Ouderwets zomer avondje

Het stond niet in de planning, maar ik kon vanavond toch nog even lekker een paar uurtjes werpen! Ik begon gelijk met de jerkbait hengel op de stek waar we gister gestopt waren. We hadden er maar 10 min gestaan, dus dacht moet toch wel wat meer te vangen zijn!

Nou, niet dus. Geen tikkie, volgertje of misser, helemaal niks. Doodstil. Dus na een anderhalf uur zonder leven had ik die stek wel even gehad. Gauw naar de volgende stek! De oude vertrouwde zomeravond stek. De stek waar je na een mooie zomerse dag als deze, lekker de kantjes kan afwerpen waar tussen de planten wel wat snoekjes en baarsjes verstopt zitten.

Maar het was taai. Maar gelukkig kwam daar na een half uurtje toch de eerste mooie baars de kant op! Dat was alweer een tijd geleden dat ik die ving.


32 centimeters!! Hoppa, de eerste 30+ baars is binnen!

Gauw nog even verder, want ik heb de smaak gelijk goed te pakken met die baarzen! Even later ligt de volgende dan ook weer in het gras!


25 centimeter. Niet genoeg voor de teller, maar wel een pracht baars!

Dan begint het alweer op te schieten met het donker worden. Gauw nog een keer de kade helemaal terug lopen. Helaas blijft het stil, en inmiddels sta ik ter hoogte van waar de auto geparkeerd staat. Nog even verder lopen, of maar stoppen? Het is nog licht genoeg, dus dan maar gewoon door gaan!

En niet zonder succes. Eenmaal op de terug weg weer naar de auto, klapt er een leuk snoekje van 52 cm op de Pike Fighter Jr.. Precies zoals het hoort op zo een zomer avondje, gaat deze vis er lekker vandoor af toe. De sport op zo een lichter hengeltje is dan ook niet te vergelijken met de sport van die 80 cm snoek van gister op de jerkbait hengel. Blijft toch wel leuk met zo een klein hengeltje!


Een prachtige puntgave snoek! Wat blijven het toch prachtig mooie beesten!

Hierna is het toch echt klaar en pak ik de spullen in om weer naar huis te gaan. Weer een leuk ouderwets zomer avondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews