Dagje met de boot!

Voor de vakantie had ik het er met me collega al over. We zouden in de vakantie een keer gaan vissen met zijn bootje! En zo gezegd zo gedaan! Na 3 weken vankantie was dan vandaag de dag. Ik had ook Dimi uitgenodigd die uiteraard ook mee ging. Het zou aardig weer worden tot de middag dus we gokte het er op. Mijn collega Robert had de dag er voor wat visjes gevangen voor het dood aas. Maar we hadden het idee dat we er niet genoeg hadden.

Dus ik vanochtend om 4 uur op om met het kruisnet nog wat te proberen te vangen. Maar ik had net zo goed een uur langer in bed kunnen blijven liggen. Ik had helemaal niks meer. Maar goed, er was vis dus er zou gevist worden. Dus ik stond om 5 uur bij Dimitri op de stoep en vertokken richting Robert.

Om half 6 stonden we bij robert en vertrokken richting de boot. Spullen in laden en richting het tuintje waar de vissen lagen. Daar aangekomen bleek dat het toch nog wel aardig wat voorntjes waren. 16 in totaal. Dat moest wel gaan lukken. Dus hop met de boot naar onze bestemming.

Daar aangekomen was het rond een uurtje of 7. Daarna alles even uitgelegd aan Dimi aangezien het zijn eerste keer was. Voor ons zelf was het ook pas de 2e keer. Dus hele hoge verwachtingen we hadden we niet.

Maar het bleef helaas erg stil. Tot kwart voor 9. Dimi vond dat ze lijn raar deed. Hij controleerde hem even maar merkte toch niks. Tot we de lijn ineens erg snel van de spoel zagen lopen. Er zat dus wel degelijk wat aan! Dus binnen halen en aan slaan. De snoekbaars was inmiddels al helemaal onder de boot door gezwommen. Echt terug vechten deed de vis niet en was daarom snel bij de boot. Even onthaken... maar ik zag in eerste instantie de haak niet. De snoekbaars had de vis al zo lang dat hij de vis al in had geslikt! We zagen nog net een stukje haak uitsteken en die hebben we maar afgeknipt. Dat was maar het beste.

Even na meten en de maat was 66 cm. Voor Dimi een PR!


Hij kijkt wel erg boos maar hij was wel blij hoor! Dus we hadden er weer even een goed gevoel over! Maar tot een uur of 11 gebeurde er niks. Na verplaatsen enz hadden we aan onze 5 hengels niet genoeg om er nog 1 te vangen. Toch ging de lijn van Robert ook van ze spoel lopen. Toch weer leven in de brouwerij! Maar helaas van korte duur want de onderlijn brak in 2en. Misschien een snoekje of gewoon een snoekbaars. Maar helaas, dit was dan ook de laatste aanbeet die we kregen.

Dus besloten we maar te gaan trollen. Maar ook dat werd niks. Daar ging onze vis dag! Na even een pauze te hebben genomen gingen we weer verder en gelijk had Dimi beet. Geen grote vis, maar een mooi baarsje.


Weer dus even wat actie al was het niet veel. Nog even in dit gebied rond geworpen op nog wat baars en op wat volgers na helemaal niks. Nog een klein stukje getrolt over het grote water maar besloten toch nog even in de polder te kijken. Maar hier waren we ook snel uitgevist en om half 4 zet ik Robert thuis af en toen begon het net een beetje te spetteren.

Toch besluit ik met Dimi nog even onder onze brug te vissen. Daar kan je droog staan en kunnen we toch nog even uurtje of 2 vissen.

We hadden net in de winkel een blinker gekocht, alleen allebei een andere kleur. Het werd dus een beetje een 'wedstrijdje' om te kijken wie het eerst er een vis mee kon verleiden! We vonden allebei onze eigen het best! Na een paar worpen kon ik Dimi vertellen dat ik beet had. Een leuk snoekje vond die van mij toch mooier! Maar helaas loste deze. Hij zat niet lekker gehaakt. Balen. Eigenlijk telde deze dus niet dus de 'wedstrijd' ging gewoon verder. Maar nog geen 5 minuten later kon ik hem alweer vertellen dat ik beet had. Deze keer wel goed gehaakt!

Ik besloot hem toch even met het schepnet eruit te halen. Daarna met de kieuwgreep uit het schepnet getilt. De snoek had zichzelf inmiddels onthaakt dus ik was blij dat we hem snel met het schepnet eruit hadden gehaalt. Even foto maken en meten en ook deze is 66 cm! Dus gelukkig gaat er een +1 op mijn 2010 teller!


Had ik toch nog mijn vis! Ik was dus weer helemaal blij! Toch niet voor niks weg geweest. Snel verder vissen en na een half uurtje haalt Dimitri zijn plug binnen en houd hem even stil voor de kant. We zien zo een snoek naar boven drijven! En net voor hij hem wil pakken duikt hij toch de andere kant op. Ik werp hem er nog voor maar helaas. Niet gelukt om die nog te vangen.

Dimi vangt even later nog een baars van een centimeter of  20-25 maar die wil niet op de foto. Ik loop nog even naar de overkant om te kijken of daar nog een baarsje bijt. En dat deed het ook. Dus ik had in ieder geval 2 vissen gevangen deze dag!


Daarna zit ik nog even vast in een paar sterke gras stengels. Dus ik loop er heen doe even de hengel tussen me benen en loop nog ff stukje naar voren. Pak me staaldraadje vast om aan te trekken en blijkbaar werd dat me hengel iets te veel. Het topje breekt af. En dat terwijl ik iedereen er altijd op wijs rekening te houden met het topje. Ik kon me zelf wel voor me kop slaan en heb er ook even een minuut naar gekeken. Hoe kon ik ZÓ stom zijn?!

Maar goed, kapot is kapot. Een vervelende afsluiter van deze niet al te beste visdag. Het was wel gezellig en leuk! Alleen iets meer vis had niet erg geweest.
Ik ben in ieder geval blij met mijn snoek!

2 opmerkingen:

  1. mooie pr voor dimi .. hij mag alleen wel vrolijker kijken alstie een nieuwe pr heeft haha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, hij kijkt altijd vorlijker als die een iniminie baarsje heb!

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews