3 Dagen vissen.

Zo, ja eindelijk eventjes tijd om wat te schrijven. Afgelopen week heb ik 3 dagen kunnen vissen, nou ja, 3 dagen. Donderdag avond, zaterdag middag en zondag middag. Donderdag avond even weggeweest met Dennis, Dimitri en Natasja die meeging voor de foto's!

Laat ik daar dan ook eerst maar mee beginnen:

Donderdag:


Ja, het was een mooie avond. Niet al te veel wind, mooi zonnetje erbij, heerlijk! We waren de zondag er voor bij een erg mooie sloot geweest waar Dennis een mooie 75'er had gevangen. Maar we hadden deze sloot nog maar half gehad. We besloten die deze avond nog een keer te doen alleen dan helemaal!
Eenmaal daar aangekomen zag het er in eerste instantie goed uit. Ik keek over de sloot heen en viel me wel op dat het wat kaal leek, maar goed, misschien leek dit maar zo. Dimitri had dan ook gauw een vis aan ze nieuwe HellHound zitten! Leuke 60 cm snoek!



Mooi snoekie en daarmee is gelijk het gevoel dat het goed moet gaan komen daar. Maar helaas word deze snel finaal de grond in gestampt, als we door krijgen dat de o zo mooie sloot compleet is gesnoeid en gemaaid in en onderwater... De moed zakt me gelijk in de schoenen. Waarom precies nu? Op zo een avond kan je niet snel nog ergens anders heen.


We vissen nog wat door en doen nog wat hotspots aan, maar besluiten dan toch echt naar een andere stek te gaan.

Bij de volgende stek aangekomen ziet het er in eerste instantie wel goed uit, alleen een beetje jammer dat 10 cm onder het water oppervlakte de boel compleet dicht gegroeid is.


Zulke mooie stekken, maar gewoon bijna onbevisbaar geworden. Ook proberen we het nog langs het grote water, maar ook daar is het niks, wat een domper deze avond. Het is ook al weer even geleden dat ik wat gevangen heb, dus viel extra tegen. Maar soms moet je ook gewoon even genieten van de natuur, daar draait het ook om tijdens het vissen!


Op naar de volgende visdag dan maar!

Zaterdagmiddag:


Ja, weer een mooie dag. Half bewolkt en lekker temperatuurtje. Samen met Dimi gaan ik weer even vissen, er moet namelijk goed 'getraind' worden voor de visvakantie naar zweden! Ieder uurtje ervaring is er weer 1.
We gaan eerst even verticalen bij mij voor bij werk. Mooie plek waar ik a.s. vrijdag de visdag heb, dus kon alvast kijken of er wat zat. Maar het was niks, helemaal 0. Jammer. We besluiten toch de jerkbait hengel er bij te pakken en een mooi slootje op te zoeken. En die komen we tegen. Prachtig slootje van meter of 5/6 breed op het breedste stuk en op andere stukken maar weer 2/3 meter breed. Verschrikkelijk helder water waar je zo naar de bodem kijkt.
Eerste stuk zien we nergens vis, als er toch ergens vis spotten, is het gelijk een mooie 80+. Ik gooi me aas in het zicht van de vis, en deze raakt geïnteresseerd. Hij volgt me aas, en in de pauze van de actie van het aas hapt hij toe. Ik sla aan, maar sla het zo uit ze bek. Wat een zachte voorzichtige aanbeet. Verderop krijg ik nog een volger en zien we nog een snoek die niet geïnteresseerd is. Als ik dan weer een aanbeet krijg die er ook vanaf valt is het weer genoeg geweest. We lopen het water terug met hier en daar nog een worpje, maar gaan dan lekker naar huis. Weer een blank dag er bij. Man, dit schiet niet op!

Dan nog de Zondagmiddag:


Natasja moest examen doen in Groningen, en medebeheerder Jimke van het snoek-forum woont in Friesland. En laat ik daar dan nou net langs moeten rijden! Dus al een tijdje geleden mee afgesproken om daar lekker met de boot te gaan vissen.
Hij zou de boot er alvast ingooien, en even later zou ik dan bij hem instappen. Om 10 uur zitten we samen in de boot en varen we een zandput op. Hier heeft Jimke al een aantal keer snoekbaars gevangen, dus de verticaal hengels mee, en een doodaas hengel op de wip. Maar de wind is hard en stevig en Jimke doet alle moeite om de boot mooi over de taluudjes te sturen, en de regen die af en toe voorbij komt is ook niet altijd even lekker, maar er was erger voorspeld. Na anderhalf uur houden we het voor gezien, niet te doen. Op naar ander water waar we lekker gaan trollen. Alleen moet de boot er even uit getrailerd geworden, en op de volgende plek verderop er weer in. Uiteraard gaat het op dit moment even lekker los met de regen.
Maar om 12 uur zitten we dan weer in de boot op de volgende plek. Jimke heeft een prachtig bootje, een linder 440. Samen met het trailertje waar hij opstaat trailerd dit als een malle. Binnen een half uur er uit en er in op de volgende stek. Prachtig!

Op het water waar we nu zitten is het heerlijk rustig met de wind en is het echt genieten. Heerlijk varen, hengeltje in de steun en hengeltje in de hand, echt zoals het vissen bedoeld is! Genieten. Als eerst hangt de swimbait van strike pro aan me hengel, maar stap dan al gauw over op de Salmo Fatso 14 (sinking) wat een goude wissel blijkt. Gelijk als ik er mee vis krijg ik het gevoel dat het wel goed gaat komen, het water is zeer troebel, maar die flankende beweging die de plug maakt, is hij onweerstaanbaar. Ik krijg dan ook op deze vis na een uurtje trollen eindelijk beet. Een snoekje van cm of 55 heeft zich er vol op geworpen, honger?


Maar dit snoekje doet me goed, na al die dagen geen vis, en dan ook nog is me eerste Friese vis, leuk! Echt even genieten. Het geeft ons een beetje hoop, maar helaas blijft het hierna alleen bij aanbeten waaronder ook een aanbeet van een snoek, die mee zwemt. Oftewel, een aanbeet, en daarna gelijk een slappe lijn. Ik wil wel aanslaan, maar ik sla dus alleen slappe lijn. En als ik de lijn eenmaal strak heb, is de vis alweer weg. Balen. Ook blijft het bij Jimke bij een paar aanbeten. Maar wat een geweldig gezellige dag, echt genieten, en gaan dat echt een keer een hele dag doen! Geweldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews