Dimi wint!

Ja het was weer zover. Nadat ik een dagje door had gebracht in het dolfinarium en daar rogge, haaien en zeebaars heb geaaid, begon het toch weer te kriebelen op weg naar huis. Ik moest gewoon weer even vissen!

Dus ik bel snel Dimitri even op en die bleek bij Marc te zitten. Het ging een beetje met moeite maar ze kwamen er aan. Om kwart over 8 stonden we langs de water kant!

We begonnen dit keer weer in de Rijn. Na een goeie 15 minuten zat Dimi al weer vast. Begon dus alweer goed. Kunstaas redder erbij maar zelfs dat kreeg het niet los. Dus dan maar gewoon keihard trekken, en de kunstaasredder kwam los. Weg lood, maar de haken zaten er nog aan waarvan 1 heel erg verbogen. Heel vreemd! Maar Dimi zat nog vast. Dus ik beetje trekken en wiebelen en ook los! Daar nou me kunstaas redder op verspeeld? Bleek dat Dimi ze haak van ze loodkop afgebroken was! Was dus even een raar momentje. Waar zal hij nou aan vast hebben gezeten....

Eerst maar weer is verder vissen. En het duurde.. en duurde... Zelfs Marc ving niks! Had al paar keer baarsjes achter me kleine shadje aangehad maar niks bleef hangen. Tot er 1 wel bleef hangen. Eindelijk! Vis! Maar helaas viel de vis eraf voor hij op de kant was.
Maar er was vis! Dus ik wierp er wat op los met me mini shadje maar er beet niks meer. Tot ik vast zat... Of toch niet? Nee, VIS! Dit keer groter! Naar mijn idee had ik een snoekbaars beet. Hij bleef diep beneden zwemmen en gaf korte tikken. En toen plots los. Draadje gebroken. Toch geen snoekbaars?

Terwijl ik balend weg loop werpt Dimi met zijn nieuwe plug op de plek waar ik de vis verloor. 20 Seconde later kijk ik naar zijn hengel en zie hem krom staan. Toch niet weer vast? Weer ongelijk en weer een vis. Ineens begon het snel te gaan met de vis! Ondertussen komt er een boot langs varen die even mee geniet van het binnen halen van de vis. Ook deze bleef lang beneden maar eenmaal boven gekomen was het een mooi snoekje!


De dierenliefhebbers op de boot vragen ons de vis niet op te eten. Natuurlijk doen we dat niet! Tijdens het landen van de vis met de kieuwgreep krijgen we allerlei complimenten op ons af! Dat is nog eens gezellig publiek! Met de vis in de kieuwgreep haal ik het kunstaas uit de bek van de vis. Maar de vis was nog niet moe dus schud even flink heen en weer en voel de kieuwbogen in mijn vingers snijden! Oei.. dat was even een vervelend gevoel. Maar op deze manier de vis vast houden is de beste manier.



Als de vis weer even is uitgeraast kijk ik nog even in de bek. En tot mijn en ieders grote verbazing zit het kleine shadje die ik 1 minuut daarvoor verloren ben in de bek van deze snoek! Wat een geluk! Ten eerste zwemt er nou geen snoek rond met mijn kunstaas in zijn bek en ten tweede heb ik me shadje terug!
Even snel meten en op de foto. Meetlint stopt bij 76 cm. Wat een mooi snoekje!


Dimi zet de snoek gauw terug en met wat applaus en complimentjes vertrekt het bootje ook. Onze avond was alweer helemaal goed!
Ik bekijk nog even snel me hand en zie dat de snoek wel ze best heeft gedaan. Het ziet er altijd erger uit dan het is, maar toch.


Nog even verder wat proberen maar het blijft angstvallig stil helaas. Dimi, die nog steeds druk met ze nieuwe plug bezig is, haalt er voor de kant nog een mooi baarsje uit! 32 cm!


Niet verkeerd. Even later heeft Dimi wéér een kromme hengel! Maar er zit weinig beweging in. Alhoewel? Het komt naar boven! Maar helaas, het is toch troep.


Om half 11 pakken we dan toch de spullen maar in. Het was een mooi avondje en de vis stek heeft zich opnieuw bewezen.

En het belangrijkste van allemaal.... Dimi... heeft... gewonnen!

7 opmerkingen:

  1. Zelfs Marc ving niks!

    Alsof dat iemand verbaasd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik denk ik laat even merken dat jij inmiddels al aardig kan vissen/kloten! :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je :-D! Zit te wachten op een nieuw verslag bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOEHOE! nieuwe plugje is pownage!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag mannen, en zeker ook leuke vangsten!

    En Marc, gewoon blijven klooien! zo hebben we allemaal leren vissen!

    Greets,
    Boyd

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews