Verjaardags cadeau

Het is weer de mooiste dag van het jaar, 12 juni! Mijn verjaardag! Dit jaar vier ik het lekker weer in het weekend, en me vrouw moest een avondje werken, dus tijd om te vissen!

Robert en Dennis konden helaas niet, maar Mike was zeer enthousiast en wou heel graag komen!
Dus rond 6 uur was hij hier, even eten, en om 7 uur reden we richting de eerste vis stek!

Ik had gekozen voor de vis stek waar Dennis laatst 3 snoeken had gevangen. Met het idee dat het in de avondje altijd lekker rustig word e.d.. Maar helaas, hier was het vrij weinig. Mike had wel het eerste visje!


Hierna nog maar gauw naar de volgende stek. De zomer stek. Er moet vis gevangen worden, dus dan is dit de plek om dat te doen. Het weer zit mee aangezien het al een tijdje het zelfde is, en dat is altijd gunstig. De volle maan staat hoog boven het water, en wat de ouderen ook beweren over de volle maan en slechte vangsten, daar geloof ik niet meer in!

Daar aangekomen zie ik echt dat ze bezig zijn geweest met grote aanleg palen in het water te plaatsen. Er is dus de hele dag rumoerigheid geweest onder water, en weet niet of dit ten goede is gekomen van de vis.

Maar na een paar worpen word al snel duidelijk dat de snoek zich niet weg heeft laten jagen. Een mooie 60'er heeft de Pike Fighter Jr flink te pakken genomen! De snoek is erg fel en stribbelt lekker tegen, heerlijke sport op een lichte hengel!
Even later ligt hij toch op de kant!


Dat is nummer 1! Gauw verder vissen.
We lopen nog een heel stuk verder, en na een kleine losser van een snoek(baarsje), komen we op een punt waar ik al een paar keer heen en weer heb gelopen zonder succes, maar toch nog maar een keer proberen, en niet zonder succes! Mike ving nog een klein baarsje,


En voor mij een mooie snoek van weer 60 cm die zijn tanden wederom gezet heeft in de Pike Fighter Jr!



Prachtige snoek!
Helaas kwamen we ook een klein dood snoekbaarsje tegen. Deze is waarschijnlijk door het 1 of ander geraakt! En dit was net gebeurd, want de vis bloede nog best wel!



Heel erg zonde in ieder geval!

Maar gauw verder vissen, en op het terug loopje was het dan weer raak! Weer voor mij! Ik vroeg voor de zekerheid of Mike het nog naar ze zin had, maar die vond dit ook maar al te mooi!
Dit keer was het een kleinere, 45 centimeters!


Nou bleef het dan toch echt weer een tijdje stil. Pas na een heel eind lopen, was het wederom raak voor mij! Dit keer weer iets groter dan die van 45, deze is een mooie 57 cm. Deze had de Pike Fighter goed te pakken en zag eruit alsof hij lastig te onthaken valt, maar gelukkig valt dit alles mee!
Snel op de foto en weer terug!


Na dit visje, blijft het erg stil. Mike wisselt nog van kunstaas, maar het mag niet meer baten. Voor mij een top avond op me verjaardag! 4 Stuks! Tijd geleden dat ik er op een dag zoveel had gevangen!

Genieten in ieder geval!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews