Een nieuw PR!

Het was vroeg op staan deze 16 juli!

Ik had met Dimi afgesproken om deze dag te gaan vissen. Weersvoorspellingen waren niet al te best, maar dat maakte onze niet veel uit. We zouden er maar het beste van maken :-) !

Dus om 7 uur stonden we langs de water kant ons hengeltje uit te werpen. Eerste slootje waar we stonden gebeurde weinig. Maar snel naar de volgende. Het waren allemaal nieuwe plekjes voor onze dus het was even zoeken.
Maar we hadden een mooi plekje gevonden waar wat baars zat. Daar ving Dimi een baars van 28 cm! ( jammer dat me telefoon tripte dus geen foto kunnen maken )
Leuk om zo mee te beginnen. Zou het dan toch een goeie dag worden?


Nog een paar baarsjes gevangen en toen vonden we het tijd dat we naar een ander plekje gingen.
Een mooi plekje aan het brasermermeer. Zag er goed uit, stond alleen een hoop wind. Maar dat kon de pret niet bederven.
Dimi ving nog een mooi baarsje van 26 cm. Deze maar wel op de foto gezet want ja, je moet toch ergens mee thuis komen!


Dus al met al ging het wel lekker. Toen had Dimi ineens wat anders beet. Geen baars... snoek dan? nee ook niet.. snoekbaars? ook niet! Was het toch potjandorie een winde! Ook nog is zijn eerste! Snel op de foto en terug! Ow... vergeten te meten! Foutje, bedankt.
Hier in ieder geval de foto.


Nou dat was in ieder geval al heel leuk. Daarna nog een paar baarzen gevangen maar helaas meer niet. Nog 2 andere plekken geprobeerd maar daar bleef het ook stil. Jammer.. zou dit dat het einde van de dag zijn? Hadden zat mooie vissen gevangen dus slechter kon het in ieder geval niet!

Toch nog even in Leiderdorp in het parkje proberen. Daar aangekomen zag het er stil uit. Maar we hielden hoop. Even later was het beet! Ik zie zo een snoek zich omdraaien richting mijn plug en hoppa!... al hoewel... niet dus. Los, balen! Maar dit smaakte naar meer!

Dus wij de rest nog afgevist maar nee hoor. Helemaal niks meer. Wel jammer nu ik net weer het gevoel van een snoekje had gehad.
Dan maar naar de kerk in Zoeterwoude. De bekende baars plek waar je ook nog wel eens een snoekbaars vangt!
Maar natuurlijk had Dimi weer de grootste baars daar, maar ook de kleinste!


En na deze monster vangst was het voor mij tijd voor een ander aasje. Ik kijken in me kunstaas bak... ja... wat nu? Zoveel keuze. Nou ja, dan maar dat mini shadje van 5 cm eraan. Ooit is ergens in Frankrijk gevonden. Maar nooit echt mee gevist. Wel in het begin, maar wist toen niet waar ik mee bezig was. ( Nu doe ik ook maar wat :-) )

Dus ik haal hem paar keer binnen... Helemaal niks, maar we geven niet op dus hop nog een keer werpen dan maar. Toen ineens een grote ruk aan me hengel. Zou dit een grote baars kunnen zijn? Nee dat was het niet... Snoekbaars dan? Ook niet.. toch niet... jawel, een dikke vette snoek!
Niks mis mee! Tot ik me dus ook realiseerde dat ik geen stalen onderlijn er bij had zitten. Aangezien ik daar alleen maar vissen heb gevangen waar je zonder onderlijn op kan vissen, had ik die achterwege gelaten.

De dril was heel spannend. Heel rustig spanning op de lijn zodat hij langzaam richting de kant gaat om te schepen. Maar iedere keer als hij dicht bij het net kwam zwom hij weg! Maar na een goeie 5 - 10 min was de snoek uitgerust genoeg om uit het water te scheppen. Dus wij snel de kant op gehaald en heb daar voor het eerst mijn kieuwgreep goed kunnen doen!

Dus ik met dat beest in me handen.. laten meten... spannend moment. Zal het mijne nieuwe persoonlijke record gaan worden?

Ja hoor! 85 cm! Wat een beest!


Mijn dag kon dus niet meer stuk! 'S avonds nog even geprobeerd, maar op wat baars na was het weinig.

Gelukkig heb ik dus eindelijk me PR ( die al jaren staat ) verbeterd!
Dus Dimi, bedankt voor de gezellige dag! Hij was zeer geslaagd!

Gegroet!

Kevin

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe Record. Volgende keer ga ik ook weer mee om te kijken (ik ben passief visser)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha dank je! Gaat vast nog wel keer gebeuren :)!

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews