2 × 19!

Het weekend zou het weer niet al te geweldig worden, waren de voorspellingen, maar zondagochtend was het toch wel erg zonnig! En dat was goed nieuws, want ik had met Dennis afgesproken weer eens even een visje eruit te peuteren.

Dus rond een uur of 11 afgesproken en gauw richting de eerste, nieuwe, visstek! We hadden een paar foto's op facebook gezien bij iemand anders, die daar snoek en snoekbaars gevangen had. Dus dan moet je het een keer proberen.

Dus snel daar heen gereden en gauw vissen. Dennis met ze gewone spinhengel, en ik met de jerkbait!
We hadden het net over vis tv, over de enthousiaste reacties die de mannen daar altijd in hebben. Het wel bekende 'kicke dit!' en het gelach van de andere. En totaal onverwachts na de 4e worp heb ik al beet! Uiteraard gooi ik gelijk de 'kicke dit!' eruit. Maar wat een mooie snoek, zo snel ook. De snoek komt zelfs geheel uit het water zetten! Super dril met een super mooie snoek!
Na het onthaken, even meten en een foto.


Echt super! Dat was dus mijn nummer 19! Dus gelijk hebben we hoge verwachtingen van deze stek. Maar helaas. We lopen meters en nog meer meters. Hier en daar een volgertje en ook nog 1 misser! Na 2,25 km gelopen te hebben (even na gemeten ;-) ) besluiten we naar het park te gaan.

Hier verwacht ik alleen niet veel. Ik heb het idee dat de vis al aardig aan het paaien is. Dus dan eten ze ook niet! Ik zag de laatste paar dagen al de hele tijd een snoekje van ongeveer 50 cm in een ondiep slootje liggen. Maar die lieten we nog even met rust.

We kwamen bij een sloot waar ik weet dat voor en na de paai het wat drukker is. En dat klopte ook. We zagen overal wel snoek weg schieten, maar ze wouden niet happen! Dennis raakte steeds wat gefrustreerder. Hij moest en zou een vis vangen! Als laatste poging toch even langs dat ene slootje waar die snoek al even lag.
Dennis laat ze plugje voor ze neus zakken, en tegen mijn verwachting in reageert de snoek. Nog een tikje en de snoek pakt zijn plug voorzichtig. Dennis slaat aan en de vis blijft gelukkig hangen! Even doet hij wild maar we pakken het schepnet erbij en scheppen maar!


57 centimeters! Groter dan ik verwachte toen ik hem zag liggen.
Dit is voor Dennis zijn nummer 19! Allebei dus de 19 gehaald. Gaat het dan toch nog lukken om dit seizoen nog de 20 te halen? De 25ste hebben we er nog een kans voor, dan staat er een visdag gepland met Robert, Dennis en de boot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews