Vissen wanneer je vissen kan

Vandaag moest ik vanwege omstandigheden eerder naar huis. Hond uitlaten. Anders zou het arme beestje te lang alleen zitten. Dus lekker even een uur door het park gelopen, maar wat een wind, en dreigende lucht. Eenmaal weer terug binnen had ik nog zeker 2 uur tijd om te gaan vissen welke uiteindelijk uitliep tot 4 uur en eigenlijk nog wel langer, maar er moest ook nog gegeten worden.

Ik heb van 3 uur tot half 7 gevist en dat was ook wel weer even genieten. Helaas zat het weer weer eens niet mee.

In het eerste uurtje dat ik viste was het gelukkig nog droog. Ik besloot even de wijk in te duiken met de jerkbait hengel. Uiteindelijk resulteerde het in 1 losser die keihard onder een duiker vandaan kwam. Normaal gesproken pak ik juist de duikers, omdat het wel eens gebeurd dat ze daar onder zitten. Maar meestal gebeurde er niks, maar wel altijd als je dan net niet oplet. Ik schrok me het apenlazerus... Maar helaas loste de vis na een tijdje spartelen. Zal cm of 60 zijn geweest.

Dan rij ik naar wat volgende stekken en bekijk ik de app van buienalarm, want inmiddels is het gaan regenen. Als ik even een 10 min in de auto blijf, dan is het volgens de app droog. Jammer genoeg schoof dit telkens 10 min op, en stond ik een kwartier later in de regen te vissen. Hier krijg ik nog een glimp van een misser te zien die zich daarna goed verstopt.

Dan kom ik op een plek waar ik vaker heb gestaan. Tis een uitlaat van warm water of koelings water. Als de winter net voorbij is staan er in deze sloot al de eerste water planten. Tot nu toe had ik er 2 keer een aanbeet gehad, maar nooit wat gevangen, tot vandaag!
Na een paar keer werpen word ik verstoord door een blaffende hond die naar me toe komt rennen. Even kijk ik achterom waardoor er ook een pauze in de plug komt. Plotseling voel ik tegendruk en sla ik aan! Hangen! Iet wat onhandig door een hond in de buurt die niet goed wou luisteren zwemt de snoek nog een keer de planten in, wat een kracht voor dit kleine snoekje!
Niet veel later ligt hij op de kant. Het onthaken gaat even lastig omdat ik de haak niet 1 2 3 zie, maar na voorzichtig de kieuwgreep toe te passen, gaat de bek open en zie ik hem zitten. Met 1 haak in de kieuwboog. Haken eruit en snel even een fototje. Telefoon had ik al klaar staan op camera dus foto was zo gemaakt, verdiend geen schoonheidsprijs, maar ja ik heb hem toch dus kan hem ook wel neerzetten hier.


60 cm!

Hierna doe ik nog een paar stekken aan waar ik nog een grote baars vals haak die achter me busterjerk aanzit. Maak je ook niet vaak mee.
Al met al een nat middagje, maar wel weer een snoekje erbij!

Voorlopig staat er voor donderdag een dagje snoekbaarzen met de boot gepland. Hopen op goed weer, en dan zien jullie ook hopelijk weer een nieuw bericht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews