Visdag op werk

4 September was het zeil en visdag op werk. En uiteraard deed ik en nog 2 collega's mee aan de visdag!
We waren dus maar met z'n 3en. Aangezien het wel een wedstrijd was en er gekeken werd naar het totaal aantal centimeters, werd alles uit de kast gehaald! Het was natuurlijk wel gezellig bedoeld.

Dus de vaste hengel ging mee en 3 werphengels. De andere 2 collega's hadden dat ook gedaan. Toen we s ochtends aankwamen voordat de wedstrijd begon wierp ik alvast wat met een blinkertje. Ik had al snel een baars van rond de 23 cm gevangen. Ik dacht dat gaat wel lukken. Dus even naar de kantine voor de bespreking en dan maar gaan vissen!

Om 9 uur begon het, dus het lok voer werd aangemaakt, even kijken hoe diep het is, dobber afstellen en de vasten hengel was klaar. 1 Van de collega's had alvast voor wat visjes gezorgt voor aan de hengel om te doodazen. Dus snel aan de haak en uitwerpen.

In het begin ging het al erg snel met de witvis. 1 Collega wist achter elkaar blijtjes en brasems te vangen. Ik wist er gelukkig ook een paar te vangen. De andere collega had eerst al een baarsje gevangen met maden en toen hij zijn hengel weer ophaalde dachten we even dat er een pos aan zat. Maar dat was het niet. Het was een snoekbaarsje! Op maden! Een PR voor hem! Een PR kleinste snoekbaars! 14 hele centimeters!


Leuk om zoiets te zien! Snel weer verder vissen. Niet heel veel later ging de doodaas hengel van die collega er langzaam vandoor, maar het leek niet veel te zijn. Toch even controleren en er bleek toch wel wat aan te zitten, dus aanslaan maar!
Met dit als resultaat:


( De betere kwaliteit versie is hier te vinden: Youtube versie )

Helaas dus... Het zag eruit als een dikke vette snoek van 80+ Maar we viste op snoekbaars dus zonder stalen onderlijn. Dus lijn was doorgebeten. Maar gewoon verder proberen.

Het weer was in ieder geval heerlijk. Het was dus genieten langs de waterkant. Toen ging mijn dobber van me vaste hengel heel rustig onder. Ik sla aan en voel gelijk dat het het grootste is wat ik ooit aan een vaste hengel beet heb gehad. Eenmaal boven was het een brasem. Wat een vieze slijmerige beesten!


Maar goed, wel een PR voor mij dus! 47 Centimeter. Ik stond inmiddels op plaats 2. 1ste Plaats was allang niet meer haalbaar want die collega had zoveel witvis gevangen. Maar in het ergste geval zou ik dus 3e worden. Klinkt niet echt slecht! Maar goed de visdag was nog steeds niet afgelopen.
Het witvissen viel inmiddels wat tegen en werd weinig meer gevangen. En toen kreeg die ene collega weer beet op zijn doodaas hengel! Weer beet! Inmiddels waren er al wat zeilers terug gekomen dus die bleven even kijken.
Dit keer voelde het meer als snoekbaars. Maar helaas, deze liet het visje los en blijkbaar zat het haakje dus niet goed gehaakt. Balen! Weer niets! Maar hij gaf niet op! En nog geen kwartier later had hij weer beet.

Dit keer zat hij wel goed gehaakt. Ik had het nog gefilmt maar helaas werd dat niet goed opgeslagen. En daar kwam langzaam aan de snoekbaars boven. Mooi formaatje. Snel op de kant gehaald en gemeten. 70 Centimeter. Dat betekende voor hem de 2e plek en voor mij dus de 3e. Maar dat maakte ons allemaal niet uit. Wat een mooie snoekbaars. Snel onthaken en kon ik weer even de kieuwgreep oefenen. De foto's waren helaas niet gelukt.

Maar wel een mooie dag! Na de prijs uitreiking nog even wat gelunched en daarna nog even een uurtje gevist waarbij ik nog een baars ving.


Maar daar bleef het bij.

Het was een gezellige dag en volgend jaar weer!

2 opmerkingen:

  1. haha klink leuk;) alleen beetje jammer dat je "maar" 3e was:P binnenkort maar weer proberen of er hier nog een visje te vangen is..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja dat word zeker weer tijd! Hoop dat ik dan weer een leuk stuk kan schrijven hierzo! ;)!

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews