Kon beter...

Het was weer mooi weer dus dacht neem even contact op met Dimi en onze 'vis-caddy' Marco. Dimi kon wel alleen Marco niet. Dus om kwart voor 8 stonden we langs de water kant. Eerste plekje bracht weinig nieuws. Dus maar snel door gelopen naar de volgende plek.

Daar had ik al vrij snel een baarsje van ongeveer 18 cm. Geen foto van genomen omdat allebei me handen beetje vies waren van de vis. Dus snel weer verder vissen, maar dit plekje bracht niet veel nieuws.


Dus al snel weer naar het volgende plekje. Ik had geleerd van mijn fouten om geen onderlijn te gebruiken, dus had voor mezelf onderlijntjes van 20 cm gekocht. Dus dit keer kon ik ook wel een snoekje vangen als het moest.

En na een paar worpen met een klein shadje was het raak. Hij voelt aardig groot aan en precies het zelfde als vorige keer die we daar op die plek vingen. Naar beneden blijven duiken enz. Na een leuke dril komt hij boven en zie dat hij erg simpel gehaakt is. Mooi in de zijkant. Ik geef Dimi de hengel om de snoek te pakken. Maar hij heeft nog geen zin en neemt nog een mooie duik het diepe in. Vervolgens komt hij weer boven en geef ik de hengel weer aan Dimi. Dit keer kan ik hem wel pakken maar schud zich los voor ik hem goed in de kieuwgreep heb. De lijn schuurt langs de rand en knapt de lijn. Weg snoek. Balen.

We proberen hem te vergeefs nog een keer te vangen door de plek rond om af te werpen. Hij heeft er geen zin meer in. Ondertussen vangt dimi toch nog een leuk baarsje van 28 cm.



Na deze mooie vangst besloten we toch maar even naar de volgende plek te gaan. Daar wat geworpen en wat aas gewisseld. En toen was het weer hangen voor mij. Nou ja. Was niet spectaculair groot maar het was toch een vis. Eenmaal boven bleek het een snoekbaarsje te zijn van 37 cm.



Na dit visje vonden we het tijd voor een volgend plekje. Daar was het helaas ook niks. Terug naar dé baars plek. Een paar keer ingegooid voor baars maar helaas. Geen baars. Dus dan maar wat groter kunst aas.

Met een mooie worp richting het einde van het bruggetje land hij bijna tegen een woonboot. Dimi zei al, dat scheelde niet veel. En dat deed het inderdaad niet maar ik had wel gelijk beet. Dus ik helemaal blij. Had de goeie hengel dit keer en voelde leuk aan. Maar op 1 of andere manier voelde het alsof het niet goed zat en na 4 grote klappen lost de snoek. Helaas.

Al met al wel een leuk vis avondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews