Geluk bij een ongeluk.

Ja, het kwam helaas zo uit. Het was echt een geluk bij een ongeluk. Het ongeluk zijnde de wasmachine die stuk was waarvoor ik een dag vrij moest nemen. Het geluk, dat ik dan kon gaan vissen zodra de monteur weg was!
Eerst zei ik nog dat ik zou gaan werken als hij vroeg langs zou komen. Maar als je dan eenmaal thuis zit, zit je wel lekker. En het vis idee beviel me ook wel.

Dus nou was het vanaf 8 uur s ochtends dus nog wachten op de monteur. Gelukkig was die er dus al om kwart over 8/ half 9! Dus na nog wat dingetjes geregeld te hebben, en contact te hebben gehad met Dimitri, staan we rond 12 uur langs de water kant!

Dus daar stonden we dan, in het parkje om de hoek. Het waaide wat harder dan ik had gedacht. Maar met goede moed werpen we allebei voor de eerste keer uit. Maar Dimitri heeft z'n kunstaas nog niet bij de kant en de eerste zit er al achteraan!
Kort daarop zit de snoek er bij mij achteraan! Maar tot 2 keer toe mis! Daarna komt Dimitri weer eens vast te zitten. Na wat kloten, trekt hij toch maar z'n lijntje kapot. Hij maakt ze hengel weer klaar en vist verder terwijl ik toch dat stuk kunstaas probeer te pakken te krijgen. Wonderbaarlijk genoeg krijg ik het nog te pakken ook en heeft Dimitri z'n kunstaas toch nog terug.

We proberen het nog op een ander plekje, waar ik na 5 minuten vissen beet krijg. De snoek gaat er aardig snel vandoor voor z'n lengte. Ik gok zo een 45 cm, maar we zullen het nooit precies weten, want het schepnet lag nog in de auto. Want op het moment dat ik de kieuwgreep wil uitoefenen ontdoet de vis zich van z'n haak. Helaas, maar in ieder geval wat actie!

Zo lijkt het er toch erg op dat ze aardig los zijn. Op een andere plek in het park krijg ik weer een aanbeet, tenminste zo voelde het. Maar ik wist het niet zeker. Bij de volgende worp zie ik toch een volger. Dus er zit toch een snoek. Een paar worpen later duikt hij er hard op! Wat een aanbeet voor zo een snoekje! Deze keer hebben we wel het schepnet bij ons. De snoek draait zich helaas in het schepnet een paar keer rond, waardoor hij zich zelf lelijk verwond.

Maar het ziet er niet al te ernstig uit. Deze kant maar niet op de foto gezet, want de andere kant ziet er wel prachtig uit!


Een mooie 62 cm!

Hierna blijft het helaas wat stil. We proberen het nog op een totaal andere plek, maar op een vals gehaakte brasem na, helaas niks.

Dan nog maar is proberen op een oude vertrouwde plek. Dit resulteerde in 2 fietsen!! Dimitri kwam ergens aan vast te zitten. Even wat hengelen met de kunstaas redder en de eerste fiets kwam boven. Hier zat hij alleen niet aan vast. We krijgen Dimitri wel los zonder iets naar boven te halen, en voor de gein zeg ik: 'even kijken wat er nog meer naar boven komt als je hem over de bodem haalt'. Nog geen 2 minuten later staat fiets 2 boven water! Wat een troep op deze bodem zeg!


Maar hier houden we het bij. Er word niks meer gevangen en besluiten er mee te stoppen. Ik probeer het zelf nog even in het park maar ook dit is niks meer.

Volgende keer met wat warmer weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews