De laatste week!

Ja zeker, het is bijna weer zover tot de opening van het seizoen. De afgelopen weekenden was het wel wat lastig, alhoewel dat niet altijd zo was wegens het weer. Het heeft wat geregend en gestormd de afgelopen weken, maar dit weekend was het toch wel heel erg mooi weer. Ik heb de hengels onder het stof vandaan gehaald, en binnen kort even alle bakken kunstaas even bekijken, hoe alles eruit ziet, voor het openingsweekend!

Dit keer is het voor mij niet de eerste zaterdag dat ik er volle bak tegen aan ga.

Als het mee zit kan ik wel een paar uurtjes wat proberen, maar het echte vissen gaat op zondag en maandag van start, zoals je misschien hebt gelezen in mijn vorige blog: Oude, en nieuwe planning
Ik had met Ruud afgesproken dat hij het openingsweekend hier zou zijn om een heel weekend te vissen. Nou kon hij de zaterdag niet, maar wel de zondag en maandag. Dus dat gaan we dan ook doen ook. Zaterdag avond komt hij al langs, om zondag ochtend de eerste vissen alvast wakker te schudden!

"En dan", zoals Ruud me al zei "verder hopen dat de visgoden een beetje gunstig gezind zijn en dat we een beetje fatsoenlijk mogen vangen".
De planning zal alleen ook iet wat veranderen, aangezien het idee was om te gaan snoekbaarzen met doodaas met het idee dat de visboot al klaar zou zijn. Maar helaas, is dat niet gelukt. Nou is de optie om te gaan doodazen nog niet helemaal verdwenen, want alles is nog mogelijk, ook vanaf de kant. Maar ik denk dat we het vangen van witvis een beetje zonden van de tijd gaan vinden. En misschien ook niet. We gaan het zien.

Laten we in ieder geval hopen dat er vis gevangen gaat worden en dat het goed en lekker weer is. Zoals het er nu uit ziet met het weer, zal ik moeite moeten doen me in te houden!

Ik wens iedereen een goede vangst tijdens de opening, over 1 week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews