4 x vissen zelfs

Ja ja, ik kom wel aan me vis uurtjes de laatste tijd, alleen niet echt aan me vissen in aantallen... Helaas. Maar goed, langs de waterkant staan is soms al heerlijk maar toch wil je op een gegeven moment vis zien!

Het begon woensdag, Natasja moest in Ter Aar zijn, dus hengel achterin en richting Ter Aar.
Daar aangekomen naar de eerste stek, waar ook al 2 mannen aan het doodazen waren op snoekbaars, en er ook nog 1 vingen waar ik bij stond. Na van alles geprobeerd te hebben houd ik het hier voor gezien.

Dan kom ik bij een andere brug nog een mede Snoek-Forumlid tegen waarmee ik even aan de praat raak. We rijden nog even naar wat mooie stekjes in de omgeving waar ik later die avond nog een lossertje heb.


Nog bedankt Alex voor de stek informatie!

De volgende dag, sta ik weer met Dimitri Dennis en m'n vrouw Natasja langs het water. Als eerste gaan we naar de stek die ik gister heb leren kennen, maar het zit er toch wel vol met water planten. Even later op nog wat andere stekken is het ook niks naar ons idee. Een hoop ondiepe sloten met veel groen...

Maar dan ineens klapt er toch een snoek op Dennis zijn hengel, en wat voor 1, wel het laatste wat we daar hadden verwacht en dat maakt het ook zo mooi! Die grote snoeken uit de kleine polder of wijk sloten halen!



93 cm, echt pracht snoek!!

Hierna krijgen Dimi en ik allebei nog een misser/losser voor onze kiezen, en dan houd het echt weer is op.


Prachtige omgeving, de polder! Maar helaas leverde het weinig vis op dit keer.

Dan hadden we op vrijdag nog de visdag, welke dra-ma-tisch was... Er werden de hele avond iets van 5 baarzen en 4 voorntjes gevangen en nog 1 snoekje die loste, en dit alles met 18 vissers op een steiger en 5 op een boot verderop. 1 Van de baarzen was wel 40 cm, dus erg mooi, maar dat was het dan ook echt.

Daarna kwam de zondag middag. Toch nog even gaan vissen. Samen met Dimitri, dit keer met de spinhengel en kleine plugjes voor de snoek, snoekbaars of baars die er zin in had en langs de kanten van de kanalen zouden liggen. Ik ving uiteindelijk 1 baarsje op de Illex Chubby, en switchte uiteindelijk om naar de Dropshot methode. Dit leverde me nog 3 baarzen op waarvan 1tje van 34 cm, prachtige baars en super vet op zo een licht hengeltje, heerlijk!


Dus uiteindelijk nog wel mooi dagje vissen, maar de aantallen blijven uit. Wel krijg ik dat dropshotten steeds meer onder de knie, echt super leuke visserij, licht materiaal en het nauwkeurig uitvissen van een stek, wachtend op die kneiterharde aanbeet. Ga ik zeker vaker doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews