Avondje vissen met z'n 3en.

Het was weer een mooi avondje om te vissen. Na de mislukte vis avond van gister, hoopte we vandaag op meer. Dit keer was ook Marco mee! Nog geen ervaren visser maar ik heb het idee dat dat er wel aan zit te komen! Blijven proberen Marco!

Dus met Dimitri en Marco gezellig op stap naar de eerste plek. Uiteraard naar de bekende baars plek, waar weinig werd gevangen. Ik had 1 baarsje die niet op de foto wou. En uiteraard had Dimitri weer de overtreffende trap qua grote. Of nou ja, meer kleinte. We hadden gehoopt dat deze grote vis op afstand wel duidelijk te zien was. Maar je zal toch erg goed moeten kijken wil je deze zien.


Als je heel goed kijkt zit er wat tussen zijn duim en wijsvinger! Maar goed. De stand was 1 - 1.

Na deze prachtvangsten wouden we wel wat meer eigenlijk. Dus gingen we naar de Rijn. Daar haalde ik er nog een klein baarsje uit. Ook die wou NIET op de foto! Wat een rot beesten. Zo hadden we alleen nog maar een foto van een mini baarsje.
Maar, de 2 - 1 was binnen.

Dus even verderop gaan staan en daar was het voor mij wederom raak. Een iets groter baarsje die wel op de foto wou!


Dus we hadden in ieder geval wat voor op het blog! En, 3 - 1! Toch nog even stukje verder gelopen waar het helaas niks was. Als laatste hoop aan de overkant onder de brug geprobeerd. Marc was inmiddels ook begonnen met vissen en stond lekker wat te kloten langs de water kant!
Terwijl ik druk bezig was met de kant afvissen, had Dimitri ineens een volger die ook nog even toe wou happen maar vrijwel direct ook weer los liet. Potjandorie. Daar gaat de enigste vis van de avond dachten wij. Bijna de 3 - 2 - 0. Deze vis werd gepromoveerd tot "Kutvis". Hele eer als je het mij vraagt.

Dus ik ga even in een ander hoekje werpen met mijn twistertje. En of dat een goede keuze was. Er kwam een mooi tikkie op me hengel en ik voelde vrijwel gelijk dat een snoekje aan de andere kant van de lijn zich had laten verleiden door mijn kunstaas. Na een leuke dril kwam het snoekje boven. Even uit het water tillen en onthaken. Het verliep niet helemaal vlekkeloos waardoor de snoek even terug moest en opnieuw door de kieuwgreep uit het water getilt moest worden. Dit keer ging het onthaken beter en met een flinke klap lag de snoek al in het water voor we hem konden meten. Wel jammer! Maar we gokte zo tussen de 60 en 65 cm.

Toch nog vis! Ik was in ieder geval blij. Weer + 1 op de vissen teller. En dat maakte de stand 4 - 1 - 0.

En eigenlijk was het wel tijd om te gaan. Maar eigenwijs dat ik was wou ik toch nog ff proberen. En met suc6! Na een mooi hoekje opgezocht te hebben tik ik het twistertje over de bodem. Voel een tikkie, laat hem zakke en haal hem weer omhoog. Hangen dit keer! Dit was geen klein baarsje!
Met dat hij boven komt drijven zie ik al gelijk dat dit weer voor mij een PR betekend. De 2e van deze vakantie!



37 Centimers! Mijn oude record met 7 cm verbroken! Zo was het wel weer genoeg geweest voor deze avond. En op de "Kutvis" na gingen ik in ieder geval met een goed gevoel naar huis!
Eindstand: 5 - 1 - 0.

7 opmerkingen:

  1. goed bezig en feli met je nieuwe pr ! nu de 40+cm nog x)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aawwww arme dimi :-( vind het wel sneu voor je hoor! Volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had niet eens een kutvis... Maar je kan het ook moeilijk vissen noemen wat ik deed :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik citeer:
    " en stond lekker wat te kloten langs de water kant "

    Maar het was wel gezellig! En oefening baart kunst! En kinderen. Maar dat is bijzaak

    BeantwoordenVerwijderen
  5. next time the b!tch is going down... of juist uit het water :P

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews