De 100% visplek

Het is alweer een tijdje geleden geweest dat we gevist hadden. Dus na de Bavaria City Race ( die weer erg gezellig en gaaf was ) gingen Dimi, mijn vriendin en ik even in de Mc eten. Toen we daar om 6 uur klaar waren stelde ik voor om te gaan vissen. Nou met moeite ging Dimi dan toch mee. Dus snel naar huis en visspullen pakken en snel naar onze stek.

Daar aangekomen begon het net te regenen. Dus we konden mooi droog staan. Ik had vorige keer mijn baars hengel top gebroken dus was ik nu overgelaten aan mijn grote hengel.

Dus ging ik maar op snoek vissen. Pakte dus ook maar gelijk wat groter kunstaas, maar ik kon de vis niet echt verleiden. Na een half uurtje is er dan toch leven in de tent. Dimi had zijn 'super-kunstaasje' er aan gedaan, de Screaming Asp blue shiner van Spro. Daarmee heeft hij er aardig wat gevangen en nu dus weer.

Dit was meteen een mooie gelegenheid om hem ook de kieuwgreep te leren. Ik ben ook nog steeds bezig met oefenen, maar ik vond dat hij daar ook maar eens mee moest beginnen. Na het onthaken gaf ik hem de snoek maar het wou niet helemaal lukken. Ik vond ook dat de vis lang genoeg op de kant was geweest, dus werd de foto maar even genomen terwijl ik de vis in me handen had.


Nog even voor de duidelijkheid, deze had Dimitri gevangen. Hij was een mooie 68 cm.

Zo, dan was Dimi toch niet voor niks meegegaan! Nou hoopte ik wel dat ik ook wat ving natuurlijk! Maar helaas. Deze kant van de brug bleef angstvallig stil. We hadden genoeg kunstaas gewisseld en vonden het tijd voor de andere kant van de brug.

Ik werp nog in de hoek voor baars maar helaas. En net op het moment dat ik kunstaas wil gaan veranderen heeft Dimi alweer beet! Het was onze 'huis' snoek! Die ligt 9 van de 10 keer op die plek. Maar dat maakte de pret er niet minder op, zeker niet nu die een mooie sprong uit het water maakte! Prachtig!

Snel naar de kant toe en eruit halen. We haalde dit keer de snoeken er maar uit met het schepnet. En met deze was het maar goed ook. Op het moment dat het schepnet onder de snoek ligt en ik schep, schud de snoek met ze kop het kunstaas eruit! Wat een geluk dus.

Snel de snoek landen. Dit keer mag Dimi de kieuwgreep weer proberen, en met suc6! De kieuwgreep gaat wat voorzichtig maar het lukt hem wel! Snel op de foto en meten...



Ja hoor, 77 cm. Onze 'huis' snoek.

Dimi's 2e al van de avond. En ik sta nog steeds op 0, maar heb het helemaal naar me zin! Na wat worpen aan deze kant en een aanbeet ga ik het nog even aan de andere kant van de brug proberen. Maar als ik daar net 10-15 min sta word er alweer geroepen. Dimi heeft wéér beet!

Voor ons is dit al een top avond. 3 Snoeken in 1,5 uur tijd. Het duurt even voordat dit pittige snoekje naar bovenkomt. Het is geen joekel maar wel snoek!
Zonder twijfel zegt Dimi dat hij de kieuwgreep weer gaat toepassen. En dit keer lukt het hem met meer overtuiging. Weer snel even meten en dit keer stopt hij precies op de 60 cm!


Ik ga snel weer naar de andere plek. Er moet voor mij toch ook wat zwemmen? Maar nee hoor. Dimi is inmiddels ook bij me komen staan. Maar het blijft even stil. Dimi loopt maar wat verder en terwijl ik me plug omhoog haal zie ik voor de kant op een meter diepte een flank van een vis. Een volger... Balen! Het zit me ook niet mee. Daarna voel ik verderop nog een aanbeet maar ook deze blijft niet hangen.

En als klap op de vuurpijl roept Dimi alwéér dat hij beet heeft! Ik ren snel terug naar onze spullen maar het mocht niet baten. Met het naar de kant halen ziet Dimi dat hij slecht gehaakt zit. Hij probeerd de vis er snel zelf uit te halen maar de vis lost toch voor de kant. Helaas. Dit had nummer 4 geweest. Hij schatte hem zelf rond de 40 - 50 cm.

We besluiten voor het donker nog even naar een ander plekje te gaan en daar vangt Dimi nog een leuk baarsje.


Maar daar blijft het dan ook bij. Om half 10 stoppen we maar want het word al donker. Maar wat een leuk avondje! En met dank aan mijn vriendin voor het nemen van de foto's!
De visplek heeft zich opnieuw bewezen en blijft een 100% vang plek. En ondanks dat ik niks had heb ik enorm genoten. En Dimi ook natuurlijk. Zeker vanwege het record in 1,5 uur tijd 3 snoeken vangen.

2 opmerkingen:

Totaal aantal pageviews