Weer visweer!

Het begon halverwege de week al met dit mooie weer. En als goed weer visser, begint het dan toch allemaal wel erg te kriebelen!

Dus vrijdag middag toch maar 1 uurtje gesnipperd om het even te gaan proberen! En dan wist ik nog niet eens dat het zulk mooi weer werd op zondag, maar stiekem had ik die dag ook een beetje in gepland om te gaan vissen!

Maar allereerst de vrijdag. Na het uitlaten van de hond, gauw me vis spullen gepakt, en naar de water kant. Ik zou weer gewoon in het park gaan vissen. Lekker dichtbij, en de afgelopen zondag goed gevangen en actie gehad.
Daar stond Robert ook net te vissen. Hij had nog niks. Na een paar worpen, heb ik al gelijk een misser, en daarna volgde hij ook nog eens! Lekker begin weer.
Niet veel later is er dan weer een misser. De snoekjes willen echt heel graag maar zijn eigenlijk te klein voor de pluggen die ik gebruik, heb ik het idee.
Dan toch nog, na een mooie worp onder een boom, heb ik toch wat aan de haak, troep? Dan zie ik de snoek met een haak in z'n bek, en zijn zij. Vechten doet de vis even niet, maar daarna gaat hij helemaal los. Vervelend om te zien, met die haak in z'n zij, dus snel naar de kant om hem te onthaken.
Gelukkig verloopt dit allemaal vrij soepel. De wond valt meer dan mee, en de vis zal er geen last van hebben.


56 centimeters! Leuk maatje!
Robert kon dus mooi even een foto maken, maar moest daarna helaas alweer vertrekken naar huis! Hierna heb ik op 1 misser na ook geen actie meer gehad of gezien.

Op zaterdag lopen we met de hond nog een rondje door het park, en zien het buurjongetje met ze moeder op voorntjes vissen. Hij vangt er een paar, maar ook zie je overal snoek springen en jagen. Me handen gaan er gewoon van jeuken. Ik hoor dat hij zondag misschien ook even met zijn vader op snoek vissen! Dus misschien kom ik ze de volgende dag nog tegen!


Dan vandaag, zondag. Stond ik vrijdag nog met mijn jas aan, was het vandaag zonnig en warm genoeg voor een t shirt! Heerlijk uit het windje, genieten van het zonnige weer. Je merkt aan alles en iedereen dat de lente aanbreekt. Drukte in het park. Vogels, vlinders en kikkers komen weer te voorschijn en alles komt in bloei.
Ook de onderwater flora bloeit weer. Ik zit vaker vast, en de planten die je boven trekt, zijn groen en nieuw.

Samen met me vrouw ga ik lekker van deze dag genieten. Ze loopt gezellig mee, en lopen zo door het park alle stekken meerdere keren af. Overal is leven in het water. Ik mis een aantal vissen en zie in alle slootjes gejaagd worden. De snoeken springen zowat allemaal het water uit bij het jagen.
In de grotere vijver is het dan gelukkig toch nog raak! Vlak voor de rietkant knalt hij er vol overtuiging op. Weer zit de snoek iet wat vervelend gehaakt, maar de snoek ligt snel op de kant en de haak is er zo uit. Lang leve weerhaakloos vissen!


Me vrouw maakt even een mooie foto, en het snoekje kan weer zwemmen! 60 centimeter kan ik weer bij schrijven!

Daarna blijft het stil. Hier en daar jaagt nog wel een visje, en bij het bruggetje in het begin van het park, zit al de hele tijd een snoekje mij te plagen. Missen, volgen, naast mijn plug op echte visjes jagen, hij wou echt niet. Dan komt het buurjongetje met zijn vader en moeder aan gelopen. De vrouwen beginnen lekker te kletsen, en hij staat zich een slag in de rondte te werpen. Maar hoe goed hij en ze vader het ook proberen, de snoeken komen niet meer los!
Ze zitten er wel, ze jagen ook nog steeds, maar de pluggen laten ze helemaal links liggen. Helaas lukt het ons dus niet om er een snoekje uit te toveren. Het had leuk geweest als me buurjongetje er nog met 1 op de foto kon. Een gedreven visser, die niet van opgeven weet! Leuk om te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews