Dag ijs, hallo vissen!

Eindelijk is het ijs weer weg. Weg met die kou en welkom lente temperaturen! Okee, het was nog geen 15 -18 graden, maar met een respectievelijke 7 graden, was het wel even lekker. Had 's middags al naar buiten gekeken en wou wel vissen, maar toch ook weer niet. Ik wou weer gaan vissen als het zonnetje lekker scheen. Maar het zonnetje kwam niet echt.

Toch besloot ik dan rond half 5 om even een uurtje te gaan werpen. Het was toch alweer anderhalve maand geleden!
Ik besloot om gewoon dichtbij huis in het parkje even wat stukjes af te werpen.
Heerlijk om weer even langs de water kant te lopen en hoewel het toch met het windje best fris aan voelde, was het toch goed te doen.

Maar na een 3 kwartier vissen blijft het op wat takken en oude lelie wortels na vrij rustig. Op 1 stuk kom ik een beetje vast te zitten aan een tak. Waarschijnlijk reikt deze tak helemaal tot de kant, want vlak langs de kant schiet ineens een vis weg als ik aan de tak haak en dit was vrij ver van mij plug af, helaas. Toch zie ik wel hier en daar leven in het water. Toch wel een goed teken, maar vangen doe ik niet. Misschien toch maar kunstaas wisselen? Maar ondanks dat ik een tas vol kunstaas bij me heb, hou ik het op 1 stuk kunstaas. De Busterjerk van Strike Pro.
Ik ben van plan om op de Visma een mooie jerkbait set te kopen. Dus probeer ik alvast een beetje het gevoel te krijgen. En ik moet zeggen dat het wel goed werkt, zo een jerkbait.

Want net op het moment dat ik nog een paar plekjes af werp op weg naar huis, schiet er toch uit de kant een snoek op de Busterjerk. Maar helaas mist deze. Ik blijf nog wat na werpen over die plek, maar zonder succes. Toch nog even een ander hoekje proberen. Ondertussen komt er iemand achter mij staan met een hond en laat ik me te veel afleiden, want terwijl ik naar achter kijk zie ik in me oog hoek een snoek achter de jerkbait aan komen. Weer mis! Misschien was dit wel dezelfde, want het is nog geen 10 meter van die andere stek. Maar deze zag er wel iets kleiner uit. Dan gooi ik nog even tussen de 2 stekken in en dan is het toch wel raak!

De snoek knalt er vol overtuiging op. Maar weet toch de haak uit ze bek te krijgen. Deze blijft echter achter in z'n nek wel haken. Hij draait een paar keer om z'n as en zie het staal draad om hem heen wikkelen. Ik laat even de lijn slap hangen en zie dat hij weer terug rolt.
Snel schep ik hem uit het water en onthaak hem zo snel mogelijk. Even op de foto en meten!


64 cm!

Daarna lekker snel naar huis om daar lekker een pizza in de oven te gooien en weer even na te genieten van een simpele vangst!

2 opmerkingen:

Totaal aantal pageviews