Eindelijk succes!

Het werd wel weer eens tijd dat ik weer wat zou gaan schrijven. Het is weer eens niet zo dat ik niet gevist zou hebben, in tegen deel. Ik ben toch wel een aantal keer weggeweest. Onder andere met Dennis. Maar verder dan 4 lossers, 2 missers en 3 aanbeten in totaal kwam ik niet.

Dus vol goede moed begon ik vandaag, op deze prachtige voorjaarsdag, te vissen. Ik was van plan om nou dan toch wel eens die eerste vis van 2014 te vangen. Dennis was al goed bezig geweest, en waarom wou het dan bij mij niet lukken?

Ik begon te werpen met de Svartzonker. Deze plug had me al genoeg actie op geleverd, dus dat moest nu ook gewoon gaan lukken. In het park hier was het druk met mensen. Dat betekend altijd wel dat er hier en daar wat commentaar/vragen krijgt. Het al bekende 'Hij heeft een vis, ownee hij is nep' is weer veel voorbij gekomen. Maar goed, het duurde even tot er wat actie was.
Midden in het park in een slootje waar ik al wekenlang wat kringen van aasvis had gezien, kwam de eerste misser, misser nummer 3 van het jaar. Gelukkig had de snoek niet veel van de haken gevoelt, want na een paar worpen in een iets ander hoekje was het alsnog raak. Eindelijk, dacht ik. Even een mooi plekje zoeken, en dan even de vis landen. En ja hoor, alsof het mij niet gegund was, schoot ook deze vis weer los.
Dat was dus losser nummer 5 al dit jaar!

Gauw een stukje verder gelopen om het 15 min later weer even te proberen op de plek van de losser, alleen dan met een andere plug. En na een paar worpen schoof de snoek weer langs de plug, misser nummer 4! Paar worpen later, hangt slaat hij weer toe. Maar alweer kreeg ik met een teleurstelling te maken. Zodra de vis gehaakt zit geef ik nog een extra tik, met het idee dat ik deze echt een keer binnen wil halen, dus dat de haak goed moet zitten. Maar helaas. Ik tik de haak zo uit ze bek. Weer los dus. Losser nummer 6.

Ik besluit de kleine slootjes even te laten voor wat het is, en het grotere water op te zoeken. Hier staat wat meer wind, en is het iets frisser, maar heerlijk met het zonnetje erbij. Door het zonnetje kan je goed het water in kijken. Na een paar worpen zie ik naast de plek waar op dat moment mijn plug is, een kolkje in het water. Hoe dichter de plug bij de kant kom, hoe beter ik deze zie. Daar achter zie ik af en toe een grijsachtige schim, en als deze dichterbij komt, zie ik een mooie snoek achter mijn plug aankomen! Maar ook deze buigt vlak voor de kant af, en verdwijnt weer. Verbaasd blijf ik staan. Deze was zeker 70-75 cm. Wát doe ik nou fout! Waarom blijven ze niet hangen, of willen ze niet bijten!

Een paar stappen verder sta ik weer wat te werpen. Dan ineens uit het riet, klapt er een snoek op, snel haal ik de vis binnen, en voor ik het weet, ligt de snoek op de kant! De eerste van 2014 is een feit!!
Helaas sta ik niet op een al te beste plek voor het onthaken, maar het moet toch!
Snel even meten en op de foto,


67 cm! Gauw terug gegooid. Ik sta hierna gelijk met een beter gevoel te werpen. Op het volgende plekje zie ik een heel mooi hoekje bij het riet. Hier laat ik mijn Salmo slider (die er al een tijdje aanhangt inmiddels) heel rustig langs dit hoekje glijden. Ik zie weer een snoekje volgen en laat de Slider stil hangen. De snoek slaat toe, waarna ik ook toesla. Maar precies op dat moment laat de snoek al los. Weer een misser dus! Misser nummer 5 alweer, het is niet te geloven.

Ik app ondertussen even me vismaten, over alle gebeurtenissen. Daarna werp ik weer in om het zelfde weer te proberen. De vis heeft geen haak aangeraakt, dus moet nog wel over te halen zijn. En ja hoor, niet veel later is het raakt, en valt de snoek het kunstaas dit keer wel in volle vaart aan. De vis ligt alweer snel op de kant, omdat het vlak voor de kant gebeurde.


Deze is 1 cm groter, 68. Snel weer terug gezet! En verder vissen maar weer.
Ik besluit weer naar de begin plek te gaan. Hier sta ik bij een riet kraag wat te klote, omdat de ik de plug niet op de plek krijg waar ik hem wil hebben. Ook zit er de hele tijd troep aan me haak, maar als hij dan eindelijk op de plek valt, duurt het niet lang voordat een mooie dikke snoek de aanval in zet! Maar helaas mist ook deze snoek de plug. Ik probeer de snoek nog over te halen, maar nee, dit lukt niet, op en snoek die schrikt van mijn plug na blijft het hier stil.
Verderop mist een snoekje van een cm of 30 ook nog eens mijn plug. Als ik later ook nog met een man over snoeken aan praten ben, krijg ik nog een aanbeet, maar ook deze kon ik niet verzilveren.

Dan vind ik het wel mooi geweest. Het is heel lang geleden geweest dat ik zoveel actie heb gehad. Ik weet zeker als ik met meer mensen hier had gevist, hadden we veel meer gevangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews