Seizoens einde nadert.

1 April komt weer in zicht. Nee, het is geen grap. Het roofvisseizoen eindigt echt op die datum. Vorig jaar al uitgelegd hoe het zat en kort samen gevat is het dus de komende 2 maanden verboden om te vissen met kunstaas, doodaas en alle andere manieren om op roofvis te vissen.

Gelukkig hebben we de laatste week super mooi weer. Het is nu echt een genot om te vissen, alleen werken hier de vissen niet mee. Ik had gehoopt de 20 snoeken te halen, maar ik zie het niet echt gebeuren. De vissen komen niet echt los hier. Waarschijnlijk zijn de meeste ook al aan het paren.

Gelukkig was er nog de Visma. Altijd leuk om over heen te lopen. Uiteraard ging ik er niet zonder 'boodschappenlijstje' heen. Ik heb al heel lang zitten kijken naar het jerkbaiten, en had me interesse gewekt. Dus op de Visma moest ik het gaan vinden. Samen met nog wat andere dingen was ik goed geslaagd.
Uiteindelijk had ik een ITT One2Jerk jerkbait hengel van 1.90 meter gevonden met daarbij een mooie Abu Garcia 5601 JB reel. Ook nog even wat Powerpro lijntjes gehaald en hier en daar nog wat kunstaas.

En dankzij het goede weer heb ik het allemaal goed uit kunnen testen. Maar helaas bleef het bij wat missers. Ze wouden niet echt door bijten! Helaas. Ik hoop stiekem nog een leuk blogje te kunnen plaatsen, maar dan moeten de vissen wel even mee werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews