Onvergetelijke dag.

Met het einde van het seizoen in zicht, kwam de NSS Top goed uit, aangezien ons bedrijf maandag en dinsdag dus dicht ging. Verplicht vrij dus, en wat ga je dan doen? Juist, lekker vissen!

Dus dinsdags met Robert en Dennis afgesproken om met de boot er op uit te trekken. De stoeltjes die in oktober in de boot waren geplaatst, waren ook nog niet uit geprobeerd. Dus het kwam allemaal wel goed uit. Daarbij kwam ook nog eens dat het weer dik mee zat. 'S ochtends nog wel wat fris, maar in de middag 10 graden met een zonnetje! Heerlijk!


Dus om 6 uur afgesproken, en om 7 uur voeren we de vaart in die we in de planning hadden staan. Ik had niet een al te hoge verwachting van deze dag, aangezien de snoeken toch wel richting de paai gaan/in de paai zitten. Maar wie het niet probeert....

De pluggen gingen overboord, Robert met 2 hengels, Dennis met 1 en ik ook met 2. Genoeg kansen dus! En met zo een uitzicht.....
 

Maar na een goede 3 kwartier, en een stoel later (bijvangst van Robert) heeft Dennis alweer beet! Een mooi snoekje heeft zich in volle overgaven op zijn plug gelanceerd. Dennis kan dus zijn 20ste snoek van het seizoen bijschrijven!


58 centimeters! Mooi begin! Voor mij al tegen alle verwachting in. Als Dennis dan na een klein stukje varen en een jutte zak verder weer beet krijgt, moet ik er toch op terug komen! Dan toch een goede dag?
Dit keer is hij een stukje kleiner, maar niet minder mooi uiteraard!


47 centimeter! De vis word ook weer gauw terug gezet, en dan blijft het weer even stil. Het is prachtig water in ieder geval. De diepte van de vaart is overal 2,5 meter. Lastig om zonder planten bedden hotspots te vinden. Dus we varen gewoon over het midden, en we zien het wel of het nog lukt om een visje te vangen!

Dan heb ik eindelijk beet! Een mooie doffe klap op me soepele reel hengel, doet vermoedde dat het een grotere vis is. Na een mooie dril, komt de vis naast de boot. Een mooie 65-70 cm gok ik. De haken zitten iet wat lastig om hem zo aan boord te trekken, en de onthaak mat moest ook nog gepakt worden. Ik probeer al wat haken los te krijgen naast de boot, maar dit gaat zo niet lukken.
Dan gebeurd er iets wat een visser nooit wil mee maken, zeker niet een roofvisvisser.

Ik haal me handen bij de snoek weg, de snoek zwemt nog een keer weg en leg de snoek opnieuw naast de boot. Ik wil me hand in zijn nek leggen, maar dan besluit de snoek het water uit te springen. Me andere hand was in principe ver genoeg van de snoek verwijderd, maar niet als deze besluit te gaan springen. De snoek springt dus omhoog en op één of andere manier slaat de los hangende dreg vol me hand in! Even schreeuw ik het uit, want de snoek hangt ook nog aan de haak, en dus ook aan me hand! De snoek komt gelukkig uit zich zelf los en laat mij achter met een stuk kunstaas in me hand. Even draait alles even als ik kijk hoe de haak zit. Sterker nog, de haak komt er aan de zijkant van me hand ook weer uit. Dennis en Robert geven gauw een tang en doeken aan. Die haak moet eruit, ik ga hier niet mee naar de EHBO, zonde van die visdag! Gelukkig vis ik met weerhaakloze haken, dus het is even doorbijten, terug draaien die haak en eruit trekken. Op het moment dat ik dit typ, voel ik me maag weer even draaien, zo een vreemd gevoel om zoiets eruit te trekken, niet te beschrijven.

Het bloed even flink. Bovenaan me pink zit ook een snee van een haak, maar deze voel ik op dit moment niet eens. Gelukkig zien we een man bij een huis schilderen. Hij had mijn noodkreet al gehoord en ik mocht even binnenkomen om me handen te spoelen. Helaas is het een klusjes man en weet hij niet de pleisters te vinden. Maar gelukkig stopt het bloeden al gauw.


Pijltjes geven de in en uitgang aan!

Hoe dan ook, mijn nummer 20 was ook binnen! De snoek lag naast de boot en was bijna onthaakt, en na dit ongelukje tel ik deze gewoon mee!
Dennis en Robert vragen of we dan nu terug moeten, maar dat kijken we eerst gewoon wel even aan. Als het echt niet meer gaat kunnen we altijd nog terug!

Voorlopig laat ik even de hengels liggen, en concentreer ik me op het blijven bewegen van me hand en het stoppen van het bloeden. Dennis en Robert vissen nog gewoon verder, maar voorlopig blijft het weer stil.
Dan komen we op een keer punt. We keren om en varen het zelfde stuk weer terug.
Me hand is nu wel weer redelijk hersteld, want al dat varen zonder vissen zit me toch niet lekker, dus hup, de hengels weer uitgooien.

Na een tijdje varen zie ik me hengel in de steun een klap maken, en zie hem ook door de slip gaan. Maar de hengel gaat niet wild te keer. Toch maar even kijken want de hengel reageert niet alsof ik beet heb maar meer alsof ik wat mee sleep. En dat blijkt ook zo, alleen dan in de vorm van een moddervette snoek! Wauw! Als ik deze binnen kan krijgen maakt dat me dag weer helemaal goed!
Maar helaas, de vis lost naast de boot! Had een mooie dikke vette 80er geweest.
Na die eerste vis, voelt het nog rotter om deze zo te lossen.

We varen nog wat verder en na een heel stuk varen, krijg ik weer een aanbeet op me steun hengel. Weer twijfel ik even, maar er hangt er weer 1 aan, niet groot, maar vis is vis!
De vis komt dichtbij de boot en zonder twijfel pak ik hem in de nek, en hop aan boord. Snel onthaken en foto. Niet eens gemeten, maar zal rond de 60 cm zijn geweest!


Het is een klein pleister op de wond!

Weer varen we verder, dit keer richting het laatste stuk. Dennis vraagt een stuk kunstaas, omdat hij nog niet heel veel verschillende kunstazen heeft. Robert leent hem de Spro Pikefighter, een prachtige plug voor deze dieptes, wat ook zal blijken. We varen alweer richting de trailer plek. Wat een dag, nu al 1 om nooit te vergeten. Tegen verwachting in gevangen, mijn doel bereikt (meer dan 20 snoeken in een seizoen) een haak in me hand, en een prachtige zonnige voorjaarsdag op een verplichte vrije dag.

We varen nog 1 slootje in, een smal slootje. Na een 50 meter varen, is het niet te geloven, maar heeft Dennis weer beet! Dit keer een mooie slanke dame! Na een mooie dril, ze had geen zin in opgeven, hebben we de vis aanboord. Op de onthaakmat verliest ze allemaal kuit, ze zijn dus inderdaad druk bezig met de paai! Gauw op de foto en even meten!
74 centimeter!


Gelijk de grootste van de dag!

We trollen het slootje nog uit, en dan nog even naar de trailer helling. En in de laatste paar meters, krijgt wéér Dennis het voor elkaar om een vis te haken aan Robert zijn plug. Even denkt hij dat het een forsere vis is, maar al snel merkt hij op, door het spartelen, dat het niet een al te grote is. De laatste is een mooie 60'er.


Hierna ruimen we de spullen op, traileren we de boot eruit en gaan we weer op weg naar huis. Wat een dag. Het lijkt wel alsof het trollen steeds iets beter gaat. Helaas had Robert ook dit keer weer niks gevangen, maar wel ons naar de snoeken gestuurd! Dennis kan er weer 4 bij schrijven! Ik gelukkig 2 stuks, balend van die dikke snoek en ook balend van een iet wat zere hand.

Vrijdag samen met Mike en Dennis naar de Visma om daarna zeker even te vissen. Ook misschien van het weekend nog. Dan gaan we zien waar de teller eindigt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews