Nog een dagje Zoetermeer.

Nadat ik vorige week een dikke meter gevangen heb zien worden werd dat water wel interessant. Zeker omdat ik nog een vriend ( Tom ) in Zoetermeer had wonen. Nadat hij het verhaal had gelezen en ik verteld had waar het was besloten we het in het weekend gelijk even te proberen. Nog even paar andere plekjes bekeken op Google Earth en toen afgesproken voor deze Zondag rond de middag.

Dus om 1 uur stond ik voor de deur en sprongen we in de auto. Snel naar de plek. Maar daar aangekomen waaide het wel erg hard! En was het helaas wat frisser dan we gehoopt hadden!

We lopen het stuk af richting het gemaal. Deze staat niet aan, maar wel iets van een bubbelsysteem (zuurstof?). Stroming stond er dus in ieder geval. Ik ging het voor het eerst eens een hele dag proberen met een jerkbait, aangezien ik me daar wat meer in wil verdiepen. Maar ze wouden niet te voorschijn komen. Even verderop waar Ruud vorige week beet had krijg ik ook een aanbeet maar lost al gauw. Helaas, maar in ieder geval wat actie.

We besluiten weer terug te gaan lopen en dan komt Tom vast te zitten. Ja hoor, het is weer zover. De kunstaas redder word te voorschijn gehaald en trekken weer een pracht exemplaar van de bodem!


Snel weer terug gegooid en door gelopen. Helaas waren de andere plekken ook niks. Dan hadden we nog 1 plek over, ergens in een park. Het was even een stukje lopen, ook omdat we een stuk om liepen, maar dan waren we er dan toch aan gekomen.

Het zag er mooi uit, en ook zeker grote kans op snoek, alleen stond het water wel heel erg stil. Maar goed. Toch maar een gokje wagen. Er staat een klein bosje met riet waar ik voor langs gooi, en ik zeg nog "er moet hier ergens toch wel snoek zitten" als er plots uit de kant een snoek naar mijn jerkbait schiet! Helaas mist hij hem maar hij blijft voor de kant liggen. Snel haal ik hem er nog een keer langs en dit keer pakt hij beter! Hangen!

Het is een korte dril en even wat geknoei met het schepnet maar dan is hij toch op de kant. Uiteraard word de vis ook nog even gemeten en op de foto gezet.


76 centimeters! Mooi maatje!

Hierna hebben we in een sloot grenzend aan een wijk nog 1 aanbeet, maar dan houd het op. Toch een geslaagd dagje, zo voor het eerst met een echte jerkbait. Hiervoor wel met wat swimbait/jerkbaits gevist en dat ging ook wel aardig, maar dit vond ik toch wel erg leuk vissen! Je hebt de actie van de plug veel meer zelf in de hand.

In ieder geval heb ik de eerst van het jaar alvast binnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews