de andere. Ook heb ik het Haarlemmermeerse bos gevist, maar dit viel wat tegen. Het was wel prachtig water, en er moet wat te vangen zijn. Maar andere plekken waren wel goed bevallen, met als klap op de vuurpijl toch wel het poldergebied bij Ofwegen, de plek in Nieuwe Wetering en een stuk langs de Oude Rijn dat me goed beviel. Hier valt over het hele blog wel wat van te lezen!

Het doodazen zou ik ook zeker niet overslaan, en dat is ook zeker niet gebeurd. Alleen viel het in het begin van het seizoen een beetje tegen! Pas later in het jaar in september hadden we een hele mooie dag! Dat leverde dit verhaal op: Prachtige visdag!

Als laatste had ik het dropshotten nog in de planning staan. Hier is helaas is minder van gekomen. Ik had nog niet echt de plekken gevonden om het te proberen, en pas later in het jaar kreeg ik een nieuwe hengel voor het gewone kunstaas vissen waardoor ik mijn dropshot hengel ook daadwerkelijk voor het dropshotten kon gaan gebruiken. Desondanks lukte het me maar niet om er wat mee te vangen. Of ik het gevoel er niet voor heb, of dat ik het niet genoeg de kans geeft, ik weet het nog niet. De reden dat ik het nog niet op heb gegeven is het feit dat Ruud hier 1 uur met het dropshotten vist en gelijk 2 snoekbaarzen vangt! Hier te lezen: Leiderdorp vs Julianadorp Het moet dus echt wel te doen zijn!

Planning 2012

En dan nu de planning voor 2012.

Allereerst het vissen in Woerden en het forel vissen. Het vissen in Woerden is gewoon een traditie aan het worden. Het is gewoon een parkje ergens in Woerden, niks bijzonders. Maar 3 jaar geleden hebben we het een keer gedaan en zodoende ieder jaar. Het is leuk, gezellig en er word vis gevangen! Altijd leuk.
Ook het forel vissen is altijd gezellig. Hopen dat dit ook weer gaat lukken allemaal.

Daarnaast nog het dropshotten. Ik hoop het toch wel een aantal keer toe te gaan passen, maar dan komen we gelijk bij mij volgende punt. Het is een andere manier van vissen. Net als jerkbaiten, en laat ik dat nou net ook meer willen gaan doen. Nu moet ik dus al de keuze maken tussen gewoon kunstaas, jerkbaiten, of dropshotten. Mijn voorkeur gaat uit naar gewoon kunstaas, maar het jerkbaiten wint snel terrein. Dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Dan hebben we het vissen vanuit de boot nog. Ik wou vorige jaar naar Enkhuizen omdat we daar lekker een dagje konden trollen. Iets wat ik niet vaak doe maar wel heel leuk vind om te doen. Nu hoef ik dus niet perse naar Enkhuizen, aangezien we met ons eigen bootje bezig zijn!
Alle vooruit gang kun je hier volgen: Boot project '003'
Daarmee hopen we dan gelijk het begin van het seizoen mee te kunnen gaan vissen.

Want als alles goed gaat, komt Ruud 27 én 28 mei hier langs om hier weer te komen vissen! Super gezellig. Helaas zal blijken dat dit ook te kort is. We hadden in de planning om een dagje te gaan dropshotten en gewoon kunstaas vissen, maar 1 dag word al doodazen op snoekbaars. Dus moeten we de andere dag ook alweer gaan verdelen. Volgende keer maar gelijk voor 2 weken afspreken!?

Dit jaar hoef ik niet perse meer plekken te ontdekken, meer de ontdekte plekken beter leren kennen, zodat ik de plekken wat beter kan beschrijven.

Laten we in ieder geval hopen op beter weer in de zomer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews