Dagje Forelvissen

Het was weer zover. Het jaarlijkse uitje met Tom en Dimitri. Het was wel vroeg voor mij en me vriendin. Om 3 uur ging de wekker voor mijn vriendin en om 4 uur voor mij. Half 5 vertrokken we richting Tom waar we om 5 uur weer weg reden. Beetje door gereden en om 10 voor half 7 kwamen we bij de forel vijver aan waar Tom z'n vader niet veel later ook aan kwam.

Vis spullen klaar gemaakt en vissen maar weer.

Tom z'n vader ving al snel een forel. Terwijl ik mijn spullen aan het klaar maken ben gaat mijn dobber onder maar helaas te laat. Daar ging de eerste. Dimitri is na een tijdje in ieder geval van de 0 af. Na een tijdje ik gelukkig ook. Er is een man bij komen staan die nog wat tips geeft over het dieper vissen bijvoorbeeld. En dat helpt! En zo gaan we langzaam wat meer forellen vangen. Het gaat eigenlijk voor ons doen goed.

Aan het begin van de middag als we moeten stoppen zijn de eindstanden bekend. 5 voor mij, 5 voor Dimi, 5 voor Tom en 11 voor Tom z'n vader!

Daarna gaan we terug naar de camping om de vis klaar te maken voor op de barbeque. Tom, Dimi en ik besluiten nog om even in de omgeving te kijken voor wat vis. De plek waar we vorig jaar veel baars vingen blijft nu een beetje stil. Het zit er wel maar bijt niet echt goed. En het is niet heel groot. Tom weet er nog 2 te vangen maar daar blijft het bij.

Op naar een volgend plekje. Als we daar aankomen en het water in kijken zien we snel een snoekje van ongeveer 30 cm weg schieten. Het zit er dus wel! Maar helaas. Hier vangen we helemaal niks. Op naar een voglende plek. Na een kwartier rijden zie ik wat lijkt op een mooi plekje. Was even klote om er te komen maar het was gelukt. Tom vind het niet waard om ze hengel mee te nemen dus kijkt alleen even toe.

Ik sta op een brug en probeer er een beetje onder te werpen. En dat lukt. Ik hoop op wat baarsjes omdat ik geen staaldraadje heb ( eigenwijs, ik weet het ) en vis met blinkertje nummer 1. En net als ik zelf me blinkertje onder het bruggetje vandaan zie komen schuift een grote snoek zijn bek er overheen en hapt toe! Shit! Dit kan neit goed aflopen! Hij neemt een spuurt en trekt hem aardig door mijn slip heen! Wat een kracht! De snoek van 85 cm die ik paar weken terug ving was lang niet zo sterk.

Maar ik voel de lijn langs z'n tanden gaan. Ik roep naar tom dat ik beet heb. Hij kijkt aan de andere kant van de brug en daar ziet hij hem zwemmen. Hij sprint naar de auto voor het schepnet. Dimi komt ondertussen ook kijken. De snoek zwemt alles kanten op en onder de brug gaat hij langs en onder allerlei pilaren. Ik voel de lijn schuren. De snoek blijft maar gaan! En voordat ik ook maar de snoek goed kon zien breekt de lijn. Balen! Tom komt te vergeefs aangerent met het schepnet. Ik probeer nog wat onder de brug te werpen maar hij wil geen 2e keer happen.
Van wat ik er van had gezien zou het dicht bij mijn PR gekomen zijn. 80-90 cm was deze snoek zeker. Maar helaas niet gelukt. We proberen het verderop nog even maar ook daar is de baars te klein om goed te bijten.

Ik vang nog een paraplu, maar meer ook niet. We besluiten het hier maar bij te laten en gaan terug voor de barbeque! Die smaakte heerlijk! En om 9 uur gaan we richting huis. Een mooi forelvis dagje die mooier had kunnen zijn. Helaas geen foto's dit keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews