Onbewust doel behaald

Het stond weer eens niet in de planning, maar Robert, Dennis en Ton waren van plan te gaan vissen. Uiteraard moest ik eerst even kijken of ik kon, maar dit was geen probleem! Me vrouw ging ook nog gezellig mee om lekker van het weer te genieten, en wat foto's te maken!
Robert en Ton gingen het proberen in kleiner polder water en Dennis en ik zochten het grotere water op.

Rond 8 uur stonden we langs het kanaal en wierpen we onze jerkbaits richting de overkant! Rustig tikten we onze jerkbaits weer terug naar ons toe. Af en toe hoorde je wat gemopper van witvisvissers die wat mompelde over niet te diep vissen vanwege lijnen e.d.

We wierpen alle kanten op maar zonder resultaat, ook van Robert en Ton hoorde we nog niks.


Pas toen we nog 2 keer waren verkast naar een andere plek was het op de nieuwe plek snel raak voor Dennis! Zijn Salmo Bullhead word bij de 2e worp langs het kantje vol gegrepen door een prachtig mooie snoek van 72 cm! Wat een pracht beest! Onthaken verliep lekker en na een foto mocht de vis weer lekker het diepen in!


Hierna gauw verder werpen en wat kantjes aflopen, maar zonder resultaat. Inmiddels was Robert naar ons toe gekomen. Na wat worpen hier en daar nog besloten we nog 1 keer te verkassen. We zouden met ze 3en jerkbaitend langs de kanten gaan lopen, beetje naar de overkant werpen, planten bedden uitvissen enzovoorts.

Maar dit duurde lang. Je had bijna het idee dat je het voor niks stond te doen, maar ergens moest toch wel vis zitten! We maakte beste meters en liepen en wierpen dus best veel water af.


Inmiddels was de zon al bijna weg en deed de schemer zijn intreden. Toen ik na een passerend bootje inwierp, kreeg ik na 3 tikken ineens wat zwaars aan me lijn. Even lijkt het op een aanbeet van een vis, maar met binnen draaien gebeurde er weinig, een bos lelies aan me plug?
Met verder binnen draaien merkte ik wel dat het naar beneden wou. Alsof er een plastic zak met iets zwaars er in aan me haak vast zat. Maar halverwege kreeg ik toch het vermoeden dat het misschien toch een vis was, aangezien het even de andere kant op schiet en begint te vechten, en vlak voor de kant zien we dat het geen snoek is, maar een prachtig mooie snoekbaars die zich had vergist in mijn Big Bandit.

Dit had ik nog nooit gevangen op deze manier, een snoekbaars met jerkbaiten! Wauw! Weer een doel behaald, terwijl ik hier helemaal niet voor ging!

Robert schept de vis netjes uit het water, en de haak valt zou uit de bek van de snoekbaars! Gelukkig op tijd geschept. Dan is het weer even wennen en zoeken naar de kieuwgreep, maar dan heb ik hem toch echt goed vast voor de foto. Een mooie snoekbaars van 63 cm!


Super gaaf. Ook gelijk de eerste snoekbaars van dit seizoen. Ik heb ze in ieder geval alvast allemaal gevangen!

We vissen hier na nog best wel lang door, maar het blijft voor de rest stil, en is het om half 11 toch echt te donker om nog te vissen. Echt een superavond, waarbij ik iets heb behaald wat ik wel heel erg gaaf vind!!

Binnenkort weer even wat plugjes halen. Cadeau voor me verjaardag van me vrouw! Nu al zin in om weer even de viswinkel te bezoeken en wat plugjes erbij te kopen! Met hoogstwaarschijnlijk een Salmo Bullhead!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews