Leiderdorp vs. Julianadorp

Nadat Ruud zondag avond op facebook neer had gezet dat vandaag ging vissen in z'n eentje, besloot ik te vragen of hij zin had hier heen te komen. Het was wel een eind rijden van uit Julianadorp maar zo plande we even in 1 uurtje wat we al heel lang van plan waren, een visdag hier in de buurt.

Rond 9 uur was Ruud hier en na wat stekken bekeken te hebben besloten we gauw in de auto te springen om wat vis te gaan vangen!

Op de eerste plek aangekomen merkte je dat het vrij fris was. Gelukkig waren we wel warm genoeg aangekleed! Na wat plekjes afgeworpen te hebben is het dan toch al snel raak voor Ruud. Hij haakt een mooie dikke snoek in een polder slootje. De snoek gaat als een gek te keer! Als hij voor de kant is ziet Ruud dat het toch wel om een beste 80-90'er gaat. Maar helaas lost hij de snoek ook op dit moment. Daar gaat de eerste vis! Dat had een mooie opening geweest!
Even verder op is het voor mij raak. Vlak voor de kant schiet een snoekje van rond de 50 op mijn plug. Maar helaas komt met het naar de kant halen de haak in een water plant vast te zitten. We proberen de snoek nog te scheppen, maar nu zit de haak ook in het schepnet! En met een flinke klap is de snoek los. Helaas, daar ging nummer 2!

We gaan hierna wat verder rijden en stoppen hier en daar om even wat watertjes te proberen, maar helaas. Het levert niet meer op dan vast zitten in een boom. Gelukkig heb ik na 15 minuten kloten me plug weer terug.

Dan komen we weer langs een lange polder sloot die we even gaan uit lopen. Nadat we voor deze sloot de moed bijna hadden op gegeven duikt een snoek finaal langs me plug. Balen! Ruud had net na mij uitgeworpen dus 5 seconde later komt hij langs de zelfde plek. Weer duikt dit snoekje er op, maar weer mist hij! Deze was ook niet groot, rond de 50 centimeter.
Het zit ons niet mee als ook voor de kant een snoekje van ongeveer 40-50 centimeter, tot 6 keer aan toe ons aasje probeert te pakken maar daar niet in slaagt!

We zijn inmiddels alweer een paar uur verder en nog steeds geen vis op de kant!
Maar dan toch op de volgende plek waar we staan is het raak voor mij op een simpel spinnertje!


Het is geen joekel! Maar ik heb me eerste vis van de dag gevangen. Niet veel later volgt dat toch nog een snoekje! Vlak voor de kant pakt hij me spinnertje. Even snel scheppen, op de foto, meten en zwemmen maar weer!

48 hele centimeters! De eerste snoek is in ieder geval gevangen!
Hierna proberen we nog 1 plek en besluiten dan naar een nieuwe plek te gaan waar ik ook nog nooit heb gevist.
Als we hier een paar minuten staan te vissen is het al gauw weer raak voor mij. Een klein snoekje klapt er voor de kant fel op en laat even merken dat hij zich niet zo maar gewonnen geeft. Maar helaas. Wéér lost de snoek! Het was een mooie 55-60'er. 
Niet veel later vis ik een hoekje af waar Ruud al even had gestaan. Ineens komt uit de diepte een snoek achter me plug aan. Helaas komt hij net te laat, want me plug is al uit het water. De snoek blijft verbaasd liggen en ik besluit snel nog een keer in te gooien. De plons trekt genoeg aandacht om hem die kant op te laten kijken en met binnen draaien is het dan ook wachten tot de aanbeet die komt!
Na een korte dril scheppen we de snoek de kant op! Even onthaken enz. en na het meten gaat hij weer snel terug!


78 centimeters dit keer! Dit begint er meer op te lijken! Hierna vang ik nog een baarsje, maar dan gaan we weer gauw naar een volgende stek die ik nog nooit geprobeerd had.

Hier wil Ruud toch graag dropshotten, alleen heeft hij daar de spullen niet voor mee. Gelukkig heb ik altijd al me vis spullen bij me waaronder een dropshot set!
Ik vis er niet veel mee omdat ik niet echt weer hoe het moet. Nu kan ik het gelijk zien en kijken of het ook vangt!
En of het vangt. Na 10 minuten onder de brug met een plug gooien komt Ruud aan met de dropshot. Ik geef hem weinig kans dat die wat vangt, maar het tegendeel is waar. Na 5 minuten vangt hij een prachtig mooie snoekbaars!



54 centimeter! Pracht beest!
Die had ik niet verwacht! Niet veel later krijgt Ruud weer een tik op ze hengel maar hij blijft niet hangen. Ik probeer het dan maar even met een gewoon shadje. Op dezelfde plek waar Ruud zojuist een aanbeet voelde krijg ik er ook een tik op, maar ook deze kan niet verzilverd worden!

We proberen nog 1 plek. De plek waar bijna altijd wel wat gebeurd. En dit keer laat Ruud weer zien dat het dropshotten echt werkt!
Weer vangt hij een mooie snoekbaars, dit keer van 52 centimeter!


Ik vang op deze plek nog een baarsje, maar hier blijft het dan ook echt bij en om kwart voor 7 besluiten we naar huis te gaan. Met een goed gevoel naar huis dit keer! Na al die jaren dat Ruud hier vist heeft hij toch eindelijk vis gevangen hier! Ook genoeg actie gehad. Oftewel een top dagje!

Het was een lange vis dag, en heb het verhaal maar een beetje kort gehouden dit keer!
Dan nog even de eindstand:

Leiderdorp: 2 Snoeken + aantal baarsjes
Julianadorp: 2 Snoekbaarzen

Al met al dus een super dag die voor herhaling vatbaar is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews