Grote vangst, kleine vangst.

Donderdag middag had ik eigenlijk al een beetje besloten vrijdagmiddag te gaan vissen. Van het één kwam het ander en zo stond ik om half 3 al langs de water kant! Een paar uurtjes snipperen is nooit verkeerd.
Robert had ook wel zin om te vissen uiteindelijk, dus die ging gezellig even mee!

Vorige keer hadden we al onder de brug bij de A44 gestaan. Maar daar stond zoveel wind toen dat het niet lekker vissen was.
Toch wou ik het daar dus een keer willen proberen als er wat minder wind zou staan. En vandaag stond er dus geen wind. Dat was dus wel ideaal om het te proberen!

Dus dat werd dus de eerste plek. Maar daar aangekomen stond er wel een idiote snelle stroming! Ook was het water zo ontiegelijk helder! Helaas wou er ook nog eens een keer niks bijten! 1 Keer wat baarzen achter de plug aangezien. Maar zelfs deze wouden niet bijten.

Na een tijdje zat Robert ineens vast! Geen beweging in te krijgen. Ik gokte op een steen. Want met de kunstaasredder kregen we niks te pakken. Maar net toen ik dacht 'helaas', had Robert het toch te pakken met de kunstaasredder. Heeeeeeel langzaam en onder zware spanning kwam het richting de kant. Het uiterste werd gevraagd van de kunstaasredder. Op het laatst moest het even geholpen worden door het zelf uit het water te pakken.
En eenmaal op de kant kon Robert trots zijn op deze mega vangst!


Een prachtige heren fiets! Zo trek je nog eens wat van de bodem. En dat alles om een shadje te redden!
Hierna hebben we nog aan de andere kant gestaan maar ook hier was het niks. Zo een mooie plek. Zoveel plek voor de vis om zich te verschuilen. Maar bijten willen ze hier gewoon niet. Robert besluit maar naar huis te gaan en ik besluit naar een plek te gaan waar ik wat meer kans op actie heb. Ook al paar keer wat gevangen en Ruud had hier vorige keer een beste snoek er aan zitten!
Dus hopen op vis!

Al gauw zie ik op een plek wat aasvis zwemmen. Ik besluit om mijn Izumi Shad Alive er aan te doen. Deze plug heeft toch wel zo een prachtige actie! Onweerstaanbaar voor de snoek! Gewoon uitwerpen en met tikken binnen vissen. De Izumi Shad Alive flankt dan zo mooi dat de snoek wel moet bijten! Ik had hier nog nooit wat mee gevangen. Wel 1 keer een losser mee gehad en een misser. Ik moest er nou toch wel wat mee gaan vangen!
En juist op deze plek is deze plug zo mooi. Hij is langzaam zinkend en je kunt er net onder het water oppervlakte mee vissen!

Dus werp ik de Izumi richting de aasvis. Ik zie een wat grotere vis wegschieten. En de volgende worp precies het zelfde. Dan maar vanaf een andere kant. Ik gooi de plug achter de groep met aasvis. De vis schrikt niet echt van het kunstaas maar schiet een beetje weg. Als ik een metertje verwijderd ben van de plek zie ik voor de plug een wat groter golfje verschijnen. Hij schiet langs de plug om vervolgens om te keren en toe te slaan!
Wat gaaf om te zien! Het mooie snoekje heeft de plug goed te pakken. Maar helaas komt hij vast te zitten in een rietkraagje voor de kant. Na eventjes klote komt hij toch los. Maar helaas geeft hij nog een klap als ik me schepnet het water in wil steken en schiet hij los! Hij zal rond de 55 cm geweest zijn.

In ieder geval weer actie!

Een stukje verderop is het weer raak. Een snoekje heeft zich vergist. Ook hier 'zie' ik de snoek aankomen. Deze keer vanuit de kant een golfje recht richting me kunstaas. Even stil hangen en aanslaan! Als een gek zwemt de snoek door de sloot! Zo snel heb ik ze nog nooit gezien! Krijg niet eens de tijd me lijn strak te draaien als hij naar de kant zwemt. Hij zit zo weer in het midden van de sloot! Maar dan toch lukt het me om hem op de kant te krijgen.

Een kleine van 54 cm!


Toch nog vis dus. Snel wat verder werpen. En 10 minuten later mist weer zo een klein snoekje me kunstaas. Helaas. Had een leuke afsluiter geweest! Maar dit is al leuk genoeg. De Izumi Shad Alive heeft zich weer bewezen. Wat een pracht plug!

Ga gauw weer naar deze plek. Misschien een keer s ochtends vroeg met een poppertje! Moet toch een keer wat vangen met een popper. Maar dat dus de volgende keer!

Dus helaas was de grote vangst ongewenst en de kleine gewenst. Zou andersom ook leuk geweest zijn, maar mij hoor je niet klagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews