Mooie afsluiter van 2011

Het is alweer even geleden dat ik wat geblogd heb, maar dat wil niet beteken dat ik het niet geprobeerd heb!
Ze wouden gewoon niet loskomen. Ook zat het weer niet heel erg mee. Als het niet regende was het wel koud! Voor mij genoeg reden om het maar 1 รก 2 uurtjes te proberen! Andere vissers staan in weer en wind nog te vissen!

Maar vandaag was dan toch zo een dagje die ik niet kon laten schieten. Mooi zonnetje, niet al te koud, rustig windje erbij.
Dus rond een half 2 stond ik aan de water kant! Heerlijk weer even. Was zeker alweer een maand geleden dat ik het voor het laatst had geprobeerd.

De eerste plek waar ik het ging proberen is een plek die ik pas (anderhalve maand geleden) had ontdekt. Hier stond toen veel stroming omdat het gemaal open stond. Tot mijn verbazing stond die stroming er nog steeds! Toen ik er voor het eerst was had ik wel een misser! Die keer scheelde het zo weinig dat er zelfs nog een tandje van de snoek aan de haak hing!
Voor mijn gevoel moet op en rond die plek toch wel een snoekje te vangen zijn. Maar helaas, vandaag weer niet. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat het ook vandaag niks zou worden.

Dan maar weer even naar een oud vertrouwt plekje. Hier heb ik al genoeg kleine snoekjes gevangen en grotere gezien. Dit keer stond de molen het polder water naar boven te pompen. Hierdoor stond er aardig wat stroming. Ik was van plan direct naar de polder te lopen, maar toch stop ik om het bij de molen even te proberen. Normaal licht het hier aardig vol met water planten, maar die zijn nu ver te zoeken gelukkig!

Na lang in de koffer te hebben gezeten geef ik eindelijk weer eens de SD ( Screaming Devil van Spro ) wat zwemles. Veel goede verhalen over gehoord, alleen zelf nooit wat mee gevangen. Tot de 2e worp op deze plek. Langs de kant, op het randje van de stevige stroming, word de SD keihard gegrepen. Hij voelt niet bijzonder groot, maar het duurt wel even voor ik hem zie. Dan blijkt het toch wel een erg mooie snoek te zijn.

Helaas ben ik alleen dus gaat het scheppen lastig dus laat de snoek goed uitvechten. Maar eenmaal in het schepnet gaat de snoek toch nog even te keer! Even naar het natte gras en onthaken maar. Dit duurde iets langer dan ik had gehoopt maar het ging allemaal goed. Helaas was er niemand om te helpen met een foto nemen, dus dan maar even zo:



Het meetlint stopt bij 86 cm! Voor mij een beste prestatie! De op 1 na grootste van het jaar! Hij is niet modder vet, maar echt een mooie foto kon ik er ook niet van maken zo in het gras.

Hierna nog verder gelopen maar me handen waren aardig koud geworden van het water! Dan maar naar een ander nieuw plekje.
Op deze plek hang ik de Triple Jointed Pike Fighter aan me hengel en begin wat af te werpen. Helaas zie ik te laat dat een mooie snoek, zeker 80+cm, me aasje achtervolgt. Na nog een uurtje werpen hou ik het voor gezien.

Ben tevreden met me vangst. Waarschijnlijk de laatste van dit jaar, maar nog niet van het seizoen! Dat duurt nog tot maart! Dan is ook weer de Visma! Binnenkort maar weer een 'verlanglijstje' maken!

Iedereen in ieder geval prettige feestdagen! En een gelukkig en vangstrijk nieuwjaar!

1 opmerking:

Totaal aantal pageviews