Taai, en niet taai.

Na een heftige hooikoorts aanval deze week voelde ik me wat zwakjes. Afgelopen vrijdag op me verjaardag nog even 2 uurtjes geverticaald bij me werk voor, met resultaat van een paar missers en 1 baars van 33 cm!

Vandaag stond op de planning met Mike en Dennis weer even de polder in te gaan. Maar voelde me alsof ik een avond gezopen had! Maar goed, het ging in principe wel.

Helaas versliep Mike zich, maar rond 11 uur stonden we langs de waterkant!

Voordat ik ook maar goed en wel kon gaan werpen, stond Mike al de eerste vis binnen te drillen! Ze eerste van het seizoen, is hopelijk niet tekenend voor de rest van het seizoen! Het visje van een cm of 40 - 45 ligt snel op de kant en niet veel later ook weer in het water! Maar vis is vis!


We vissen de stek nog even af, waar het echt voor de rest 0 actie is! Helaas. Het weer is toch echt mooi er voor, dus hopen toch op wat meer vis op de kant.
Bij de volgende stek lopen we is een keer een andere kant op dan normaal. Het is een mooie boeren poldersloot met veel waterplanten. Er moet hier ergens gewoon vis zitten!

Als Dennis dan een misser heeft, is het niet veel later is de snoek er weer ingetrapt en hangt dit keer wel aan de haak! Na wat gedoe tussen de lelie bladen ligt de snoek toch mooi op de kant! Een mooie 75 centimeter poldersnoek mag poseren voor de camera! Pracht beest.


Vol gemotiveerd vissen we verder, maar op een volgertje na voor mij is het niks meer.

Na het middag eten gingen we op naar de volgende stek waar we vol vertrouwen aan begonnen! Nog een mooiere poldersloot dan de vorige, hier moest het stikken van de snoek, maar het duurde lang voordat Mike de eerste losser had. Weer een eindje verder was het voor Mike dan wel weer raak!




Weer een wat kleinere, met een aparte bek, maar met een 57 cm toch groter dan de eerste! Mooie vis!
Op die zelfde plek heeft Dennis nog een misser die zich niet meer laat zien. Dan heel veel later en een stuk verderop, na een aantal volgers en missers, komen we op een zij slootje waar ik door mijn polaroid bril een mooi snoekje zie liggen. Helaas laat de snoek net zo snel de plug weer los als dat hij hem vast pakt.

Ik probeer het nog 2 keer, maar helaas. Als Mike dan in gooit klapt de snoek er met het landen van de plug, vol op! Hij land de snoek wel maar voor dat we een foto kunnen maken of meten ligt de snoek alweer in het water! Hij glipt uit ze handen. Maar was rond de 50-60 cm. Nummertje 3 voor Mike!

We vissen de sloot nog wat af, en zien nog een mooie snoek liggen maar helaas heeft die geen zin. We gaan terug richting huis. Ik moet Natasja even ophalen en met dat we daar naar toe rijden vissen we nog 2 stekken af. De laatste stek is de stek waar Dennis zijn eerst van het seizoen ving. Stukje verderop bij deze stek vangt hij zijn 2e van de dag die wat zwaar aanvoelt, maar komt omdat hij ook achter ze kop gehaakt zit.


Maar na een goede onthaak sessie zwemt de snoek weer rustig rond! Eenmaal aan de overkant van deze stek, krijgt Dennis wederom nog een misser, en aan het einde toch ook nog zijn 3e vis, uit de planten vandaan!



Een geweldig leuk snoekje met mooie kleuren! Zoals je ziet waren de Snoek-Forum hoodies goed in gebruik!

Voor mij is het deze dag helemaal niks. We hebben alles uit de kast moeten halen voor deze snoekjes, en ik was zo eigenwijs om maar 1 kleine plug te gebruiken terwijl ze het beter deden op de grotere pluggen zoals de Hell Hound en de Buster Jerk. Maar ik moest en zou wat vangen op me nieuw gespoten plug. Dus het was taai, maar toch ook niet taai, met een mooi aantal van 6 snoeken in totaal. Maar het konden en mochten er veel meer zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews