Laatste weekend.

Het gesloten seizoen staat voor de deur. En als het dan zulk weer is, kan je zo een dag niet laten schieten. Dan moet er gevist worden! Dat dacht Mike ook, want na wat twijfelen kreeg ik vanochtend toch het verlossende whatsapp bericht, hoe laat ik ging vissen! Ook had ik Dimitri gevraagd die ook gezellig mee ging.

Op de planning stond de stek van afgelopen vrijdag. Toen zo verschrikkelijk veel actie gehad, dat kon bijna geen toeval zijn. Dat moest nog een keer getest gaan worden.

Ik ging dit keer weer een keer vol verwachting naar de stek. Er moest gewoon net zoveel actie zijn. Het zelfde weer type als vrijdag, lekker temperatuurtje, windrichting het zelfde. Gewoon perfect.
Dus Mike en ik verwachte eigenlijk wel direct actie, net als vrijdag. Maar dit keer duurde het toch wel iets langer. We liepen de eerste 2 plekken aan de vijver af zonder actie, en keken elkaar vragend aan. Maar we waren al weer te snel met twijfelen, want 1 plek verder had Dimitri al beet!
Wauw, toch weer raak! Een klein snoekje had zijn plug gegrepen. En wat voor een plug. De plug had hij op de vorige Visma al gekocht, maar hij ving er maar niks op. Tot nu. Zijn Fat Izzy van Rozemeijer was dan eindelijk ontmaagd!


Een 51 centimeter groot! Mooi begin.
Daarna gauw verder gegaan. Niet veel later horen we Mike schreeuwen. Ja hoor, hij heeft ook een mooi snoekje te pakken! Weer op ze savage gear soft 4play, hier had hij ze snoekje vrijdag ook op gevangen!


Deze snoek was 55 centimeter, ze werden al groter! Hij zat lastig gehaakt, dus vandaar het bloed.
Ik besloot gauw door te lopen naar de plek waar ik vrijdag zoveel missers had. Maar de snoek was hier niet meer te vinden. Een klein stukje verder had dan ik ook eindelijk beet! Me eerste vis op deze plek! Toch had ik we het idee dat dit de snoek was die alles miste, want deze zat in ze nek gehaakt.


52 centimeters!
Weer een stukje kleiner, maar vis is vis, en wat een actie weer! En dat in korte tijd van 20 minuten.

We liepen een stukje verder de polder sloten volgend. Hier had Dennis zijn grootste gevangen afgelopen keer, en nu vangt Dimi hier de kleinste! Weer op de Fat Izzy!!


46 Centimeters. Niet zo groot dus, maar inmiddels staat het 2 voor Dimitri, 1 voor Mike en 1 voor mij. Al met al niet verkeerd. Nu al niet. Maar hier blijft het niet bij. We lopen nog een stuk verder, en het blijft even stil. We werpen wat af maar ze lijken wel verdwenen. Dan komen we op een mooi t-stuk in het water. De eerste keer dat ik inwerp zie ik gelijk hier en daar wat voorntjes wegschieten. Hier moet wat zitten. Maar het duurt even, Dimitri haakt af en ik ga nog even door. Dan is het toch raak! Na een leuke dril, ligt er een snoekje van +- 55 centimeter langs de kant. Hij zit losjes gehaakt, en na nog een sprong vliegt de haak eruit. Hij ligt nog heel even versuft in de kant en ik probeer hem nog te pakken, maar helaas. De vis zwemt weer rustig richting het midden. Helaas.

Dan lopen we weer een heel stuk zonder wat actie. Dan boven aan bij een molentje, ben ik er van overtuigd dat er op die plek vis moet zitten. Dan is er daar actie voor Mike. Maar helaas mist de vis zijn plug! Helaas! We krijgen hem ook niet meer overgehaald om nog een keer te bijten. Misschien had hij dan toch de haak gevoeld.

Inmiddels zijn we dan al zo ver weg dat het tijd word om terug te lopen. Hier probeer ik toch nog even dat ene t-stuk. Kijken of ik dat snoekje nog over kan halen. Na een mooie worp naast een klein lelie veldje, klapt er een snoek vol op me plug! Ik had nog niet eens de kans gehad om de reel goed dicht te zetten en even loopt de lijn gewoon los. Maar gelukkig krijg ik de hengel en vis onder controle en kan de leuke dril beginnen!
Al gauw merk ik dat dit geen 55 cm snoek is, en als de snoek zijn buik laat zien, ziet het er naar uit dat dit een mooie 70'er is.

Dan komt de vis bij de kant. Ik vraag of Dimitri even het schepnet pakt, want deze vis wil ik gewoon hebben. Dan gaat het scheppen niet zoals het moest gaan, en hangt de haak vast in het schepnet, met de vis ernaast. Gelukkig blijft de vis rustig en weet ik hem in het schepnet te wurmen.Yes, die is binnen!

Eenmaal op de kant valt op hoe dik de vis is, wauw. Wat een vis om dit seizoen mee af te sluiten!


Niet moeders mooiste, maar wauw! Zo vang ik ze graag!


Na het meten, komt hij op 78 centimeter!

Hierna lopen we weer terug naar de begin stek. Vanuit de verte zien we nog een paar jongens staan vissen. We grappen er al over om voor hun neus er even een visje uit te trekken, en Mike maakt dit grapje nog waar ook!

Vanaf de brug ziet hij onder toezicht van een hoop toeschouwers een vis zijn plug missen, maar niet veel later kan hij hem toch aan zijn haak prikken! Ondertussen zijn alle toeschouwers bij Mike komen staan en moet ik me er bijna doorheen wurmen met het schepnet. Maar het is even niet te veel letten op hun, en die vis onthaken. Na wat gekloot lukt het, hij zat iet wat lastig gehaakt. Maar na het onthaken even meten, en een fototje!


62 centimeters! Daarbij ook gelijk iedereen 2 stuks gevangen!

We lopen weer naar de begin stek, om te kijken of daar nog wat zit. En ja hoor, vlak voor de kant klapt er een snoek op me plug, maar ik krijg hem niet gehaakt, tot 4 keer aan toe! Hierna geeft de snoek het op, en ik ook!

Dan op het laatste plekje schiet er tot 2 keer aan toe ook nog een snoek mis, vlak voor de kant. Dan houd het toch echt op.

Het is voorbij dit seizoen. Ik heb er 23 snoeken, 5 snoekbaarzen en 2 30+ baarzen kunnen vangen. Nog nooit zoveel gevangen! Een top seizoen. Leuk dat Robert en ik, Dennis hebben kunnen aansteken met het vis virus, maar we hadden nooit verwacht dat hij er zoveel zou vangen! Wel super gaaf allemaal!
Mijn doelstelling voor het volgende seizoen is er ook al. Ik wil nou toch wel is wat gaan vangen op top water, dus hier misschien iets meer mee vissen, en hopelijk nou eens die meter grens over, daar ben ik wel aan toe!

Voorlopig zijn de spulletjes weer opgeruimd. In die 2 maanden misschien nog een keer gaan dropshotten met wormen, maar de rest laat ik lekker met rust. Helaas valt het laatste weekend van Mei wel erg laat, namelijk 31 Mei, later kan het dus niet. Dus dit keer echt lang wachten op de opening van het seizoen! Maar hopelijk kan ik volgend seizoen, de vangsten van dit seizoen in ieder geval evenaren!
Iedereen succes met het doorkomen van het gesloten seizoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews